וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת יהודה גליק: תושב מזרח ירושלים נעצר בחשד לביצוע המעשה

צעיר בשנות ה-20 מוואדי ג'וז נחקר על ידי המשטרה בחשד שתקף את הח"כ לשעבר ופצע אותו באורח קל, זאת בשעה שגליק הגיע לנחם את משפחתו של אל-חאלק, הגבר בעל הצרכים המיוחדים שנורה למוות. בית המשפט הורה לשחררו ללא תנאים מגבילים. עורך דינו: "שיתף פעולה וסיפק אליבי"

דוברות מד"א

המשטרה עצרה הלילה (שישי) תושב מזרח ירושלים בחשד לתקיפת חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. החשוד, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר בשכונת וואדי ג'וז, הועבר לחקירה.

המשטרה ביקשה בתחילה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אך בית משפט השלום בעיר החליט לשחררו למעצר בית עד 10 ביוני. השופט קבע שהחשד נגדו הוא בעוצמה נמוכה ביותר וכי ניתן לבצע את פעולות החקירה גם בתנאים של מעצר בית.

לאחר מכן המשטרה הודיעה לסנגורו עו"ד מאהר חנא, כי הוחלט לשחרר אותו לגמרי, ללא תנאים מגבילים. החשוד הכחיש כל קשר למעורבות בתקיפה, וסנגורו מסר שהיה בעבודה בבית שמש בזמן האירוע, וכי ניתן לבדוק זאת עם מעסיקיו. עו"ד חנא, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "המשטרה חקרה, והבינה שזה לא הוא. לא שלא היתה להם אפשרות לבדוק לפני את האליבי, כי הוא אמר להם איך לבדוק. הוא גם אמר שיש מצלמות שמראות שהוא יצא, היה אפשר לבדוק את זה אתמול בלילה".

יהודה גליק מפונה לבית החולים לאחר שהוכה כשיצא מבית משפחת הצעיר שנורה למוות בירושלים 4 ביוני 2020. -, אתר רשמי
יהודה גליק מפונה לבית החולים לאחר שהותקף בוואדי ג'וז, אתמול/אתר רשמי, -

מוקדם יותר אמר עו"ד חנא כי "הצעיר הכחיש את כל החשדות, שיתף פעולה עם החוקרים וסיפק אליבי. בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרור של הצעיר למעצר בית".

יהודה גליק הותקף אמש ליד בית משפחת אל-חלאק בוואדי ג'וז, כשהגיע להביע את צערו ולנחם את משפחתו של איאד, שנורה בשבת בבוקר למוות על ידי שוטרים משום שזוהה בטעות כמחבל, בעיר העתיקה בירושלים. הוא פונה במצב קל כשהוא סובל מפציעה ברגלו לבית החולים שערי צדק בעיר.

עוד בוואלה!

חשד לניסיון פיגוע: פלסטיני חמוש בסכין נעצר במחסום באזור מודיעין

לכתבה המלאה
ח"כ יהודה גליק באירוע שדולת התנ"ך בכנסת. 31 בינואר 2017. יוני ריקנר
נורה בעבר על ידי פעיל ג'יהאד. גליק/יוני ריקנר

גליק כיהן כח"כ מטעם הליכוד במהלך הכנסת ה-20. הוא נודע בעיקר בשל מאבקו נגד הגבלת כניסת יהודים להר הבית. בין היתר, נאבק גליק על זכות התפילה, על הרחבת זכות הכניסה להר הבית ועל הגדלת מספר המבקרים במתחם.

בשנת 2016 הופץ סרטון הסתה פלסטיני בשם "יהודה גליק - אתה הבא בתור. אין לכם מקום בפלסטין". בסרטון האנימציה נראו שני מחבלים חודרים לעתניאל, מגיחים ליד ביתו של חבר הכנסת לשעבר ויורים בו. "למסגד אל אקצא קריאת יהודים אסורה לעולמים. מי שעובר על זה - שיבוא עם תכריכים, כי גורלו יהיה כמו יהודה גליק", נאמר בסרטון.

בשנת 2014 נורה גליק ארבע פעמים ונפצע באורח קשה מאוד בידי רוכב אופנוע פלסטיני ממזרח ירושלים, כשהיה מחוץ למרכז מורשת בגין לאחר הרצאה שנתן במקום. היורה היה מתנקש פעיל של הג'יהאד האסלאמי, מועתז חיג'אזי תושב שכונת אבו טור. הוא חוסל בקרב יריות מחוץ לביתו כמה שעות לאחר ביצוע המעשה.

(עדכון ראשון 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully