וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום עילת הסבירות מגיע לכנסת, והמחאה נכנסת לשלב קריטי

המליאה צפויה לאשר בקריאה ראשונה את אחד מסעיפי המחלוקת בתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. בקואליציה גוברים הקולות לאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית עד סוף כנס הקיץ, מארגני המחאה מאיימים "לעצור את המדינה", והנשיא הרצוג קורא לחזור לשיחות: "עצרו את הקרע"

ביטול עילת הסבירות אושר בועדה לקריאה ראשונה, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת צפויה לאשר היום בקריאה ראשונה את ההצעה לביטול עילת הסבירות. לפי הנוסח, נבחרי ציבור יהיו חסינים מפני פסילת או דיון בהחלטותיהם בטענה לאי סבירות. בקואליציה מתכננים לקדם את ההצעה לאישור בקריאה שנייה ושלישית בכנס הקיץ הנוכחי של הכנסת, זאת אומרת בחודש הקרוב.

אתמול, זומנו חברי ועדת החוקה לדיון הכנה של הצעת החוק לקראת אישורה לקריאה שניה ושלישית - שיתקיים מחר. הזימון התבצע בטרם אושרה ההצעה בקריאה ראשונה, הצבעה שמתוכננת כאמור להתקיים רק בהמשך היום, והדיון המתכונן צפוי להתקיים במקביל ל"יום התנגדות" של המחאה נגד המהפכה המשפטית, במהלכו צפויות הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ.

באופוזיציה הבהירו כי אם ההצעה תאושר סופית לא יהיה טעם בחזרה לשיחות ההידברות בבית הנשיא, ואתמול התייחס גם נשיא המדינה יצחק הרצוג להצעה וקרא לעצירת החקיקה. "שחררו את האגו. העם מצפה שתתעשתו ומהר", אמר בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל. "ההסכמות אפשריות, ובכל זאת אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר", הוסיף. עוד ציין כי הוא לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות או שמסתכל מסביבו, "וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית. משפחות נקרעות, שכנים וחברים הופכים לחברים ואויבים. עצרו את הקרע הנורא".

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מהומה בוועדת החוקה לאחר אישור ביטול עילת הסבירות לקריאה ראשונה, 4 ביולי 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"המטרה היא להראות לממשלה שאם היא לא עוצרת - המדינה עוצרת", אמר נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, על יום ההתנגדות הצפוי מחר, במהלכו בין היתר צפויה הפגנת ענק בנתב"ג אחר הצהריים ובערב. "בשבועות האחרונים נערכנו לתרחיש הזה בדיוק: שהשיחות יתפוצצו והממשלה תחזור לחוקק. היה לנו ברור שצריך לייצר התנגדות נחושה ונחרצת. החלטנו שמה שיהיה בסבב א' לא יהיה בסבב ב'. ההתנגדות תהיה נחושה יותר ומנומסת פחות ולא נשחק באותם כלים".

כמו כן, חברות הייטק, אוניברסיטאות, משרדי עורכי דין ורופאים הודיעו על כוונתם לעצור את פעילותם או לאפשר לעובדים להיעדר מחר, זאת לצורך השתתפות במחאה. לפי מארגני מאבק ההייטק, עשרות חברות כבר עדכנו כי עובדיהן יוכלו לצאת להפגין מבלי שיירשם להם יום חופש, כשחלקן אף מתכננות לשבות לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, השבוע/אתר רשמי, ללא

בתום ישיבת הממשלה על אכיפת המחאות נגד המהפכה המשפטית שהתקיימה אתמול, הגישה הממשלה מסמך בה ביקשה מהיועמש"ית גלי בהרב מיארה הנחיות כתובות לגבי קריאות לסרבנות וחסימת צירים על ידי מפגינים, זאת "בדגש על קביעה מפורטת אם ומהי התדירות בה מותר לחסום צירי תנועה ראשיים מבלי שינקטו פעולות אכיפה כנגד מארגני החסימה והחוסמים, מבלי שיבוצעו מעצרים או יוגשו כתבי אישום".

בתגובה, תקף בחריפות את הממשלה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "זובור אלים", טען. "ההתנפלות המכוערת של השרים על שומרת סף הגונה שרק עושה את עבודתה היא הדוגמה למה שהם מנסים לעשות לחברה הישראלית: בריונות במקום שלטון החוק, אלימות ממשלתית כלפי אזרחים, חיסול כוחני של הדמוקרטיה". לאחר מכן, שיגר מכתב דחוף למפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, בקריאה להנחות את המשטרה "לכבד את המחאה הדמוקרטית ולחדד את ההנחיות של הפעלת כוח למקרים חריגים בלבד".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, השבוע/ראובן קסטרו

מאוחר יותר, התייחס לסוגיה גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "חדר ישיבות הממשלה הפך לחדר איומים. מופע האימים של נתניהו ובן גביר, מעלה את החשש שלא אכיפה שוויונית רוצים בממשלה - אלא אכיפה בריונית", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully