וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב שלישי למחאה ביפו: מפגינים הציתו פחים ויידו אבנים, ארבעה נעצרו

11.6.2020 / 1:11

המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המוחים, שעל פי החשד יידו אבנים לעבר השוטרים. המפגינים מחור נגד עבודות של עיריית תל אביב לפינוי בית קברות עתיק, אליהם הצטרפו כמה מוחים על הריגתו של איאד אל-חלאק שנורה למוות על ידי שוטרים בירושלים

צילום: דוברות משטרת ישראל

(בווידאו: עימותים בין שוטרים למפגינים ביום שלישי, אוטובוס נרגם באבנים)

עימותים אלימים בין מפגינים לשוטרים אירעו אמש (רביעי) ביפו, זה הלילה השלישי ברציפות. המשטרה עצרה במהלך הערב ארבעה בני אדם, בחשד שהציתו פחים ברחוב יפת ויידו אבנים לעבר שוטרים במקום. מחאת התושבים נמשכת בעקבות זעמם על עבודות העירייה לפינוי בית קברות עתיק, כמו גם על רקע הריגתו של איאד אל-חלאק שנורה למוות על ידי שוטרים בירושלים ובשל החיכוך בין המוחים לכוחות המשטרה שנקראו למקום בימים האחרונים.

מלבד הבערת פחי האשפה, המפגינים חסמו את הכביש בעיר לתנועה. כמו כן, כמה מהמפגינים נחשדו שיידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. השוטרים השתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. מהמשטרה נמסר כי "נוכח התנהגותם האלימה של המתפרעים הם נעצרו על ידי המשטרה". עוד ציון כי בסיום חקירתם "יוחלט על המשך ההליך הפלילי נגדם".

עימותים בין שוטרים למפגינים ביפו. 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
לילה שלישי של מחאות. יפו, הערב/דוברות משטרת ישראל

לילה לפני כן, במהלך המהומות בעיר, ניידת משטרה ואוטובוס של חברת דן נרגמו באבנים, הנהג חולץ ולא היו נפגעים. כמו כן, גם אז הוצתו צמיגים ופחי אשפה.

על פי המשטרה, המתפרעים ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר הכוחות שפעלו במקום, והמשטרה מסרה כי הם אף "נהגו באלימות חסרת רסן כלפי עוברים ושבים". גם באירוע זה נחסם רחוב יפת לתנועה, אולם אז איש לא נעצר.

עוד בוואלה!

עימותים בין שוטרים למפגינים ביפו: אוטובוס נרגם באבנים

לכתבה המלאה
עימותים בין שוטרים למפגינים ביפו. 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
ארבעה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה. המהומות ביפו, הערב/דוברות משטרת ישראל

להפגנות שהתקיימו לפני יומיים קדמה מחאה גם בכיכר ספרא בירושלים על הריגתו של אל-חלאק. 250 בני אדם השתתפו בה, ושישה נעצרו בחשד להפרות סדר במהלך עימותים בין שוטרים למפגינים.

המפגינים קראו להעביר את התיעוד מהירי ולעצור את השוטרים, תוך קריאות "שוטר אלים חייב להיות בפנים", "פוליטיקאים מסיתים, אנשים נהרגים" ו"משטרה אלימה סכנה לכל ילדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully