וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים אחרי האירוע: זוכה השוטר שירה למוות בצעיר עם הצרכים המיוחדים

6.7.2023 / 13:45

בית המשפט זיכה את השוטר מעבירת המתה בקלות דעת של איאד אל-חלאק, בנימוק כי כשהצטרף לאירוע הצעיר כבר זוהה כמחבל. בני משפחתו של אל-חלאק מחו בבית המשפט: "אתם מחבלים". משפחתו של השוטר הוצאה מהאולם

שלוש שנים אחרי האירוע: זוכה השוטר שירה למוות בצעיר עם הצרכים המיוחד/צילום: רוני קנפו

שוטר מג"ב שירה למוות לפני כשלוש שנים באיאד אל-חלאק, הצעיר ממזרח ירושלים עם הצרכים המיוחדים, זוכה היום (חמישי) מעבירת המתה בקלות דעת. השופטת, חנה לומפ, נימקה כי כשהשוטר הצטרף לאירוע, אל-חלאק כבר זוהה כמחבל.

"הנאשם נקלע לסיטואציה קשה - הוא לא ידע שאל-חלאק אדם תמים ובעל צרכים מיוחדים", אמרה השופטת. משפחתו של אל-חלאק מחתה על ההחלטה, ואמו קראה: "אתם מחבלים". בני משפחתו של השוטר הוצאו מהאולם. בדומה לדיונים הקודמים, השוטר היורה ישב מאחורי פרגוד כשהוא עוטה על פניו מסכת סקי.

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

לאחר הכרעת הדין, מסר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אני מברך על הזיכוי של לוחם משמר הגבול שהואשם בירי בעיר העתיקה בירושלים. הלוחמים הגיבורים שלנו שיוצאים להגן בגופם עלינו ועל מדינת ישראל כולה, יקבלו ממני וממשלת ישראל חיבוק וגיבוי מלא".

המחלקה לחקירת שוטרים, שבדקה את האירוע, הגיבה להכרעה: "מדובר באירוע טראגי. החקירה היסודית של המקרה הביאה למסקנה שמעשיו של שוטר מג"ב הנאשם היו פזיזים ומנוגדים להוראות הפתיחה באש ולהוראות שניתנו לו בשטח. לנסיבות התרחשות האירוע ניתן להם משקל משמעותי בקבלת ההחלטה על הגשת כתב האישום. ביהמ"ש הכריע כי לנאשם עומדת הגנה עצמית מדומה ולכן זיכה אותו, בכוונתנו ללמוד את הכרעת הדין לעומקה ולשקול את עמדתנו. אנחנו מבקשים גם היום לחזק את בני משפחת אל-חאלק בהתמודדות הקשה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השוטר ובת זוגו באולם בית המשפט, כ-3 שנים לאחר שירה למוות באיאד אל-חלאק, בית משפט המחוזי בירושלים. ללא, אתר רשמי
השוטר ובת זוגו באולם בית המשפט, כ-3 שנים לאחר שירה למוות באיאד אל-חלאק, בית משפט המחוזי בירושלים/אתר רשמי, ללא

בפברואר האחרון נפתחה עדותו של השוטר, אז הוא טען כי הוא ומפקדו היו בטוחים שמדובר במחבל. "שני שוטרים כחולים הצביעו וצעקו לנו 'מחבל', הייתי בטוח שיהיה מסע רצח", אמר. "מבחינתי הוא עכשיו רוצח אנשים וכל שנייה בן אדם יכול למות".

על אף שכבר ידוע כי אל-חלאק לא היה מחבל, השוטר המשיך לכנות אותו כך. "המפקד צעק לו לעצור, המחבל לא הקשיב לו. בשלב הזה המפקד שלי ירה ואז שמעתי צעקות של אישה, חשבתי שהוא הולך לרצוח אותה", סיפר השוטר. "המחבל פנה לחדר אשפה ואני נכנס לשם, ויריתי לעברו. הוא נפל לרצפה וצעקתי לו 'אל תזוז', ראיתי תנועה וירית שוב. אלו היו שניות בודדות בהרגשה של נצח".

משפטו של השוטר נפתח לפני כשנה בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין המתה בקלות דעת. "פעלתי לפי מה שלימדו אותי כדי להציל חיים", אמר השוטר בסרטון שפורסם כחודשיים לאחר תחילת משפטו, בו הוא מדבר בפנים מוסתרות, "לקחו לוחם עם מוטיבציה אדירה, שרצה רק למנוע פיגוע ורוצים להפוך אותו לפושע, לזרוק אותו לכלא עם רוצחים ועבריינים".

אל-חלאק, בן ה-32 במותו, נורה בבוקר 30 במאי 2020 כשהיה בדרך מביתו בוואדי ג'וז למוסד לאנשים עם צרכים מיוחדים שבו למד בעיר העתיקה. הייתה זו תקופת גל הקורונה הראשון, ואל-חלאק עטה מסכה כירורגית וכפפות שחורות על ידיו. אחד השוטרים באזור קרא לו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתו, נמלט ונורה למוות כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully