וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שנחשד שנשא אקדח נורה למוות בירושלים, אך לא היה חמוש

מחקירה ראשונית עולה כי כוח מג"ב שהוצב בשער האריות הבחין בתושב מזרח ירושלים בחשד שהיה חמוש. הלוחמים קראו לו לעצור, ובהמשך פתחו אחריו במרדף וירו לעברו. הגבר, שהיה בעל צרכים מיוחדים, עשה את דרכו למרכז תעסוקתי בקרבת מקום. שני שוטרי מג"ב נחקרים במח"ש

ניסיון פיגוע דקירה בירושלים: חשוד ניסה לדקור שוטרי מג"ב - ונורה/TPS

(בווידאו: ניסיון פיגוע דקירה בירושלים)

תושב מזרח ירושלים בן 32 נורה למוות הבוקר (שבת) על ידי כוח מג"ב בשער האריות בעיר העתיקה. מחקירה ראשונית עולה כי השוטרים חשדו כי הגבר נשא אקדח וקראו לו לעצור. בהמשך פתחו במרדף אחריו, במהלכו נורה - על אף שלא היה חמוש. מח"ש פתחה בחקירת המקרה, ושני שוטרים נחקרים כעת בעקבות התקרית. כלל השערים המובילים לעיר העתיקה נחסמו לתנועה.

הגבר, איאד אל-חלאק, היה בעל צרכים מיוחדים ונהג ללכת למרכז לצרכים מיוחדים בעיר העתיקה, בקרבת המקום שבו נורה למוות. על פי דיווחים, הבוקר עשה את דרכו למרכז התעסוקתי "אלווין". הוא התגורר בשכונת ואדי ג'וז. אביו סיפר כי קיבל את הבשורה בטלפון מהמרכז התעסוקתי. לדבריו, אנשי שב"כ הגיעו לביתו וערכו חיפוש.

זירת הירי על צעיר פלסטיני בירושלים, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הירי בעיר העתיקה, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל
איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
איאד אל-חלאק. תושב מזרח ירושלים שנורה למוות/אתר רשמי, ללא

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר על הרג הגבר כי "את המקרה היום בירושלים ניתן להגדיר אך ורק כרצח בידי שוטרים. ההסתה ממסדרונות הממשלה עשתה את שלה וכעת כל פלסטיני הוא מחבל עד שהוכח אחרת 'מחבלים' מוציאים להורג גם כשהם שרועים על הקרקע או נסים על נפשם".

בחמאס גינו את הירי. "הוצאתו להורג של אזרח פלסטיני עם צרכים מיוחדים בירושלים מדגישה את פשעי הכיבוש", אמרו בארגון הטרור. "פשעים אלה יהוו תמיד דלק למהפכה שלנו, ונגיב עליהם בכל פעם".

עוד בוואלה!

סוכל ניסיון פיגוע במוצב במזרח ירושלים, 3 פלסטינים נפצעו מאש צה"ל

לכתבה המלאה
זירת הירי על צעיר פלסטיני בירושלים, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
כוחות מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל
זירת הירי על צעיר פלסטיני בירושלים, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הירי, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

האירוע מגיע כשבועיים לאחר שסוכל ניסיון פיגוע סמוך למוצב בית המושל שבאבו דיס. הלוחמים, ששהו במארב במרחב החטיבה, זיהו שלושה מחבלים שהשליכו מטען והבעירו בקבוקי תבערה במטרה לזרוק לעבר המוצב. הם הגיבו בירי וסיכלו את הפיגוע. שלושת המחבלים נפגעו באירוע ופונו לבית חולים בשטחי הרשות הפלסטינית על ידי הסהר האדום.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully