וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אל-חלאק לביהמ"ש: "התירו את פרסום שם השוטרים שירו בו למוות"

הורי הגבר בעל הצרכים המיוחדים שנהרג לפני כחודשיים ע"י המשטרה בעיר העתיקה, ביקשו מבית משפט השלום בירושלים להסיר את איסור פרסום שמם של היורים. "הם נהנים מחיסיון שמם הניתן להם מסעיף המטיל על הקורבן אחריות לטרור", נכתב. אמו: "רצחו אותו מבלי שעשה דבר, זה טרור"

עימותים בין שוטרים למפגינים במחאה על הרג איאד אל-חלאק בירושלים, 9 ביוני 2020/צילום: רוני כנפו

הוריו של איאד אל-חלאק פנו היום (חמישי) לבית המשפט השלום בירושלים בבקשה להתיר את פרסום שמם של השוטרים שירו בו למוות. בפנייה צוין כי איסור הפרסום מתבסס על סעיף הנוגע לפעילות מבצעית למניעת פעילות חבלנית עוינת. "בקשתם של ההורים להסרת איסור פרסום צודקת בשל הפגיעה הקשה הנחווית על ידם, מן הטענה כי החשודים בגרימת מותו של בנם נהנים מחיסיון שמם, הניתן להם מכוח סעיף המטיל על הקורבן אחריות לטרור", נכתב.

אמו, רנא אל-חלאק, דורשת להעמיד לדין את השוטרים שירו באיאד. "הוא היה מלאך על פני האדמה, ופושעים רצחו אותו מבלי שעשה דבר. פשוט חטפו אותו מבין ידיי, זה טרור", אמרה. "השוטרים שירו באיאד צריכים לעמוד למשפט - כמו שמעמידים לדין ערבים. זה רצח וזה רצח. רוצח ערבי ישר נכנס לכלא, אבל יהודי לא. זה קיפוח".

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
"הוא היה מלאך, רצחו אותו מבלי שעשה דבר". איאד אל-חלאק שנורה למוות בי-ם/אתר רשמי, ללא

בנוסף, בני המשפחה פנו שלשום גם למח"ש, בבקשה לקבל החלטה בתיק בתוך 21 יום ולאפשר להם לקבל העתק מדוח הנתיחה שביצע המכון לרפואה משפטית. "אנו מדגישים ומתריעים, כי ההשתהות הנמשכת בקבלת ההחלטה עד עתה, במקרה חמור של תיק עבירות המתה בו מצא אדם את מותו מירי שוטרים לאור היום ברחובות העיר - אינה סבירה", נכתב בפנייה. "יש בה בהכרח כדי להוביל לפגיעה בתקינות ההליכים ועיכובם, במימוש חקר האמת, בגמול וההרתעה הנדרשים בנסיבות מעין אלה".

זאת, לאחר שבשבוע שעבר נפגשו נציגי מח"ש עם הוריו אל-חלאק ועדכנו אותם כי תיק החקירה נמצא בשלבים מתקדמים, ועם סיום החקירה התיק יועבר לפרקליטות מח"ש על מנת לקבל החלטה. כמו כן, נכתב בהודעת מח"ש כי מצלמות האבטחה בחדר האשפה שבו נורה לא היו מחוברות בזמן הירי, ולכן לא תיעדו את התקרית. עם זאת, לא ציינו במח"ש אם מצלמות האבטחה האחרות תיעדו את המרדף שנערך אחר אל-חלאק.

בפנייה שנשלחה למח"ש באמצעות עו"ד רמזי קטילאת, נכתב כי "מקום בו מעגל המעורבים ידוע ומוגדר, ושעה שמונחת בפניכם מלוא התמונה העובדתית ביחס לאירוע, עד כי אינכם חוששים לחשוף פרטים מהותיים מן החקירה, איננו רואים כל מקום לעיכוב ההחלטה בשאלת העמדת החשודים לדין".

עוד בוואלה!

מח"ש על חקירת הרג איאד אל-חלאק: הירי לא תועד במצלמות האבטחה

לכתבה המלאה
המקום בו נורה למוות הצעיר בעל הצרכים המיוחדים בעיר העתיקה בירושלם, 30 במאי 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מצלמות האבטחה לא היו מחוברות. המקום בו נורה למוות איאד אל-חלאק/מאיה הורודניצ'אנו

אל-חלאק, בן 32, נורה למוות ב-30 במאי כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים שהיו במקום חשדו בו כי הוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully