וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בשומרון: סוכל פיגוע דריסה סמוך לחלמיש, פלסטיני נפצע בהפרות סדר

מחבל שהגיע לאזור מעיין מאיר נסע במהירות עם רכבו לעבר כוחות צה"ל שנכחו במקום. הלוחמים הגיבו בירי לעברו, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. זמן קצר לאחר מכן התפתחו הפרות סדר בכפר נבי סאלח. הפלסטינים דיווחו כי צעיר נפצע מירי הכוחות

-

כוחות צה"ל סיכלו היום (שישי) ניסיון לבצע פיגוע דריסה סמוך ליישוב חלמיש שבשומרון. מבדיקה ראשונית עולה כי מחבל נסע במהירות לעבר הכוחות ששהו סמוך למעיין מאיר. הלוחמים הגיבו בהירות וירו לעבר המחבל, שמותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. אין נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

זמן קצר לאחר מכן התפתחו הפרות סדר בכפר נבי סאלח הסמוך לזירת הפיגוע. כוחות של צה"ל הרחיקו מפגינים שניסו לפגוע בכלי רכב באמצעות אבנים באזור. כלי תקשורת פלסטיניים דיווח כי צעיר שנכח באירוע נפצע כתוצאה מירי הכוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל נורה למוות. זירת ניסיון פיגוע הדריסה סמוך למעיין מאיר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיון הפיגוע בא כארבעה ימים לאחר שתושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו ניסה לדקור שוטרי מג"ב בשכונת ג'בל מוכבר בעיר. חקירת האירוע העלתה כי המחבל הגיע לעמדת הלוחמים שנמצאת בין ג'בל מוכבר לארמון הנציב עם סכין וגז פלפל, ניסה לרסס את השוטרים ולדקור אותם. בעקבות זאת פתחו השוטרים בירי לעברו. החשוד נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר.

באותו יום, שני מחבלים ניסו לדקור לוחמי צה"ל שפעלו באזור עמיחי שבבנימין. מדובר צה"ל נמסר כי החיילים הגיבו בירי לעבר השניים ופצעו אותם. לפי צה"ל, בעת שהחיילים תחקרו פלסטינים בשטח ליד עמיחי, הגיעו שני נערים וניסו לדקור אותם עם סכיני מגל.

הרכב בו ניסה מחבל לדרוס חיילים סמוך למעיין מאיר שבאזור השומרון. 29 במאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הרכב בו ניסה המחבל לדרוס את החיילים באזור השומרון, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

העלייה בניסיונות לבצע פיגועים מתרחשת ברקע המשבר באזור בעקבות הרצון לספח ולהחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובשטחים ביהודה ושומרון. שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אתמול אזהרת מסע לאזרחיה המתגוררים או בוחנים נסיעה לשטחי הגדה המערבית ועזה, וקראה להם לשמור על ערנות ולנקוט בשורת צעדים כדי לשמור על ביטחונם. זאת, ברקע הודעת הרשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל והמתיחות המוגברת באזור בעקבות הכוונות לספח של חלקים מהגדה המערבית.

חרף האיום בניתוק היחסים הביטחוניים, ביממה האחרונה התקיימו מפגשים ודיונים בין בכירים פלסטינים וגורמים בצה"ל. גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי המפגשים התקיימו בעקבות דרישותיהם של בכירים פלסטינים, מחשש להסלמה ביטחונית שתפגע במשילות של הרשות. סיבה נוספת לקיום מפגשים אלה - הסדרה ותיאום נושאים בוערים על הפרק בתחום האזרחי והביטחוני ובדגש על תנועות וכניסת פועלים פלסטינים לישראל.

(עדכון ראשון: 16:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully