וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיחת גופת הפלסטיני שנורה למוות בי-ם: שני קליעים פגעו בפלג גופו העליון

עורך הדין המייצג את משפחתו של איאד אל-חלאק ציין כי מנתיחת הגופה עלה כי הוא נורה במרכז גופו, בעוד שעדי ראיה סיפרו על 8-7 יריות. גופתו הועברה למשפחה, ואלפים הגיעו להלווייתו וקראו קריאות נגד ישראל. קרוביו: "לא אמרו לנו כלום על החקירה"

נתיחת גופת הפלסטיני שנורה למוות בי-ם: שני קליעים פגעו בפלג גופו העליון/--

בנתיחת גופתו של איאד אל-חלאק, שנורה למוות אתמול בירושלים, עלה כי שני קליעים פגעו בפלג גופו העליון - כך אמר היום (ראשון) עו"ד מוחמד מחמוד, המייצג את המשפחה. זאת, לאחר שעדי ראיה סיפרו על 8-7 יריות שנורו לעברו של אל-חלאק, בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג כחמוש ונורה בידי שני שוטרי מג"ב בסמוך לשער האריות.

עורכי הדין אפרת נחמני-בר ואלון פורת, המייצגים את החשוד המרכזי בירי, אמרו כי המפקד הוא הראשון שירה לעברו. "החייל יורה במנוח לאחר שהוא מבצע לעברו תנועה, שנחזית להיות כהכנה לשליפת נשק חם לעברו. מדובר בטרגדיה ואנו משתתפים בצער המשפחה. עם זאת, המרדף והירי בוצעו לאור הנהלים, ההנחיות ותמונת המצב שהייתה לחיילים בשטח". אורון שוורץ, עורך דינו של המפקד, אמר כי הוא הורה להפסיק לירות.

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
הנתיחה הראתה כי נורה במרכז גופו. אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

גופתו של אל-חלאק הועברה הערב למשפחה, לאחר שהסתיימה הנתיחה. לדברי דודו, האני אל-חלאק, "לא אמרו לנו כלום על החקירה. אבל אנחנו עכשיו נערכים להלוויה, זה מה שחשוב לנו קודם, לקבור אותו". עורכי הדין של המשפחה אמרו כי במשטרה סירבו לאפשר מעבר של מסע ההלוויה בהר הבית בשל חשש מהתאספות של המוני אנשים.

הלווייתו נערכה הלילה ויצאה מביתו בוואדי ג'וז לבית הקברות ברחוב צלאח א-דין. אלפים השתתפו בה תוך שקראו קריאות אללה אכבר, "כלבים של השב"כ העימות יגיע" ו"ברוח ובדם נפדה אותך אל-אקצא".

עוד בוואלה!

גנץ: מצטערים על הירי למוות בצעיר בירושלים, הנושא יתוחקר במהרה

לכתבה המלאה
הלוויתו של אל-חלאק בוואדי ג'וז בירושלים לבית הקברות ברחוב צלאח א-דין - 31 למאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
אלפים בהלוויית אל-חלאק, הלילה/אתר רשמי, אתר רשמי

דוויק, שכנם של משפחת אל-חלאק בשכונת ואדי ג'וז, תיאר את הצער השורר בשכונה. "זה כואב הלב, עד עכשיו אבא שלו כואב ובוכה. אם הכול מצולם אז הם ידעו הכול", אמר. הוא סיפר כי לעתים היה מסיע את איאד ללימודים. "הילד מסכן, הוא נכה. לפעמים הייתי רואה אותו הולך ואומר לו לעלות. שש שנים הוא עובר שם, כל החיילים וכל המשטרה מכירים אותו. הוא בטח ברח מהם".

עוד הוסיף כי צריך להעמיד לדין את השוטר שירה. "צריך לחקור את השוטר ולהביא אותו לבית משפט. למה לא ירו לו ברגליים ואז רק אם יש לו סכין או משהו היו הורגים אותו, אבל לא ככה".

ניקולאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, שלח תנחומים למשפחתו של הירוי. "פלסטיני לא חמוש נורה ונהרג אתמול בירושלים", כתב בטוויטר. "טרגדיה שיכולה הייתה להימנע. על הרשויות לחקור במהירות ולהבטיח שתקריות שכאלה לא יקרו שוב".

גנץ: "מצטערים על הירי שאירע - נתחקר"

מוקדם יותר היום, שר הביטחון בני גנץ הביע צער על מותו של אל-חלאק. גנץ, יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי, אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו מצטערים על הירי שאירע בירושלים ואנחנו נתחקר את זה. נפעיל את הכוח במידה הנדרשת מתוך כוונה לצמצם ככל האפשר את הנפגעים".

דבריו של גנץ מגיעים לאחר שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה קרא שלא לחרוץ את דינם של השוטרים. בהודעה לתקשורת שפרסם אתמול, אוחנה ביקש להשתתף בכאבה של משפחת אל-חלאק, אך אמר כי "האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

(עדכון ראשון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully