וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לרה"מ בעקבות הפרסום בוואלה: "עצור את פירוק הרשות לקידום מעמד האישה"

לאחר הפרסום כי הקואליציה מקדמת את ההצעה שתביא לביטול הרשות כגוף עצמאי, ותקים רשות חדשה שתהיה כפופה לשרה מאי גולן, יותר מ-40 ארגוני נשים פנו לנתניהו בדרישה לעצור את החקיקה. "יוקם גוף חסר כל שיקול דעת"

בוידאו: מאי גולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה והתעמתה עם ח"כ בן ארי במליאה: ״צבועה, שקרנית"/ללא

יותר מ-40 ארגוני נשים קראו הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הפרסום בוואלה! על הצעת החוק שמבקשת לפרק את הרשות לקידום מעמד האישה. הארגונים קראו לעצור את החקיקה שצפויה לעלות מחר לדיונים. "בעקבות ההצעה יוקם גוף חסר כל שיקול דעת עצמאי כפוף לחלוטין לשרה לקידום מעמד האישה", כתבו הארגונים לנתניהו.

"ביטול שיקול הדעת העצמאי של הרשות משמעה פגיעה חמורה במאבק לשיוויון מגדרי שצריך להיות מעל כל דעה פוליטית או שרה כזו או אחרת", הוסיפו הארגונים בפנייה. "אנו פונות אליך בבקשה לעצור לאלתר את החקיקה ולקיים פגישה דחופה טרם קידום הצעת החוק שתוביל לביטולה של הרשות במתכונתה הקיימת, תוך פגיעה חמורה בקידום זכויות הנשים בישראל".

מאי גולן בליל הבחירות, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מאי גולן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר השבוע פורסם בוואלה! כי הקואליציה מקדמת את פירוק הרשות למעמד האישה, הרשות הממשלתית-מקצועית הפועלת לקידום זכויות נשים ושיוויון מגדרי ב-25 השנים האחרונות, והקמת רשות חדשה במקומה - עם סמכויות והשפעות יתרות של הדרג הפוליטי.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול בשבת הצעת חוק פרטית של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), שתביא בפועל לביטולה של הרשות לקידום מעמד האישה כגוף מקצועי עצמאי ותהפוך אותו לגוף פוליטי הכפוף לשרה. ההצעה צפויה לעבור בקריאה טרומית, והמשך קידומה מותנה בהסכמות עם הממשלה ועם השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן, אך היא מסמנת את הכיוון אליו צועדת הקואליציה וגולן במשרדה.

הרשות לקידום מעמד האישה היא הגוף המקצועי האמון כבר 25 שנה על קידום זכויות נשים, שוויון מגדרי, ביעור אפליה, אלימות נגד נשים ועוד. הרשות מוגדרת כיחידה מקצועית במשרד ממשלתי, ובמשך שנים רבות תפקדה כיחידת סמך במשרד ראש הממשלה. ב-2009, עם הקמת המשרד לשיוויון חברתי, הרשות עברה תחת המשרד, ולפני כשלושה חודשים, עם מינויה של גולן לשרה לקידום מעמד האישה - הרשות עברה למשרד החדש שהוקם והומצא עבורה כסידור עבודה פוליטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לימור סון הר מלך וחברי עוצמה יהודית בסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, בית הנשיא, 10 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
לימור סון הר מלך/ראובן קסטרו

כעת, לפי ההצעה שמקדמת הקואליציה, במקום הרשות לקידום מעמד האישה תוקם "רשות לקידום נשים בישראל". כל מדיניותה ותקציביה של הרשות החדשה יהיו כפופים ויותוו על ידי השרה והדרג הפוליטי, שימנה את ראש הרשות - בלי כל תנאי כשירות והכשרה מקצועיים - ויוכל גם להדיחו. כמו כן, לפי הצעת החוק, תוקם ועדה מייעצת שתקבל את חלק מסמכויות ראש הרשות, שתורכב מנציגים שייבחרו על ידי השרים, ובראשה תעמוד נציגה נבחרת של השרה - ולא ראש הרשות.

בנוסף, הצעת החוק לא מפרטת את התוכן בו תעסוק הרשות החדשה - וכך נעדרות ממנה מטרות שמוגדרות כיום בחוק לרשות למעמד האישה כמו מלחמה באלימות כלפי נשים, קידום שוויון ומניעת אפליה. כל כן, לפי החוק החדש - הרשות החדשה תוכל לעסוק במה שהשרה הממונה תרצה ותו לא. עוד לפי הצעת החוק, בכל גוף ממשלתי או ציבורית בו כתוב "מעמד האשה" השם ישונה "לנשים בישראל". כך, ישונה שמו של המשרד לקידום מעמד האישה, וגם היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המוניציפליות יהפכו ליועצות ל"קידום נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully