וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחו של הנשיא ביידן דן עם נתניהו בסוגיית המתיחות עם לבנון

11.7.2023 / 16:12

לאחר שבשבוע שעבר שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לישראל, עמוס הוכשטיין נפגש עם רה"מ וראש המל"ל. הוכשטיין, שהיה המתווך בהסכם הימי עם לבנון, מקיים בימים האחרונים שיחות עם בכירים בשני הצדדים כדי למצוא פתרון למתיחות בגבול

שר החוץ האיראני עבד אל-להיאן בגבול לבנון. 28 באפריל 2023/ללא

שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, נפגש היום (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם היועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי, ודן עמם במתיחות בגבול עם לבנון ובסוגיית הנורמליזציה עם סעודיה.

הוכשטיין ביקר לפני כשבועיים בסעודיה לשיחות בנושא. הוכשטיין שהיה המתווך בין ישראל ללבנון בסוגיית ההסכם על הגבול הימי מקיים שיחות בימים אלה עם בכירים בלבנון בניסיון למצוא פתרון למתיחות בגבול סביב האוהל שהציב חיזבאללה בתוך שטח ישראל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הבוקר בירושלים עם שליח הבית הלבן עמוס הוכשטיין. בפגישה נדונו נושאים אזוריים וסוגיות הקשורות לשיתוף הפעולה ההדוק בין ארצות הברית לישראל".

בשבוע שעבר שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל והתפוצץ בכפר רג'ר שעל הגבול. בתגובה לירי, צה"ל תקף בירי ארטילרי את האזור שממנו שוגר. לא היו נפגעים ולא הועברו הנחיות מיוחדות לעורף. לפני השיגור הוציא חיזבאללה הודעה, שבה טען כי ישראל משתלטת על החלק הלבנוני של הכפר וקרא לרשויות ולאזרחי לבנון לפעול כדי למנוע זאת. ארגון הטרור תיאר זאת בתור "התפתחות מסוכנת". לפי גורם ביטחוני, חוליה פלסטינית אחראית על השיגור, ומערכת ההתרעה לא הופעלה בעקבותיו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אלכס קולומויסקי\פול, Chip Somodevilla/Getty Images, עיבוד תמונה
נתניהו וביידן/עיבוד תמונה, אלכס קולומויסקי\פול, Chip Somodevilla/Getty Images

גורם צבאי העריך כי מדובר בחוליה פלסטינית שהגיבה למבצע "בית וגן" בג'נין. הגורם הסביר כי "מתפתחת מתיחות חדשה בגבול לבנון". לדבריו, "תושבי הכפר החליטו לגדר אותו על דעתם עצמם. אנחנו מעריכים שזה נובע מהעובדה שהוא הפך להיות מוקד תיירות עבור ישראלים שמכניס הרבה כסף. בחיזבאללה לא אוהבים את המהלך וטוענים שמדובר בסיפוח שטח לבנוני לישראל. חשוב להדגיש שמדובר בהחלטה של אנשי הכפר ולא צעד הישראלי".

כמה ימים קודם לכן העבירו פעילי חיזבאללה העבירו את אחד משני האוהלים באזור המריבה מול הר דב, מהשטח הישראלי לשטח הלבנוני. אוהל אחד נותר בשטח הישראלי ומאויש על ידי חמושים של הארגון. במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה מחפש דרך למנוע עימות פיזי בשטח, ולהעביר גם את האוהל השני לשטח הלבנוני.

לפני כשבועיים פורסם כי נציגים של יחידת קשרי חוץ בצה"ל העבירו ליוניפי"ל תלונה על הרחבת עמדה של חיזבאללה לשטח ישראל בגזרת הר דב שבגבול לבנון. גורם ביטחוני סיפר אז כי הועבר מסר דיפלומטי וצבאי, כי במידה ולא יפנו את העמדות שהוקמו על הגבול תתבצע פעולה הנדסית לפנות את המרחב. הוא הוסיף כי אין כוונה להשלים עם הפרובוקציה, ומדובר בעוד פעולה מתגרה של חיזבאללה שבתקופה האחרונה לא מרוצה מהקמת מכשול בגבול בשטח הישראלי ומלבה הפגנות והפרות סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully