וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי המחאה מאיימים: אם החקיקה תימשך - נקיים שיבושים ברחבי הארץ ביום שלישי

8.7.2023 / 12:04

מארגני המחאה הודיעו כי אם ביטול עילת הסבירות תאושר בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב - למחרת יתקיים "יום התנגדות", שיכלול בין היתר הפגנה בנתב"ג, צעדות בערים מרכזיות ברחבי הארץ, שיירות ושיבושים. "אם הממשלה לא תעצור - המדינה כולה תעצור"

בווידאו: לאחר התפטרות ניצב עמי אשד, הפגנות ברחבי הארץ/מערכת וואלה

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית יתקיימו היום (שבת) במוקדים רבים ברחבי הארץ בפעם ה-27. לפי מובילי המחאה, השבוע האחרון היה בסימן החרפת המחאה. הוא התחיל עם אלפי מוחים בנתב"ג ביום שני, והמשיך ברביעי וחמישי עם חסימות צירים מרכזיים ברחבי הארץ לאחר פרישתו של ניצב עמי אשד והפגנות בעשרות מוקדים מול בתיהם של חברי הקואליציה בערב שכונה "ליל המשת"פים".

בשבוע הבא, מאיימים מארגני המחאה להחריף אף יותר את צעדיהם והבהירו כי במידה וחקיקת ביטול עילת הסבירות תאושר ביום שני - בשלישי יתקיים "יום התנגדות", הכול הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בין היתר, לדבר המובילים, היום יכלול הפגנת ענק בנתב"ג אחר הצהריים ובערב הפגנות וצעדות מתמשכות בכל הארץ.

מארגוני המחאה נמסר כי "עם ישראל אינו חפץ בדיקטטורה, והוא אינו חפץ בחקיקה דיקטטורית חד צדדית ומסוכנת שתרסק את הכלכלה, תפגע בביטחון ותביא לקרע בעם. עם ישראל לא יוותר על הדמוקרטיה שלו ולא יחיה תחת עריצות קיצונית ומסוכנת. אנו קוראים היום לנתניהו ושותפיו הקיצוניים בממשלה - אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה. מול ממשלה לא לגיטימית זו חובה להתנגד. בשלישי הקרוב, אם החוק עובר לילה קודם, עם ישראל ייצא בהמוניו ליום התנגדות. אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור."

כוחות גדולים מחוץ לביתה של גמליאל מול מפגינים כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת. אורי סלע, אתר רשמי
הפגנה מחוץ לביתה של גילה גמליאל, השבוע/אתר רשמי, אורי סלע

במחאה דיווחו כי חברות ומעסיקים ממגזרים רבים כבר התגייסו, ויאשרו לעובדיהם להיעדר על מנת להשתמש בפעילויות השונות.

בין היתר, עשרות מנכ"לי חברות בהייטק הודיעו לעובדים שרוצים להשתתף במחאות ביום שלישי כי יוכלו לעשות זאת ללא הורדה של יום חופש. בין החברות: קייטו, פאפיה גלובל, פייבר, איירון סורס, טייטו קאר, נטורל אינטלג'נס, סקאי ונקסאר. גם קרנות ההון סיכון יקחו חלק במחאה, בהן קומרה קפיטל, NFX של גיגי לוי וייס, דיסראפטיב של טל ברנוח ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה לאחר הודעת הפרישה של ניצב עמי אשד מהמשטרה, נתיבי איילון ת"א, 6 ביולי 2023. ניב אהרונסון
הפגנה לאחר פרישתו של עמי אשד, השבוע/ניב אהרונסון

גם מחאת המילואימניקים הודיעה כי היא תעלה שלב במחאה, וכי תעצים "את הדרישה הברורה שלנו לגנוז את חוקי ההפיכה המשטרית". כצעד פתיחה, הודיע הארגון כי יערכו "לילה לבן" מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט שבעמיקם.

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "גלנט, אתה המפקד הישיר שלנו. אתה נושא התפקיד הבטחוני הבכיר במדינת ישראל. והתפקיד שלך הוא להגן עלינו מפני איומים מבחוץ ומבפנים שעלולים לפגוע בחוסנה של המדינה. אנחנו יודעים ואתה אמרת בקולך שההפיכה המשטרית מהווה סכנה מיידית ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. אתה אחראי. איך תיתן לזה לקרות במשמרת שלך?"

רשימת החסימות המלאה

  • רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום.
  • צומת יגאל אלון - השלום לכיוון מערב.
  • צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ.
  • צומת השלום- תוצרת הארץ.
  • צומת השלום - עליית הנוער לכיוון מזרח.
  • צומת יגאל אלון - השלום לכיוון דרום.
  • צומת יגאל אלון - תובל לכיוון צפון.
  • צומת יצחק שדה - המסגר לכיוון צפון.
  • הרחובות מיגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק.
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 5 ביולי 2023. אורי סלע
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. 5 ביולי 2023/אורי סלע

לפני כשבועיים, עם חידוש המחאה לאחר הפסקת השיחות בבית הנשיא וכוונת ממשלת נתניהו לקדם באופן חד-צדדי את החקיקה המשפטית, מארגני המחאה הכריזו על הקמת כוח קפלן. הם מסרו אז כי "הכוח יפעל בצורה נחושה, חוקית, ולא אלימה על מנת להבהיר לממשלת ישראל שמה שהיה בסבב א' הוא משחק ילדים לעומת מה שיקרה בסבב הנוכחי, אם אכן תקודם החקיקה".

המארגנים הוסיפו עם הקמת כוח קפלן כי "מדינת ישראל נמצאת בראשיתו של סבב מאבק נוסף שבו הכללים הולכים להשתנות. ההזיות הדיקטטוריות של נתניהו לוין ורוטמן הולכות להיתקל בכוח חדש, מאוחד ונחוש. זהו מאבק חדש ובו חוקים חדשים. מאבק שבו ננצח. מאות האלפים שמפגינים כבר 25 שבועות ויחלו לפעול כיחידה נגד חוקי הדיקטטורה יעצרו את החקיקה אחת ולתמיד".

צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, 1 ביולי 2023/ראובן קסטרו

בערב שני האחרון, אלפי בני אדם הפגינו בנמל התעופה בן גוריון. עימותים פרצו בין כוחות המשטרה למוחים, שחסמו צירים מרכזיים בנמל, ובהם הכביש המוביל לכניסה לאולם הנוסעים בטרמינל 3. 52 בני אדם נעצרו בחשד להפרת סדר במהלך הערב. לאחר מכן, המשיכה ההפגנה מול תחנת המשטרה ברמלה, אליה נלקחו העצורים.

במהלך ההפגנה, הצליחה המשטרה לפתוח את הציר המוביל לכניסה לאולם הנוסעים, אולם המוחים שבו וחסמו אותו תוך מאבק עם הכוחות. בהמשך, שוחרר שוב, והמשטרה תגברה את כוחותיה בפרשים ומכת"זית. "מדובר בהפרה בוטה של הסדר הציבורי, פגיעה בצירי תנועה ביטחוניים ותקיפת שוטרים", מסרו מטעם המשטרה, והבטיחו: "נפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים". מנגד, מארגני המחאה מסרו כי "האלימות המשטרתית לא תדכא את המחאה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתב"ג.  03 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתב"ג. 03 ביולי 2023/ראובן קסטרו

בהמשך השבוע, בעקבות הודעתו של ניצב עמי אשד על פרישתו מהמשטרה לאחר שהודח מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב עקב מדיניותו בהפגנות נגד המהפכה - עשרות אלפי מפגינים יצאו למחות עד שעות הלילה המאוחרות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

ההפגנות נערכו בירושלים, תל אביב, חיפה, ובכ-40 מוקדים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום. במהלכן, כך לפי המשטרה, נעצרו עשרות משתתפים בחשד להפרות סדר. ממובילי "כוח קפלן" נמסר בתגובה לאירועים כי "ההדחה הפוליטית של אשד שמצטרפת לחוקי הדיקטטורה לא יעברו לסדר היום. מדינת ישראל תישאר דמוקרטיה למרות הפנטזיות של ביבי ובן גביר".

הפגנה מחוץ לביתו של שר עמיחי שקלי כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה מחוץ לביתו של שר עמיחי שקלי כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023/אתר רשמי, ללא

יום למחרת, לאחר לילה סוער כאמור, המונים הפגינו מול בתיהם של חברי הקואליציה ברחבי הארץ, במה שכינו מארגני המחאה כ"ליל המשת"פים". המפגינים התייצבו מול בתיהם של גילה גמליאל, יריב לוין, יואב גלנט, אבי דיכטר, ניר ברקת, יולי אדלשטיין, מיקי זוהר יצחק וסרלאוף, דוד ביטן, משה סעדה, משה ארבל, צביקה פוגל, בועז ביסמוט, עמיחי שיקלי, אמיר אוחנה, חנוך מילביצקי ואופיר אקוניס.

כוחות משטרה רבים היו במוקדי ההפגנות. עימותים התפתחו בכמה ערים, בין היתר מול ביתו של יריב לוין במודיעין, ובתל אביב מול ביתם של גילה גמליאל ואמיר אוחנה. כבישים מרכזיים, בהם כביש החוף באזור הרצליה נחסמו לזמן קצר. גם רחוב ביאליק ברמת גן, שדרות רוקח וצומת נמיר/איינשטיין נחסמו לתנועה על ידי המפגינים. לאחר ההפגנות בתל אביב, הגיעו מפגינים לאיילון צפון באזור מחלף השלום וחסמו את הכביש לתנועה. פרשים של המשטרה הגיעו למקום, ולאחר זמן קצר הם פונו מהכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully