וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה על היוע"משית בישיבת הממשלה, באופוזיציה תקפו: "זובור אלים", "כמו ברוסיה"

9.7.2023 / 16:22

לפיד תקף בחריפות את הממשלה בעקבות ישיבת הממשלה על ההפגנות וטען כי זוהי "אלימות ממשלתית כלפי אזרחים ופקידים, חיסול כוחני של הדמוקרטיה". גנץ הוסיף: "חדר ישיבות הממשלה הפך לחדר איומים. היא רוצה אכיפה בריונית". עם זאת, קרא שוב לעצור את החקיקה ולחזור להדברות

בני גנץ בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו_15.06.23/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (ראשון) בחריפות את הממשלה בעקבות ישיבת הממשלה על ההפגנות, במהלכה תקפו השרים השונים את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, ואמר כי: "הממשלה עשתה היום ליועמ"שית זובור אלים. ההתנפלות המכוערת של השרים על גלי בהרב מיארה, שומרת סף הגונה שרק עושה את עבודתה, היא הדגמה למה שהם מנסים לעשות לחברה הישראלית: בריונות במקום שלטון החוק, אלימות ממשלתית כלפי אזרחים ופקידים, חיסול כוחני של הדמוקרטיה שלנו".

לאחר מכן, לפיד שיגר מכתב דחוף למפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, בקריאה להנחות את המשטרה "לכבד את האזרחים ואת המחאה הדמוקרטית, לחדד את ההנחיות של הפעלת כוח למקרים חריגים בלבד ולא לתת לרעש מסביב להלהיט את הרוחות".

במכתב, לפיד כתב: "מיליוני אזרחים יוצאים לרחובות להגן על הערכים הדמוקרטיים, להגן על החוק שאתם מופקדים עליו, להגן על המדינה האהובה שלנו. על משטרת ישראל מוטלת האחריות להיות שם עבורם. לתת להם את המרחב למחות ולהביע את הדאגה והכאב. הם נלחמים על עתיד המדינה. אלו לא ימים רגילים, החברה קרועה ושסועה, אתה ואנשיך השוטרים והשוטרות הם קו ההגנה". עוד הוא הוסיף: "רוח המפקד צריכה להיות ברורה - אנחנו מדינה דמוקרטית. והמחאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, 6 ביולי 2023. אלעד מלכה
"גם היום לא מאוחר עבור הקואליציה לעצור את ההידרדרות". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ/אלעד מלכה

מאוחר יותר, גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס למתקפה על היועמ"שית בהרב מיארה וטען כי "חדר ישיבות הממשלה הפך לחדר איומים. מופע האימים של נתניהו ובן גביר, מעלה את החשש שלא אכיפה שוויונית רוצים בממשלה - אלא אכיפה בריונית".

גנץ דיבר בישיבת סיעה של המחנה הממלכתי לקראת שבוע החקיקה הקרוב, עם אישור החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה והבחירות החוזרות לוועדה לבחירת שופטים. הוא פתח את דבריו בהתייחסות לישיבת הממשלה ואמר כי "העובדה שממשלה מכנסת דיון, בנושא אכיפה כלפי מחאה שמופנית נגדה היא אקט של שחיתות ציבורית חסר תקדים, וחסר בושה. במקום לדון על חיזוק ההרתעה מול איראן וחיזבאללה, מנסים להרתיע את המפגינים. ככה לא מתנהלת דמוקרטיה. אני מבקש מכאן לתת גיבוי מלא ליועמ"שית, למפכ"ל ולכל השוטרים שבשטח - ולחזק אותם. מלאו את תפקידכם, שמרו על החוק, תוך הפעלת מינימום הכוח הנדרש ומקסימום חופש הביטוי. כולנו סומכים עליכם שתמשיכו לעשות זאת ללא מורא וללא משוא פנים".

גנץ שב על קריאתו לחידוש שיחות ההידברות בבית הנשיא ואמר: "גם היום לא מאוחר עבור הקואליציה לעצור את ההידרדרות. לעצור את הפגיעה בדמוקרטיה, להוריד את המתח ברחובות, לעצור את הפגיעה בביטחון ובהרתעה, בכלכלה ובחברה - ולחזור להידברות בבית הנשיא. הידברות היא צו השעה. המחאה היא הבלם - וההידברות היא מנגנון הפתרון. כל עוד הדהרה נמשכת - נפעל בכל דרך חוקית בכדי לעצור אותה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מרב מיכאלי בישיבת סיעה של מפלגת העבודה 29 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"זה לא קורה ברוסיה של פוטין, זה כאן בישראל של נתניהו". מיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי מסרה בתגובה לאירועי היום: "המתקפה המתוזמנת של הממשלה נגד היועצת המשפטית לממשלה צריכה להרעיד את אמות הספים. ממשלת ישראל מזמינה את היועמ"שית לשימוע בו תצטרך לענות על השאלה 'כמה מפגינים נעצרו ונלקחו לחדר החקירות - זה לא קורה ברוסיה של פוטין, זה כאן בישראל של נתניהו".

ח"כ יפעת שאשא ביטון התייחסה גם היא למתקפה על היועמ"שית בישיבת הממשלה, ואמרה בתגובה: "מופע אימים בישיבת הממשלה. באמבוש מכוער, השרים תקפו את מי שמייצגת את הדבר הקשה להם ביותר: שמירה על החוק. ממשלה של קיצוניים שמטרתה היחידה היא להשיג כוח בלתי מוגבל ובלתי ניתן לריסון".

היועמ"שית גלי בהרב מיארה מגיעה לישיבת הממשלה, ירושלים. 9 ביולי 2023. ג'רוזלם פוסט, מארק ישראל סלם, פול
היועמ"שית גלי בהרב מיארה מגיעה לישיבת הממשלה. היום/פול, ג'רוזלם פוסט, מארק ישראל סלם

הממשלה קיימה הבוקר בישיבתה השבועית דיון מיוחד על ההפגנות והמחאות נגד המהפכה המשפטית, שאליו זומנו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ונציגי מערכת אכיפת החוק כדי לדרוש את החמרת האכיפה והענישה על המפגינים, הפרות הסדר וחסימות הכבישים.

בתום הדיון, שרי הממשלה אישרו הצעה לפיה הממשלה תגבש מסמך שידרוש מהיועצת המשפטית לממשלה להניח תוך שבוע מתווה כתוב עם הנחיות לגבי הפגנות סמוך לבתים של אנשי ונבחרי ציבור, חסימות כבישים וכדומה, לרבות הנחיות לגבי פעולות שעלולות לפגוע בביטחון המדינה כמו "סרבנות וקריאות לאי שירות בצה"ל", שלגביהן תגובש חוות דעת של המל"ל. בנוסף ביקשה הממשלה לקבל תוך יומיים הנחיות ביחס לטיפול בחסימת נתב"ג.

במהלך הדיון, בהרב מיארה הבהירה כי היא מקווה שהממשלה לא מצפה שמערכת אכיפת החוק, הכוללת את המשטרה והפרקליטות, תעמוד במכסות קבועות של מעצרים או הגשת כתבי אישום נגד המוחים. בשלב זה המפכ"ל קובי שבתאי אמר כי "הפגיעה בשוטרים אפסית באופן יחסי, אין אף שוטר שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, מי שנפגע טופל בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully