וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של איאד לא מאמינה שישלמו על מותו: "לא יעשו דבר כי הוא פלסטיני"

קרוביו של הגבר בעל הצרכים המיוחדים שנורה למוות בירושלים התקבצו בסוכת האבלים בשכונת ואדי ג'וז. אמו סיפרה כמה אהב ללכת מדי בוקר למוסד בו למד, ואחותו תיארה כי "היה כמו ילד". בעוד חקירת מח"ש נמשכת, במשפחה מוחים: "השוטר שעשה את זה צריך לשבת בכלא"

צילום: מאיה הורודניצ'אנו, עריכה: איתי עמרם

רנא אל-חלאק, אמו של איאד שנורה למוות לאחר שנחשד כחמוש, סיפרה היום (שני) כמה בנה אהב ללכת למוסד שבו למד והוכשר בעיר העתיקה בירושלים בשנים האחרונות. "הייתי מסתירה ממנו את המפתח, הוא רצה לצאת מוקדם שיספיק להגיע כי הוא אהב את המקום", אמרה בסוכת האבלים בביתם בשכונת ואדי ג'וז. מדי בוקר, עם עלות השחר, היה יוצא ומגיע מהראשונים למוסד אלווין לבעלי צרכים מיוחדים, שנמצא במרחק כקילומטר מביתו, ולא אהב שינויים.

איאד עבר שם הכשרה במטבח כעוזר טבח, ומנהלת יחידת התעסוקה באלווין ירושלים, מנאר זאממירי, סיפרה כי התקדם מאוד והיה אמור להשתלב בעבודה במסעדה בקרוב. אך לדבריה, בשל הקורונה הדבר לא יצא לפועל וכעת גם לא יקרה. "הוא בחור מדהים, כל יום הוא הלך לעבודה ובזמן. הוא התקדם בעבודה שלו בצורה ממש טובה וגבוהה. איאד היה אמור להתקדם לעבודה נתמכת".

ביתו של איאד אל-חלאק שנורה למוות בידי שוטרים, ואדי ג'וז 30 במאי 2020. מאיה הורודניצ'אנו
סוכת האבלים בבית משפחת אל-חלאק בוואדי ג'וז, היום/מאיה הורודניצ'אנו

בשבת בבוקר הייתה הפעם האחרונה שבה צעד איאד מביתו למרכז שכה אהב. שוטרים, שלדבריהם חשדו כי הוא נושא אקדח, קראו לו לעצור אך הוא נמלט. שני שוטרי מג"ב רדפו אחריו עשרות מטרים עד שפנה למתחם אשפה שבו לא היה כל מוצא וירו בו למוות.

אמו תיארה כי פחד משוטרים. "הייתה לו חרדה משוטרים, הוא היה רואה שוטר ורץ. הייתה מורה שהפגישה בינו לשוטרים וחיילים שידבר איתם ויגיד שלום ולא יפחד, אבל בגלל מה שהיה רואה בחדשות הוא פחד", אמרה. "וביום שקראו לו הוא פחד".

אחת המורות במרכז הוסיפה כי איאד "כנראה לא שמע שביקשו ממנו לעצור והמשיך לרוץ. אני בטוחה שהוא פחד וכל אחד היה מפחד. אם הייתי במקומו גם הייתי מפחדת. כל אחד נורמטיבי שרצים אחריו עם מדים היה מפחד".

עוד בוואלה!

נתיחת גופת הפלסטיני שנורה למוות בי-ם: שני קליעים פגעו בפלג גופו העליון

לכתבה המלאה

"הוא בידיים של אללה"

בנתיחת הגופה נמצאו שני קליעים בפלג גופו העליון, ואתמול נערכה הלווייתו בהשתתפות מאות. ברחוב בו התגורר עם הוריו ואחותו נתלה שלט עם תמונה שלו והכיתוב "אגודת צעירי אל-חלוואני בוואדי ג'וז מתאבלת בגאווה על השהיד, הגיבור, איאד אל-חלאק, שירחם עליו אלוהים".

"כשראיתי את איאד הלב שלי נרגע קצת, כי הוא בידיים של אללה. הוא בטוח. אללה מרחם על כולם", סיפרה רנא בסוכת האבלים כשהיא מוקפת בבנות משפחתה ומכרות. במרכז השולחן, ניצבה סלסלה עם מסגרות גבס שבמרכזן תמונות של איאד, ובני המשפחה חילקו אותן לכל מי שהגיע. את המסגרת עם התמונה הכינו במוסד. "היו לו יחסים חברתיים במוסד. בשבתות הוא אוהב להגיע מוקדם. במוסד מכינים ארוחות שהילדים מאוד אוהבים, הוא היה מרגיש כמו אחד העובדים. אהב לעזור במטבח", תיארה אחת המורות שלו.

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם
ביתו של איאד אל-חלאק שנורה למוות בידי שוטרים, ואדי ג'וז 30 במאי 2020. מאיה הורודניצ'אנו
שלט לזכרו של איאד שנתלה ברחוב מגוריו בוואדי ג'וז/מאיה הורודניצ'אנו

דיאנה, אחותו הגדולה של איאד, היא מורה בשועפאט והייתה בבית ספר כשאחיה נורה למוות. "אחותי ג'ומאנה התקשרה אליי ואמרה לי 'אחיך נורה על ידי המשטרה'". היא תיארה כיצד הייתה דואגת לו כשעוד גרה בבית. בחדרו שנותר מסודר, ניצבת שידה ועליה שורה של בשמים. "הוא אהב לשים בושם, לפעמים יותר מדי", אמרה אחותו וגם הצביעה על מניפה עם ציור של לוני טונס. "הוא היה כמו ילד, כמו ילד".

חקירת מח"ש לגבי הירי נמשכת, לאחר ששני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית נחקרו. אחד מהם שוחרר לביתו ללא תנאים והשני למעצר בית. הם טוענים כי פעלו לפי הנהלים לאחר שדווח להם על מחבל.

חדרו של איאד אל-חלאק שנורה למוות בידי שוטרים, ואדי ג'וז 30 במאי 2020. מאיה הורודניצ'אנו
נותר מסודר. חדרו של איאד/מאיה הורודניצ'אנו

אחותו של איאד לא מאמינה כי יהיה מי שיישא באחריות ויישלח למאסר על הרג אחיה. "השוטר שעשה את זה צריך לקבל את מה שמגיע לו על מה שעשה, הוא צריך להגיע לכלא. אבל אני יודעת שהם לא יעשו לו שום דבר, לא יעשו בגלל שהוא פלסטיני", אמרה, אך הבהירה: "אנחנו ננסה שהוא יקבל את מה שמגיע לו על מה שעשה".

עודה לאוחנה: "במקום שפוי היית צריך להתפטר"

בזמן הדיון על החוק הנורבגי במליאת הכנסת, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף הערב את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על מותו של אל-חלאק. "אתה שקרן, אתה מוג לב", קרא. "איפה הסרטון? אנחנו רוצים לדעת מה קרה שם בירושלים המזרחית איפה שיש מכונת צילום בכל מקום. אתה פחדן ואתה שקרן. במקום שפוי היית צריך להתפטר, אבל יש לך עור של פיל".

"רצחתם אותו, פושעים. אתה פושע! הייתי שואל איך אתה הולך לישון, אבל אתה לא בן אדם", המשיך עודה. סגנית יו"ר הכנסת שרן השכל ביקשה מהסדרנים להוריד את עודה מהדוכן, תוך הערה על המתקפה האישית.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully