וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליל המשת"פים": המונים מפגינים מול בתים של חברי הקואליציה; איילון נחסם לזמן קצר

יום לאחר מחאות הענק, יצאו המונים להפגין מול בתיהם של חברי הקואליציה. כוחות משטרה רבים מוקמו במוקדים השונים. המפגינים חסמו כבישים בכמה נקודות, ועימותים התפתחו מול בתיהם של לוין, אוחנה וגמליאל - כמה מפגינים נעצרו. אנשי המחאה הכריזו: יום שלישי - יום מאבק

בווידאו: "ליל המשת"פים": המונים מפגינים ברחבי הארץ מול בתים של חברי הקואליציה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר לילה סוער, המונים מפגינים היום (חמישי) נגד המהפכה המשפטית מול בתיהם של חברי הקואליציה ברחבי הארץ, במה שמכנים כ"ליל המשת"פים". המונים כבר נמצאים מול בתיהם של גילה גמליאל, יריב לוין, יואב גלנט, אבי דיכטר, ניר ברקת, יולי אדלשטיין, מיקי זוהר יצחק וסרלאוף, דוד ביטן, משה סעדה, משה ארבל, צביקה פוגל, בועז ביסמוט, עמיחי שיקלי, אמיר אוחנה, חנוך מילביצקי ואופיר אקוניס.

כוחות משטרה רבים היו במוקדי ההפגנות. עימותים התפתחו בכמה ערים, בין היתר מול ביתו של יריב לוין במודיעין, ובתל אביב מול ביתם של גילה גמליאל ואמיר אוחנה. כבישים מרכזיים, בהם כביש החוף באזור הרצליה נחסמו לזמן קצר. גם רחוב ביאליק ברמת גן, שדרות רוקח וצומת נמיר/איינשטיין נחסמו לתנועה על ידי המפגינים.

לאחר ההפגנות בתל אביב, הגיעו מפגינים לאיילון צפון באזור מחלף השלום וחסמו את הכביש לתנועה. פרשים של המשטרה הגיעו למקום, ולאחר זמן קצר הם פונו מהכביש.

הפגנה מחוץ לביתו של שר המשפטים יריב לוין כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה מחוץ לביתו של יריב לוין במודיעין/אתר רשמי, ללא
כביש החוף חסום באזור צומת כפר שמריהו, כחלק מגל ההפגנות 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
כביש החוף נחסם לתנועה על ידי מפגינים/אתר רשמי, ללא

מפגינים חסמו את כביש החוף, עימותים מול ביתו של יריב לוין במודיעין

הכיכר הסמוכה לביתו של שר המדע אקוניס נחסמה, ואבוקות הודלקו מול ביתו של יואב גלנט. גם מול ביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה התפתחו עימותים בין המפגינים לשוטרים. המשטרה השתמשה בפרשים על מנת לפנות את המפגינים, והביאה גם מכת"זית למקום. שני בני אדם נעצרו בחשד להפרות סדר.

כמאה מפגינים שהפגינו מול ביתו של יולי אדלשטיין שבהרצליה התקדמו מביתו לכיוון כביש החוף - וחסמו אותו באזור צומת כפר שמריהו. המשטרה הציבה באזור כוחות רבים שמנעו את הצטרפותם של מפגינים נוספים, ופינתה את המפגינים שעל הכביש. גם ברמת גן נחסמו כבישים, בהם רחוב ביאליק ומחלף ההלכה, על ידי מפגינים שהפגינו קודם מול ביתו של ח"כ בועז ביסמוט.

מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין שבמודיעין התפתחו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה, ומפגין נעצר על ידי השוטרים. כוחות יס"מ הוקפצו למוקד ההפגנה בעקבות חסימת אחד הכבישים המובילים לביתו של לוין. אבוקות הודלקו במקום על ידי המפגינים. לאחר מעצר האדם, כ-20 בני אדם עברו להפגין מול תחנת המשטרה במודיעין.

הפגנה מחוץ לביתו של שר המשפטים יריב לוין כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה מול בית שר המשפטים יריב לוין/אתר רשמי, ללא
הפגנה מחוץ לביתו של שר המשפטים יריב לוין כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
אבוקות מחוץ לביתו של יריב לוין/אתר רשמי, ללא

בהפגנה סמוך לביתו של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף שבשכונת שפירא תל אביב השתתפו מפגינים מהארגונים "החזית הורודה" ומחאת הלהט"ב. שוטרים רבים היו במקום, בהם פרשי המשטרה. שני בני אדם נעצרו בהפגנה, האחד בחשד להפרת הסדר והאחר בחשד לתקיפת שוטר.

מול ביתו של שר הקליטה אופיר סופר שביישוב טפחות שבגליל הפגינו עשרות בני אדם. השר יצא אל המפגינים ודיבר איתם.

הפגנה באיילון כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ניב אהרונסון
מכת"זית סמוך למפגינים בירידה לאיילון/ניב אהרונסון
הפגנה מחוץ לביתו של ח"כ משה סעדה כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה מול ביתו של משה סעדה/אתר רשמי, ללא
הפגנה מחוץ לביתו של ח"כ יואב קיש כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. אילן פיגנבוים, אתר רשמי
הפגנה מחוץ לביתו של יואב קיש/אתר רשמי, אילן פיגנבוים

מעצרים וחסימות כבישים סמוך לביתה של גילה גמליאל בצפון תל אביב

בשכונה של שרת המודיעין גילה גמליאל שבצפון תל אביב נתלו כרזות עם תמונתה והכיתוב "גילה שותקת לחוקי הדיקטטורה". כחות משטרה רבים היו במקום והדפו בכוח את המפגינים, מפגינה אחת מתנועת "בונות אלטרנטיבה" נעצרה. שדרות קק"ל הסמוכות לביתה נחסמו לתנועה על ידי מפגינים, ושני מפגינים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר.

מבונות אלטרנטיבה נמסר לאחר מעצר הפעילה כי "רוח המפקד ירדה אל המשטרה, וכפי שנשים יהיו הראשונות להיפגע בהחקיקה המסוכנת, כך הן גם הראשונות להיעצר בשטח. הדרת נשים בכל אמצעי ובכל מקום".

במהלך העימותים התעלפה אישה. לאחר שהתאוששה היא סיפרה לוואלה!: "התחילו לאגף אותנו והרגשתי שאני נחנקת. שוטרים תפסו וגררו אותי הצדה, לקחו לי את הדגלים וטענו שהרבצתי איתם, ואז התעלפתי". מאוחר יותר, החלו המפגינים לצעוד מביתה של השרה לעבר רחוב בני אפרים, וחסמו אותו לכיוון דרום. גם שדרות רוקח ודרך נמיר שבתל אביב נחסמו לתנועה.

הפגנה באיילון כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים באיילון, הערב/אתר רשמי, ללא
כוחות גדולים מחוץ לביתה של גמליאל מול מפגינים כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת. אורי סלע, אתר רשמי
הפגנה מול ביתה של גילה גמליאל, היום/אתר רשמי, אורי סלע
מעצבר בהפגנה מחוץ לביתה של ח"כ גילה גמליאל כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת. ניב אהרונסון
מעצר מפגינה מחוץ לביתה של גילה גמליאל/ניב אהרונסון

יו"ר האופוזיציה: "האלימות נגד המפגינים חייבת להיפסק"

ממובילי המחאה נמסר לאחר גל המעצרים והעימותים במוקדי ההפגנות ברחבי הארץ: "אנו עדים לאלימות משטרתית מופרזת שדגל שחור מתנוסס מעליה בהפגנות מול לוין ואוחנה. מדובר בפגיעה קשה בחופש ההפגנה ועולה השאלה עד כמה הדיקטטורה של בן גביר חודרת למשטרה. נזכיר למפכ"ל שהוא אמון על שמירת הביטחון של האזרחים ולא על שבירת עצמותיהם".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גם התייחס לפעילות המשטרה במהלך הערב ואמר כי "האלימות נגד המפגינים חייבת להפסק. הנסיונות של הממשלה לדכא את הדמוקרטיה בכוח יתקלו בהתנגדות נחושה. עשרות אלפי האנשים שיוצאים לרחובות אומרים לממשלה הזאת: 'אין לכם מנדט להרוס את המדינה'. המפגינים הם פטריוטים ישראלים מופלאים שדואגים לעתיד המדינה ונלחמים על הערכים שלה. הנסיון של לוין ובן גביר להפוך את המשטרה למליציה אלימה לא יצליח".

הפגנה מחוץ לביתו של שר עמיחי שקלי כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה מול ביתו של עמיחי שיקלי בחנתון/אתר רשמי, ללא
הפגנה מחוץ לביתו של ח"כ בועז ביסמוט כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
הפגנה מול ביתו של בועז ביסמוט/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים
הפגנה מחוץ לביתו של שר הכלכלה ניר ברקת כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
מפגינים מחלקים גזרים מחוץ לביתו של ניר ברקת בירושלים/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים

מוקדם יותר היום כינסו מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסיבת עיתונאים בה הכריזו כי בכוונתם להחריף את צעדי המאבק. שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, הגיבה לדברי גנץ מוקדם יותר היום, שביקש לחזור לשולחן המשא ומתן בבית הנשיא: "אני מבינה את הרצון להגיע לפשרה, אבל פשרה בפני עצמה איננה ערך", אמרה.

עוד הוסיפה ברסלר כי "על ערכים כמו חופש ושווין אי אפשר להתפשר. אנחנו אומרים היום שאי אפשר לחזור על אותה טעות פעמיים. לא תהיה חזרה להידברות בלי גניזה מוחלטת של חוקי הדיקטטורה ולנהל הידברות כשאקדח טעון מונח על השולחן". לדבריה, "מדינת ישראל נמצאת בסכנה ברורה ומידית, אולי הגדולה ביותר שהתמודדה עמה. אנחנו רואים הדחות פוליטיות במשטרת ישראל, ההייטק בקריסה ואיתו כל המשק".

הפגנה מחוץ לביתו של שר יצחק וסרלאוף כחלק מליל מחאות מול בתיהם של חברי כנסת 06 ביולי 2023. איילת רז-לוריא, אתר רשמי
הפגנה מחוץ לביתו של יצחק וסרלאוף/אתר רשמי, איילת רז-לוריא
ראשי המחאה. ללא, אתר רשמי
הצהרת ראשי המחאה, היום/אתר רשמי, ללא

ירון קרמר, ממובילי מחאת "אחים לנשק", הוסיף: "אנחנו לוחמי מערכות ישראל הלכנו יחד בכל המערכות הקשות. ידענו שרק בחיבוק גדול נוכל לשרוד את כל האיומים האלה. בימים אלה נקרע קרע עמוק בחברה הישראלית, כמוהו לא ידעה המדינה מאז היווסדה. הקרע יעמיק ויגדל ככל שהממשלה תמשיך בתוכנית ההרסנית, ככל שהמהלכים יימשכו הוא יהיה בלתי ניתן לאיחוי. אני קורא לכל השרים וחברי הכנסת שאמורים להצביע ביום שני (על עילת הסבירות) - זה יהיה על המצפון שלכם. אתם תצטרכו להביט בתמונות מרחובות ישראל ולהסביר להם איך הייתם שותפים לתוכנית הזדונית הזאת".

מובילי המחאה קראו בנוסף לציבור: "אנו קוראים לאזרחי המדינה לקחת ביום שלישי חופש מהעבודה למקרה שהחקיקה הזו תעבור, עלינו לפעול - ברחובות, בכיכרות, במוסדות הממשלה. קוראים למעסיקים ולבכירי המשק - תתמכו בעובדים, תאפשרו ימי חופש, תשביתו מקומות עבודה אם החקיקה הזו עוברת ישראל עולה על מסלול ברור להפוך לדיקטטורה קנאית וקיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully