וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים למפגינים ביפו: אוטובוס נרגם באבנים

האירועים האלימים החלו בעקבות מחאת תושבים על עבודות לפינוי בית קברות עתיק. המפגינים הציתו פחים ורכבים, ויידו אבנים לעבר השוטרים. נהג האוטובוס חולץ ולא היו נפגעים. מוקדם יותר: 6 נעצרו בהפגנה נגד הריגתו של איאד אל-חאלק בירושלים, מחאה דומה התקיימה בחיפה

הפרות סדר ביפו/דוברות המשטרה

עימותים אלימים פרצו הערב (שלישי) ביפו בעקבות מחאת תושבים על עבודות העירייה לפינוי בית קברות עתיק בעיר. בהמשך הצטרפו להפגנה גם כמה מוחים נגד הריגתו של איאד אל-חלאק בירושלים. במהלך המהומות ניידת משטרה ואוטובוס של חברת דן נרגמו באבנים, הנהג חולץ ולא היו נפגעים. כמו כן הוצתו צמיגים ופחי אשפה.

על פי המשטרה, המתפרעים ביפו הציתו פחים, צמיגים ורכבים חונים וגרמו נזק קשה לאוטובוס שנרגם באבנים. במהלך העימותים המתפרעים ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר הכוחות שפעלו במקום, והמשטרה מסרה כי הם אף "נהגו באלימות חסרת רסן כלפי עוברים ושבים".

בעקבות העימותים רחוב יפת נסגר לתנועה, וכוחות משטרה רבים שהיו במקום השיבו את הסדר על כנו. בשלב זה לא ידוע על עצורים.

אוטובוס נרגם באבנים במהלך הפגנות על מות איאד אלחלאק ביפו 9 ביוני 2020. -, אתר רשמי
האוטובוס שנרגם באבנים ביפו, הערב/אתר רשמי, -

גם בירושלים התקיימה הערב מחאה על הריגתו של אל-חלאק. 250 בני אדם השתתפו במחאה בכיכר ספרא בבירה, ושישה נעצרו בחשד להפרות סדר במהלך עימותים בין שוטרים למפגינים.

המפגינים קראו להעביר את התיעוד מהירי ולעצור את השוטרים, תוך קריאות "שוטר אלים חייב להיות בפנים", "פוליטיקאים מסיתים, אנשים נהרגים" ו"משטרה אלימה סכנה לכל ילדה".

עוד בוואלה!

נתניהו על הרג איאד אל-חלאק: "זו טרגדיה, מצפים לבדיקה מלאה"

לכתבה המלאה
הפגנות אלימות ביפו, 9 יוני 20. אתר פאנט, צילום מסך
תושבים מוחים ביפו, הערב/צילום מסך, אתר פאנט
הפגנות אלימות ביפו, 9 יוני 20. אתר פאנט, צילום מסך
הצתת פח אשפה ביפו, הערב/צילום מסך, אתר פאנט

מחאה נוספת על הריגתו של אל-חלאק התקיימה במושבה הגרמנית בחיפה. מאות ערבים הגיעו למקום, והם מחו גם על מותו של מוסטפא יונס מירי מאבטחים בתל השומר ואחרים.

"בין אם בירושלים, בנגב, בערערה, בחברון או בעזה, אין הבדל בין פלסטיני לאחר מול המכונה הציונית של דיכוי ופושעים", קראו המארגנים, המביעים ביקורת גם פנימה להנהגת החברה הערבית. "אובדן כואב זה בא לאור תגובה פוליטית פלסטינית כללית, כמו גם הנהגה פוליטית שתורמת לדיכוי וקרע של עמנו ומעבירה את מותנו ללא תגובה השומרת על כבודנו".

מחאה נגד הריגתו של איאד אלחלאק, כיכר ספרא, ירושלים 9 ביוני 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
מחאה נגד הריגת אל-חלאק בירושלים, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90
איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
מחאות ברחבי הארץ על הריגתו. אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

אל-חלאק בן ה-32 נורה למוות כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים חשדו שהוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו. אחד מהם שוחרר ללא תנאים והשוטר השני שוחרר למעצר בית.

(עדכון ראשון: 9 ביוני, 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully