וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר נגזרו על בת ה-75 שרצחה את אחותה בחדרה

6.7.2023 / 11:27

העונש נגזר על יהודית מרר בת ה-75 מאור עקיבא, שהורשעה בהמתת אחותה זריפה מאמוס בת ה-78 בביתה בעיר חדרה בשנת 2021. מרר, שהתארחה אצל אחותה לאחר שנפצעה ברגלה, חבטה בראשה למוות. לכל אורך ההליך המשפטי, מרר לא הביעה חרטה: "היא לא הראתה שום רחמים"

הזירה בראשון לציון שבה נרצחה רילי פרי על ידי הגרוש שלה משה פרי החשוד במעשה./תיעוד מבצעי מד"א

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (חמישי) 18 שנות מאסר על יהודית מרר בת ה-75 מאור עקיבא, שרצחה באלימות קשה ואכזרית את אחותה זריפה מאמוס בת ה-78. זאת לאחר שהורשעה בעבירת המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, ולא ברצח בכוונה בו היא הואשמה לפני כשנתיים - זאת מחמת הספק.

האירוע התרחש בבוקר ה-21 ביוני 2021, בדירתה של מאמוס בעיר חדרה. מרר התארחה אצל אחותה לאחר ששברה את רגלה ואיבדה את כושר עבודתה. על פי כתב האישום, מרר הכתה באמצעות עלי מתכת שוב ושוב בראשה ובפניה של אחותה בעת שישבה על אסלת השירותים ואף אחרי שנפלה ממנה, ואחר כך בקור רוח שטפה את שערה.

מאז האירוע הקטלני, מרר לא שיתפה פעולה עם המשטרה ובית המשפט, וכשחבר השופטים פנה אליה אחרי הרשעתה, היא מיאנה לבקש סליחה והסתפקה במלמולים חסרי משמעות וחסרי שחר, כגון שאינה שומעת ואינה מבינה מה רוצים ממנה. "התרשמותנו הבלתי אמצעית ממנה הייתה שהדבר הוא בגדר ניסיון להעמיד פני מי שאיננה מבינה את ההליכים המשפטיים ובכלל את המתרחש סביבה. בפועל, להתרשמותנו הבינה היטב", קבעו השופטים אבי לוי, ערן קוטון ועידית וינברגר שנעתרו לתובעות אילנה פיקוס-רויטבלט וקרן ממן מפרקליטות מחוז חיפה, שביקשו להטיל עליה בין 16 ל-20 שנות מאסר. הם גם הורו כי מרר תפצה את שאריה של המנוחה ב-258 אלף שקלים, הסכום המקסימלי הקבוע בחוק.

זריפה מאמוס אם ל-9 מחדרה. באדיבות המשפחה
הקורבן, זריפה מאמוס/באדיבות המשפחה
יהודית מרר בבית המשפט, פברואר 2023. יואב איתיאל
יהודית מרר בבית המשפט, פברואר 2023/יואב איתיאל

"היא לא רק רצחה את אמא שלי, היא רצחה את כולנו, באכזריות שאי אפשר אפילו לתאר", הסבירה לשופטים בתה של יהודית מאמוס, שהייתה אם לתשעה, "אמא נתנה לה מיטה, נתנה לה טלוויזיה, נתנה לה אוכל, ובוקר אחד היא הולכת והורגת אותה באכזריות", והוסיפה, "אני מקווה שהיא תקבל את העונש שהכי מגיע לה, היא לא הראתה שום רחמים, היא לא ריחמה על אמא שלי".

"מדובר באירוע פתאומי ואכזרי אשר טלטל את בני המשפחה, שמט את הקרקע מתחת לרגליהם והותירם שבורים וכאובים", קבעו השופטים, תוך שתיארו את האירוע הקטלני. "מעשה פלצות, מעשה זוועה של ממש", ציינו בגזר הדין, "המנוחה הייתה לא אחרת מאחותה, בשר מבשרה, והעובדה שאותה אחות אשר בעצמה סבלה מבעיות רפואיות קשות הסכימה לקבלה תחת צל קורתה בצר לה מקום בו ילדיה שלה נמנעו מעשות כן והיא גמלה לה ברעה תחת טובה".

הם ציינו את גילה של מרר, מצבה הבריאותי והיעדר עבר פלילי כלשהו, אבל במקביל גם כי "לא נטלה אחריות על למעשה, לא עשתה כל מאמץ לתקן את תוצאות העבירה או לפצות את הניזוקים ולא שיתפה פעולה עם רשויות החוק". הם קבעו כי מרר "היתה מודעת למצבה ולמעשיה ונקטה התנהלות רצונית ומודעת של התנתקות על מנת לנסות להימלט מאימת הדין".

עו"ד רהב אופנהיימר. באדיבות המצולמים
עו"ד רהב אופנהיימר, המייצג את מרר/באדיבות המצולמים

"בתום שנתיים של הליכים משפטיים, בית המשפט אמר היום את דברו, הן באמצעות עונש המאסר החמור שהוטל על הנאשמת והן בקביעת הפיצוי המקסימאלי הקבוע בחוק", אמרה לוואלה! מאיה איטקין שייצגה את המשפחה מטעם סנ"ה, תכנית הסיוע לנפגעי עבירות המתה של משרד המשפטים. "לא פחות חשוב מכך - בהתייחסותו לנפגעי העבירה לכך אורך גזר הדין. בתקווה כי אמירותיו אלה של בית המשפט יאפשרו לבני המשפחה לשקם את השבר העמוק, עד כמה שהדבר אפשרי", טענה.

"נלמד את גזר הדין ונחליט כיצד לפעול לאחר מכן", אמר לוואלה! עו"ד רהב אופנהיימר המייצג את מרר מטעם הסניגוריה הציבורית ושסבר כי ראוי שיוטל עליה עונש של לא יותר מ-8-10 שנות מאסר. "על פניו נראה כעונש מוגזם למי שהורשעה בהמתה באחריות מופחתת", אמר.

"מדובר בארוע טראגי במהלכו נרצחה הקורבן באכזריות וללא סיבה", אמר סנ"צ זוהר מוסלאוי, מפקד תחנת חדרה, שחקרה את האירוע עם היחידה למאבק בפשיעה של מרחב מנשה, "ברצוני לשבח את השוטרים שהביאו לפענוח הרצח למרות כל העומסים בגזרתנו, אנו רואים בחומרה רבה אירועי אלימות, נמשיך ונשקיע משאבים, כוחות ואמצעים במאבק נגד הפשיעה לטובת ביטחונם האישי של האזרחים".

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully