וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלי: "אמירות ביידן מתואמות עם לפיד וברק"

11.7.2023 / 9:25

שר התפוצות תקף בחריפות את דבריו של הנשיא ג'ו ביידן והאשים בריאיון לרדיו "קול ברמה": "הממשל האמריקני מקורב ללפיד. בכל פעם שרוצים ללבות את האש של המחאה, מגיעה אמירה מכיוון ביידן. זה מתוזמן ומוזמן ע"י לפיד, ברק ואנשיהם"

שגריר ארה"ב: אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל/מערכת וואלה!

שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) תקף הבוקר (שלישי) את דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שמתח ביקורת השבוע בריאיון לרשת CNN נגד הממשלה. בריאיון לרדיו "קול ברמה" אמר שיקלי: "הממשל מקורב ללפיד. יש קשר ענף. אם תעקוב בדיוק מתי היו התבטאויות של ביידן זה היה כשהחלו השיחות בבית הנשיא ועכשיו סביב עילת הסבירות".

עוד אמר שיקלי: "בכל פעם שרוצים ללבות את האש מגיעה פתאום אמירה מכיוון הנשיא ביידן. האמירות מתוזמנות ומוזמנות על ידי לפיד, ברק ואנשיהם. הם ביחסי חברות וגומלין. יש מידה מסוימת של תיאום בין האנשים שמקיפים את ביידן ללפיד ולברק. הם מכירים אחד את השני".

עמיחי שיקלי, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. מרים אלסטר/פלאש 90, Consolidated News Photos/Getty images, עיבוד תמונה
שיקלי נגד ביידן/עיבוד תמונה, מרים אלסטר/פלאש 90, Consolidated News Photos/Getty images

ביום ראשון אמר ביידן בריאיון ל-CNN כי בממשלת ישראל ישנם שרים "מהקיצוניים ביותר" שראה אי פעם. ביידן גם נשאל מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן עוד לבית הלבן, והשיב בהתחמקות כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע בקרוב לביקור בוושינגטון.

הנשיא הדמוקרטי אמר בריאיון כי הוא עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות כדרך לסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. "זאת לא רק אשמתה של ישראל בגדה המערבית, אבל הם חלק מהבעיה, במיוחד אלו בממשלה שאומרים 'אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום שאנחנו רוצים', אין להם זכות להיות כאן וכו'", המשיך ביידן במתקפה על חברי הממשלה. "אני חושב שאנחנו מדברים איתם בקביעות, מנסים לרכך את מה שקורה ומקווים שביבי ימשיך להתקדם לעבר התמתנות ושינוי".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
יאיר לפיד, אולפן וואלה! 5 ביולי 2023. ראובן קסטרו
יאיר לפיד, אולפן וואלה! 5 ביולי 2023/ראובן קסטרו

זו לא הפעם הראשונה ששיקלי תוקף ישירות את הממשל האמריקני. בחודש פברואר האחרון התייחס שר התפוצות בביטול לדבריו של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שאמר כי ארה"ב מייעצת לנתניהו "ללחוץ על הבלמים" בכל הנוגע לקידום הרפורמה המשפטית. "אני אומר לשגריר האמריקני: תפעיל בעצמך את הברקס. Mind your own business".

אתמול פורסם ריאיון שהעניק ניידס לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" שם אמר: "אני חושב שרוב הישראלים רוצים שארצות הברית תהיה מעורבת בעניינים שלהם, ולכך מתלווה מחיר מסוים, שכרוך בהבעת עמדה כאשר אנחנו חושבים שהמצב מתדרדר. אחד מהמסרים ששלחתי לראש הממשלה הוא ללחוץ על הברקסים, להאט, לנסות להגיע לקונצנזוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully