וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרג איאד אל-חלאק: מח"ש איתרה את כל מצלמות זירת הירי

המחלקה לחקירות שוטרים החוקרת את ירי השוטר למוות בצעיר ממזרח ירושלים הבהירה כי איתרה את "כל המצלמות הרלוונטיות". זאת, בעקבות פנייה של בני משפחתו של אל-חלאק לביהמ"ש. נציגת מח"ש בדיון הסבירה כי השל הימשכות החקירה, לא ניתן לפרט אילו חומרים נאספו

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

מח"ש הבהירה היום (רביעי) כי איתרה את "כל המצלמות הרלוונטיות" מזירת הירי באיאד אל-חאלק, הצעיר בעל המוגבלויות שנורה למוות בידי שוטר לאחר שנחשד כחמוש, לפני כחודש בירושלים. זאת, בעקבות פנייה של בני משפחתו של אל-חלאק לבית משפט השלום בירושלים.

מדובר בפעם השנייה שהמשפחה פונה לבית המשפט על מנת לוודא שבידי המחלקה לחקירות שוטרים נמצאים כל התיעודים. עורך הדין של המשפחה, גאד קדמאני, הסביר כי פנה בעקבות כתבה שפורסמה ב"הארץ", לפיה גורם המעורה בחקירה אומר כי אין תיעוד של הירי.

בדיון הסבירה נציגת מח"ש כי החקירה נמשכת ולכן לא יכולה לפרט אילו בדיוק חומרם נאספו. מנגד, קדמאני אמר שעודכן שהחקירה הסתיימה והתיק הועבר לפרקליטות ולכן אין חשש לשיבוש.

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

אל-חלאק בן 32, נורה למוות כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים חשדו שהוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו.

בחודש שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהתייחסות ראשונה לתקרית, ואמר בפתח ישיבת ממשלה כי "זו טרגדיה. זה אדם עם מוגבלויות, עם אוטיזם, שנחשד בלא בצדק. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה. זה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם ממשלת ישראל כולה". נתניהו הוסיף כי הוא "מצפה לבדיקות המלאות" של התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully