וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש על חקירת הרג איאד אל-חלאק: הירי לא תועד במצלמות האבטחה

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נועדו עם בני משפחת הגבר שנהרג מירי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים ובישרו להם כי החקירה נמצאת בשלבי סיום. עם זאת, במח"ש טענו כי המצלמות בזירה לא היו מחוברות בזמן התקרית. עו"ד המשפחה: חוששים שהועלמו ראיות, דורשים לפתוח בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: איאד אל-חלאק מובא למנוחות, בחודש שעבר)

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נפגשו היום (שני) עם הוריו של איאד אל-חלאק, שנהרג בשוגג מירי שוטרים בשער האריות בירושלים בעת שהיה בדרכו למרכז לבעלי צרכים מיוחדים. במח"ש מסרו לבני המשפחה כי החקירה נמצאת בשלבי סיום, והבהירו כי על אף שמצלמות האבטחה במקום נתפסו מיד לאחר הירי - התקרית לא תועדה בהן. עוד טענו במח"ש כי המצלמות בזירה, כולל אלו שהיו בחדר האשפה בו בוצע הירי, לא היו מחוברות בזמן האירוע.

עורך הדין של משפחת אל-חלאק, גאד קאדמני, אמר בתגובה כי הם מבקשים לפתוח בחקירה בחשד להעלמת ראיות. "אישרו לנו בדיון בבית משפו שכל המצלמות נתפסו, והיום אמרו שאין תיעוד של הירי מחדר האשפה. החשש הכבד שלנו שהועלמו ראיות. אנחנו מבקשים לפתוח בחקירה", מסר.

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
המצלמות נאספו, אך לא היו מחוברות. איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

במהלך הפגישה, עדכנו במח"ש את בני משפחת אל-חלאק בהתקדמות החקירה והשתלשלות הטיפול בתיק. במסגרת החקירה נגבו גרסאותיהם של עדי ראייה, וכן נחקרו כל השוטרים שהיו מעורבים בתקרית. עם סיומה, יעבור התיק לפרקליטות מח"ש לבחינת חומר הראיות וקבלת החלטה לגבי השוטרים המעורבים.

"המחלקה לחקירות שוטרים תמשיך ותעדכן את המשפחה גם בהמשך על התקדמות הטיפול באירוע טרגי זה. נציגי מח"ש הביעו את השתתפותם בצער המשפחה, וביקשו לחזק את ידי הוריו של המנוח", נמסר.

בתוך כך, עמותת אלוין ישראל ציינה היום את היום ה-40 למותו של אל-חלאק בקמפיין הסברה ארצי לזכרו תחת הכותרת "סביבה בטוחה לכולם". דוד מרקו, מנכ"ל אלווין ישראל אמר כי "מותו של איאד ז"ל הכה את כולנו בתדהמה ובכאב גדול. מקרה מוות טרגי הנובע מחוסר הכרות עם האדם עם המוגבלות השכלית ואוטיזם. אלווין ישראל מרכינה ראש על מותו של איאד שהיה אחד ממקבלי השירות שלה מזה שנים רבות ולרגל ציון יום ה-40 למותו של איאד התקבלה החלטה באלווין לציין את יום האבל לזכרו במספר פעילויות ארציות ומשמעותיות שמטרתן-הכרת השונה וזכויותיו".

המקום בו נורה למוות הצעיר בעל הצרכים המיוחדים בעיר העתיקה בירושלם, 30 במאי 2020. מאיה הורודניצ'אנו
חדר האשפה בעיר העתיקה בו נורה למוות אל-חלאק/מאיה הורודניצ'אנו

בתחילת החודש הבהירה מח"ש כי איתרה את "כל המצלמות הרלוונטיות" מזירת הירי. זאת, בעקבות פנייה של בני משפחתו של אל-חלאק לבית משפט השלום בירושלים. מדובר בפעם השנייה שהמשפחה פנתה לבית המשפט על מנת לוודא שבידי המחלקה לחקירות שוטרים נמצאים כל התיעודים.

בדיון אז הסבירה נציגת מח"ש כי החקירה נמשכת ולכן לא יכולה לפרט אילו בדיוק חומרים נאספו. מנגד, עורך הדין של המשפחה אמר שעודכן שהחקירה הסתיימה והתיק הועבר לפרקליטות ולכן אין חשש לשיבוש.

אל-חלאק, בן 32, נורה למוות ב-30 במאי כשהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. לפי המשטרה, שוטרים שהיו במקום חשדו בו כי הוא חמוש וביקשו ממנו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא. מח"ש פתחה בחקירה ושני השוטרים המעורבים בירי נחקרו.



(עדכון ראשון: 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully