וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים בעימותים בין המשטרה למפגינים במחאה על הרג איאד אל-חלאק בירושלים

שישה בני אדם נעצרו בחשד להפרות סדר במהלך ההפגנה בכיכר ספרא בבירה. 250 איש השתתפו במחאה, וקראו להעביר את תיעוד הירי ולעצור את השוטרים. "שוטר אלים חייב להיות בפנים"

עימותים בין שוטרים למפגינים במחאה על הרג איאד אל-חלאק בירושלים, 9 ביוני 2020/צילום: רוני כנפו

שישה בני אדם נעצרו הערב (שלישי) בחשד להפרות סדר במהלך עימותים בין שוטרים למפגינים במחאה על הרג איאד אל-חלאק בכיכר ספרא בירושלים. כ-250 איש מפגינים לקחו חלק בהפגנה, שבמהלכה כמה מהמוחים ניסו לחסום כבישים סמוכים.

המפגינים קראו להעביר את התיעוד מהירי ולעצור את השוטרים, תוך קריאות "שוטר אלים חייב להיות בפנים", "פוליטיקאים מסיתים, אנשים נהרגים" ו"משטרה אלימה סכנה לכל ילדה".

מחאה נגד הריגתו של איאד אלחלאק, כיכר ספרא, ירושלים 9 ביוני 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
מחאה נגד הריגתו של איאד אל-חלאק/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

בשולי מחאת השמאל נגד הסיפוח במוצאי שבת, כמה מהמפגינים החזיקו את תמונתו של אל-חלאק, צעיר בעל צרכים מיוחדים שנורה למוות על ידי שוטרים במזרח ירושלים, לצד הכיתוב "Palestinian lives matter".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שנאם במהלך המחאה, אמר כי "אנחנו רוצים לחיות במדינה חופשית מדיכוי. המנטליות של הכיבוש לא עוצרת בקו ירוק דמיוני. כשיורים בבחור חסר ישע עלולים לירות גם כאן".

עוד בוואלה!

נתניהו על הרג איאד אל-חלאק: "זו טרגדיה, מצפים לבדיקה מלאה"

לכתבה המלאה
מחאה נגד הריגתו של איאד אלחלאק, כיכר ספרא, ירושלים 9 ביוני 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
המחאה בירושלים, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

אל-חלאק בן ה-32 נורה למוות כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים חשדו שהוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו. אחד מהם שוחרר ללא תנאים והשוטר השני שוחרר למעצר בית.

להפגנה בירושלים קדמה הפגנה נוספת על מותו של אל-חלאק שהתקיימה במושבה הגרמנית בחיפה. מאות ערבים הגיעו למקום, והם מחו גם על מותו של מוסטפא יונס מירי מאבטחים בתל השומר ואחרים. "בין אם בירושלים, בנגב, בערערה, בחברון או בעזה, אין הבדל בין פלסטיני לאחר מול המכונה הציונית של דיכוי ופושעים", קראו המארגנים המביעים ביקורת גם פנימה להנהגת החברה הערבית, "אובדן כואב זה בא לאור תגובה פוליטית פלסטינית כללית, כמו גם הנהגה פוליטית שתורמת לדיכוי וקרע של עמנו ומעבירה את מותנו ללא תגובה השומרת על כבודנו".

הפגנה דומה התקיימה באותו מקום בשבוע שעבר. מפקד מרחב אשר, תת ניצב בני אבלייה ומפקד תחנת חיפה ניצב משנה אמיר גולדשטיין היו במקום. המשטרה נערכה היום בכוחות גדולים מאד מחשש להפרות סדר. המשטרה תחמה הערב את שדרות בן גוריון בין דרך אלנבי לשדרות המגינים ולא איפשרה למפגינים לצאת משדרות בן גוריון ולצעוד לואדי ניסנס או לדרך העצמאות הבינעירונית ולחסום אותה כפי שעשו בשבוע שעבר. הם קראו קריאות לאומניות קצובות, הניפו דגלי פלסטין ונשאו כרזות בערבית אנגלית ועברית שעל חלקן מסרים אוניברסליים ושעשו הקבלה בין מותו של הפלסטיני איאד אל-חלאק לזה של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס. המפגינים נמנעו מלנסות ולחצות את גבולות הגזרה שניתנה להם ומנגד המשטרה שמרה על איפוק וההפגנה נסתיימה אחרי שעתיים בדקה דומייה לזכר החללים ובשירת ההמנון הלאומי הפלסטיני "מאוטני".

ברמאללה גם התקיימה היום הפגנה ובערב עוד הפגנה גם ביפו, במהלכה פרצו עימותים בין שוטרים למפגינים ואוטובוס נרגם באבנים.



(עדכון ראשון: 21:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully