וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של הטייסים: "רוצים להציל את הדמוקרטיה, אך לא רוצים לפגוע בביטחון"

11.7.2023 / 17:02

הטייסים נפגשו עם אנשי מילואים מיחידות אחרות בחיל כדי "להשיב על השאלה מה נכון לעשות עכשיו". לדברי טייסים, התארגנויות שונות במחאה מפעילות עליהם לחץ כבד לפעול נגד החקיקה בגלוי ולהודיע שיפסיקו להתנדב. מוקדם יותר הודיע מפקד החייל שיפעל ביד קשה נגד סרבנות

חיל האוויר תקף משגרי רקטות ומרגמות ברחבי רצועת עזה./דובר צה"ל

מאות טייסים פעילים במילואים נפגשו היום (שלישי) במשרדי חברה פרטית בבני ברק על מנת לבחון דרכי פעולה נגד תהליכי החקיקה של הממשלה, בצל אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה. הטייסים נפגשו יחד עם משרתי מילואים, בהם ממערך הבקרה, מהיחידות המיוחדות של החיל, מההגנה האווירית ומפעילי כלי טיס לא מאוישים. בפגישה השתתפו יותר מ-400 לוחמי אוויר בתפקידים מרכזיים בפעילות מבצעית והדרכה ופעילים בשירות מילואים.

גורם המצוי בתהליך אמר לוואלה! כי "יש צורך בפגישה היום כדי להשיב על השאלה מה נכון לעשות עכשיו. אין כוונה היום להוציא מכתב", הבהיר. לדברי טייסי מילואים פעילים שתקפו לאחרונה יעדים במזרח התיכון, ההתארגנויות השונות במחאה מפעילים עליהם "לחצים כבדים" לפעול נגד החקיקה בגלוי, ולהודיע שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים.

מטוס אדיר, אף 35, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"אין כוונה היום להוציא מכתב". מטוס אף-35 של חיל האוויר/ראובן קסטרו

במפגש השמיעו דברים פרופ' סוזי נבות, אלוף (מיל') אביחי מנדלבליט, חמי פרס, רוני אלשייך ואלוף (מיל') אמיר אשל. כמו כן התקיים שיח חופשי. התכנים עיקריים שעלו במפגש היו הסכנות הנשקפות לדמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, הסיכון האישי שעלול להישקף ללוחמים מול תביעות של גורמים מחוץ לישראל, בעקבות פגיעה במערכת החוק והמשפט והנזק הכלכלי למדינת ישראל בעקבות הפגיעה בדמוקרטיה.

גורם המצוי בפרטי המפגש אמר כי לא התקבלה החלטה בסופו: "זה היה רצון למשש את הדופק. להבין את מידת הביקורת. מה רוצים אנשי צוות האוויר לעשות. לא נפעל בגלים. אם תתקבל החלטה דרמטית כולם ידעו על זה. כרגע לא התקבלה כל החלטה בנושא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נאום מיוחד של היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט - הכנס השנתי הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. יאיר ולר, אתר רשמי
השתתף במפגש. אביחי מנדלבליט/אתר רשמי, יאיר ולר

היום מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר כינס היום 40 אנשי צוות אוויר במילואים, שנבחרו לייצג מאות טייסים, לשיחה על המהפכה המשפטית והחשש מסרבנות. כבר בפתח דבריו הזהיר מסרבנות שעלולה לפגוע בצה"ל והתחייב לטפל בה ביד קשה. הטייסים יצאו בתחושה כי בר יכול לפעול ולהעביר את המסרים שלהם לרמטכ"ל ולדרג המדיני כדי לעצור את החקיקה, "למרות שהוא בין הפטיש לסדן".

גורם נוסף המצוי בפרטים אמר כי "הטייסים מודעים למשמעות של אי התייצבות. מצד אחד רוצים להציל את הדמוקרטיה, מצד שני לא רוצים לפגוע בביטחון. לא ברור מתי יצטרפו למחאות בצורה גלויה וברורה. עד לרגע הזה החליטו לא לפעול. זו מחאה מהסוג שמפעילים פעם אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully