וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל טענו שאלימות החיילים שתועדה ליד שכם לא מוכרת, כעת היא תתוחקר

בתיעודים שפרסם ארגון "בצלם" נראים חיילי צה"ל מנקבים צמיגי רכבים וזורקים רימוני גז במהלך הפרת סדר בכפר קדום. דובר צה"ל מסר בתחילה כי לא ברור מתי הם צולמו, אך כעת הודיע: "האירוע מוכר ומתוחקר"

צילום: בצלם, עריכה: איתי עמרם

צה"ל מסר היום (שני) כי האירוע שבו חיילים ניקבו צמיגים של כלי רכבים וזרקו רימוני גז לבית ספר באזור שכם "מוכר ומתוחקר". זאת, לאחר שנטען כי לא ידוע מתי צולם אחד מהתיעודים. על פי דובר צה"ל, האירוע התרחש במהלך עימותים אלימים בכפר קדום בהשתתפות עשרות מפרי מסדר.

בתיעוד שארגון "בצלם" פרסם אתמול מתוך צילומי אבטחה, נראה חייל משליך, ככל הנראה, רימון גז לתוך בית. מדובר צה"ל נמסר כי "מפרי הסדר הציתו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, לרבות מתוך גגות וחצרים בכפר. מתחקיר ראשוני שנערך עולה כי לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות".

בתיעוד נוסף, נראה חייל מנקב צמיגי רכב חונה בכפר שממזרח לשכם. גם בנוגע לסרטון זה נמסר כי "האירוע מוכר ומתוחקר". זאת, לאחר שאתמול טענו בצה"ל כי "נכון לרגע זה לא ידוע האם הסרטון צולם בכפר קדום ומתי צולם".

חיילים משליכים רימון הלם לבית בכפר קדום. בצלם, אתר רשמי
מתוך התיעוד בהפרת הסדר בכפר/אתר רשמי, בצלם

מוראד א-שתיווי, ממנהיגי המחאה בכפר, סיפר אתמול כי שני רימוני גז הושלכו למרפסת ביתו - אחד מהם כשאשתו וילדיו היו במרפסת. "בתיעוד רואים שהחייל רואה את אשתי וילדיי במרפסת ביתי", שחזר. "לא יודע למה, אחד מהם זרק את הרימון הראשון ואז זרק עוד אחד אחרי שנכנסו פנימה".

לדבריו, זו לא פעם ראשון שהדבר קורה. כמו כן אמר א-שתיווי כי בחודש האחרון פוגעים חיילים במכלי מים של התושבים, ומשחיתים אותם. לטענתו, כמה פעמים נפגע מיכל המים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully