וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לפני אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה: "ההסכמות אפשריות, עצרו את הקרע"

9.7.2023 / 18:31

נשיא המדינה התייחס לחוק שצפוי לעבור ביום שלישי בכנסת, וקרא לעצירת החקיקה: "שחררו את האגו. עצרו את הקרע הנורא. העם מצפה שתתעשתו ומהר". כמו כן, הרצוג גינה את המתקפות שמופנות כלפי האוכלוסייה הנוצרית בארץ: "רעה חולה"

150 פעילי דמוקרטיה בניו יורק יצאו למשט אל עבר פסל החירות, 8 ביולי 2023/צילום: רועי בושי ולירי אגמי

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס היום (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל לאישור חוק ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה, שצפוי לעבור ביום שלישי בכנסת, וקרא לעצירת החקיקה: "שחררו את האגו. העם מצפה שתתעשתו ומהר".

"איזה פספוס, איזו טרגדיה", אמר הרצוג. "ההסכמות האפשריות, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות. ובכל זאת אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר עכשיו. מדובר בפספוס בקנה מידה היסטורי", הוסיף הנשיא. "זה באמת שווה את זה? המספרים והנתונים משקפים את הצורך בהסכמה. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר".

לדברי הרצוג, המציאות שאזרחי ישראל חווים בימים אלו, "מתסכלת ומצערת". עוד ציין הנשיא כי הוא לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות או שמסתכל מסביבו, "וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית. משפחות נקרעות, שכנים וחברים הופכים לחברים ואויבים. המציאות המסוכנת הזו מתרחשת לנו מול העיניים". עוד אמר הנשיא: "זה הרגע להתאמץ - יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. עצרו את הקרע הנורא. העם מצפה שתתעשתו, ומהר".

מפגינים נוצרים ערבים בסטלה מאריס בחיפה, במחאה על ברסלבים שפקדו בשבועות האחרונים את הכנסיה במקום 18 ביוני 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
מפגינים נוצרים ערבים בסטלה מאריס בחיפה, במחאה על ברסלבים שפקדו בשבועות האחרונים את הכנסיה במקום 18 ביוני 2023/אתר רשמי, יואב איתיאל
מפגין שורף ספר קוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם, שבדיה, 28 ביוני 2023. רויטרס
מפגין שורף ספר קוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם, שבדיה, 28 ביוני 2023/רויטרס

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר בתגובה לנאום הנשיא: ‏"חייבים לחזור להידברות, חייבים לעצור את החקיקה החד צדדית והקרע בעם".

בהמשך נאומו של הרצוג, הוא גינה את המתקפות שמופנות כלפי האוכלוסייה הנוצרית בארץ: "אני מגנה מכל וכל את האלימות, בכל גוון וצורה, שמופנית מצד קבוצה קטנה וקיצונית, כלפי קודשי הדת הנוצרית ואנשי הדת נוצרים, בישראל בכלל ובירושלים בפרט, לרבות יריקות וחילול קברים וכנסיות. המציאות המטרידה הזו, היא רעה חולה, וחרפה של ממש".

כמו כן, הרצוג גינה את שריפת הקוראן מול מסגד בשטוקהולם בשבוע שעבר: "אי אפשר לשתוק על כך, ואסור לשתוק על כך. אני מגנה בכל פה, את המעשה המחפיר הזה. המעשים האלה הם ההיפך הגמור מכל ערכי השותפות הבין-דתית שאנחנו כעם וכמדינה כמהים אליהם, וכולנו צריכים להיות שותפים למלחמת החורמה נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully