וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "אסותא": ביהמ"ש אישר לערוך בדיקות כדי לברר מי ההורים של התינוקת סופיה

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קבע כי בני הזוג, שעל פי ועדת משרד הבריאות הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להיות בעל קשר גנטי לתינוקת, יוכלו לבצע בדיקות שיבררו אם הם ההורים הביולגיים שלה. ההורים שמגדלים אותה צפויים לערער על ההחלטה

בווידאו: משרד הבריאות הודיע לנציגות הנשים המטופלות באסותא: ביה"ח לא יבקש צווי הורות נוספים/מערכת וואלה!

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון התיר היום (שלישי) לבני זוג לבצע בדיקה גנטית שתקבע אם הם ההורים של התינוקת סופיה מפרשת מחדל ההפריה בבית החולים אסותא ברמת החייל שבתל אביב. מדובר בזוג ההורים שוועדת משרד הבריאות קבע כי הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיות ההורים הביולוגיים של סופיה.

בית המשפט כבר אישר בעבר לבצע בדיקות כאלה, והמחוזי אישר את החלטתו. אולם, העליון הפך אותה וקבע כי הבדיקות לא יתבצעו. כעת, קבעה השופטת חני שירה, כי הדוח החדש של משרד הבריאות מהווה ראיה חדשה, שמשנה את המצב.

השופטת ציינה את דברי המחוזי, לפיהם קיימת חשיבות לקשר הדם וזכותה של התינוקת לדעת את מוצאה "ולשרטט את סיפור חייה" כשתגדל. כמו כן, ציינה את זכותם של בני הזוג לדעת אם הם אכן ההורים. "יש חשיבות גם להשקיט את סערת רוחם של זוגות אחרים, שנמצאים באי ודאות נוראית, והאפשרות שמא יש להם קשר גנטי לתינוקת אינה נותנת להם מנוח", כתבה. נימוקי השופטים התבססו, בין היתר, על תחקירו של העיתונאי אבי עמית שפורסם בתוכנית "זמן אמת" בכאן 11.

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר, משרד הבריאות פרסם את המלצות הצוות לבחינת מערך ההפריה החוץ גופית בישראל, בעקבות המחדלים שהתרחשו בבתי החולים של אסותא.

בין היתר, הצוות המליץ להשוות את תנאי השוק בין ספקים פרטיים לציבוריים, להגדיל את התחרות בין היחידות, לשפר את המעקב אחר הדגימות ולהוסיף מערכות מחשוב מתקדמות למניעת טעויות בזיהוי. אך ההמלצה החשובה מכולם - הגבלת היקף הפעילות לעד 8,000 מחזורי טיפול לשנה, בכפוף לגודל היחידה.

המלצות הוועדה הגיעו לאחר שבשנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר טיפולי הפריה חוץ גופית בישראל המתבצעים במוסדות רפואיים בבעלות פרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully