וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון פיגוע: פלסטיני חמוש בסכין נעצר במחסום באזור מודיעין

מאבטחים במעבר חשמונאים הבחינו בפלסטיני מתקרב לעברם בצורה מחשידה והורו לו לעצור. הוא השליך את הסכין על הכביש ונעצר

-

(בווידיאו: סיכול ניסיון פיגוע דריסה בשומרון, ביום שישי)

פלסטיני נעצר הערב (רביעי) לאחר שצעד בצורה מחשידה, כשהוא חמוש בסכין, לעבר מאבטחים במעבר חשמונאים. על פי דוברות משרד הביטחון, המאבטחים של רשות המעברים הבחינו בפלסטיני צועד לכיוון המעבר, שבין מודיעין עילית להתנחלות ניל"י, והורו לו לעצור. בתגובה, הפלסטיני השליך את הסכין על הכביש ונעצר.

ביום שישי האחרון, כוחות צה"ל סיכלו ניסיון לבצע פגיוע דריסה מוך לחלמיש שבשומרון. המחבל נסע במהירות לעבר הכוחות ששהו סמוך למעיין מאיר. הלוחמים ירו לעבר המחבל, שמותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

זמן קצר לאחר ניסיון הפיגוע ביום שישי, החלו הפרות סדר בכפר נאבי סלאח, הסמוך לזירה. כוחות של צה"ל הרחיקו מפגינים שניסו לפגוע בכלי רכב באמצעות אבנים באזור. על פי דיווחים פלסטיניים, צעיר שנכח באירוע נפצע מירי הכוחות.

ג'יפים צבאיים של החטיבה המרחבית יהודה בסריקות אחר הנערים הנעדרים בגדה, 13 ביוני 2014. יותם רונן
ג'יפ צבאי ביהודה ושומרון/יותם רונן

האירועים מגיעים על רקע המתיחות בעקבות הרצון להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובשטחים ביהודה ושומרון. זאת, בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב את 1 ביולי כתאריך היעד לתחילת החלת הריבונות במסגרת עסקת המאה של הממשל האמריקני. לפני יומיים, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הנחה את הרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל לקראת "הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית".

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully