וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הרג איאד אל-חלאק: "זו טרגדיה, מצפים לבדיקה מלאה"

7.6.2020 / 12:16

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "כולנו משתתפים בצערה של המשפחה", בהתייחסות ראשונה לירי למוות בצעיר בעל הצרכים המיוחדים על ידי שוטרים במזרח ירושלים. הוא הוסיף כי "כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה על יהודה גליק"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה הביע היום (ראשון) צער על הרג איאד אל-חלאק, הצעיר בעל הצרכים המיוחדים שנורה למוות על ידי שוטרים במזרח ירושלים. בהתייחסות ראשונה לתקרית, אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות, עם אוטיזם, שנחשד בלא בצדק. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה. זה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם ממשלת ישראל כולה".

נתניהו הוסיף כי הוא "מצפה לבדיקות המלאות" של התקרית, אך ציין גם כי "כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה על יהודה גליק. אני בטוח שגם כאן תמצו את הדין".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שחבר הכנסת לשעבר מהליכוד הותקף ליד בית משפחת אל-חלאק בוואדי ג'וז, כשהגיע לנחם את קרוביו של איאד. גליק פונה עם פציעה ברגלו במצב קל לבית החולים שערי צדק בעיר. למחרת, המשטרה עצרה תושב מזרח ירושלים, בשנות ה-20 לחייו, החשוד בתקיפתו של גליק.

ישיבת ממשלה 7.6.2020. רויטרס
"זו טרגדיה". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

אל-חלאק בן ה-32 נורה למוות כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים חשדו שהוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו. אחד מהם שוחרר ללא תנאים והשוטר השני שוחרר למעצר בית.

ביום רביעי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר בתשובה להצעה לסדר שהוגשה למליאת הכנסת כי יש לבחון את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות במשטרה. הוא הדגיש כי לא חל שינוי במשטרה באשר להוראות הפתיחה באש, אך "מתכוונים במשטרת ישראל לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות - הזיהוי של בעלי מוגבלויות, האבחון בשטח של ניואנסים, ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה. יש כבר עבודת מטה ואני מתכוון לקדם אותה כדי שנראה כמה שפחות מקרים מהסוג הזה".

קודם לדברים אלה, אוחנה קרא שלא לחרוץ את דינם של השוטרים, וזאת משום שהם "נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

עוד בוואלה!

תקיפת יהודה גליק: תושב מזרח ירושלים נעצר בחשד לביצוע המעשה

לכתבה המלאה
איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
נורה למוות לאחר שהשוטרים זיהו אותו בשוגג כחמוש. איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

התקרית עוררה סערה ובעקבותיה התקיימו שתי הפגנות בחיפה ובירושלים, בקריאות "חיי פלסטינים אינם הפקר" ו-"Palestinian Lives Matter". שלטים עם תמונתו של אל-חלאק הונפו גם בהפגנה שנערכה אתמול בכיכר רבין שבתל אביב נגד הכוונה לספח את השטחים, והמוחים קראו כי "זאת לא טעות, זאת מדיניות".

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הביע צער על הרג אל-חלאק, ואמר בישיבת הממשלה שעברה כי "אנחנו מצטערים על הירי שאירע בירושלים ואנחנו נתחקר את זה. נפעיל את הכוח במידה הנדרשת מתוך כוונה לצמצם ככל האפשר את הנפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully