וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטו של השוטר שירה למוות באיאד אל-חלאק בעל הצרכים המיוחדים

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 10:02

כשנתיים לאחר שירה למוות בתושב מזרח ירושלים, נפתח משפטו של השוטר שנאשם בהמתה בקלות דעת. הוא מואשם כי רדף בעיר העתיקה אחרי איאד, בו חשד כי הוא מחבל, כשהיה בדרכו למוסד בו למד וירה בו כמה יריות עד שמת. מפגיני ימין התעמתו מחוץ לביהמ"ש עם אימו של איאד, שהתעלפה

בווידאו: נפתח משפט השוטר שירה למוות באיאד אל חלאק, מפגיני ימין התעמתו עם אימו של אל-חלאק מחוץ לביהמ"ש/צילום: רוני כנפו וינאל גבארין

כשנתיים לאחר מותו של איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים, נפתח הבוקר (ראשון) משפטו של השוטר שירה בו סמוך לשער האריות בעיר העתיקה. לבית המשפט המחוזי בירושלים הגיעה משפחתו של אל-חלאק, וגם משפחתו של השוטר היורה שהגיעה לתמוך בו.

מחוץ לבית המשפט נערכת הפגנת מחאה של משפחתו של אל-חלאק ותומכיה, בדרישה כי ימוצה הדין עם השוטר שירה בו למוות. לפני הדיון התמוטטה אמו של אל-חלאק, רנא, לאחר שמפגיני ימין בראשות ח"כ איתמר בן גביר התעמתו איתה מחוץ לבית המשפט תוך שהם צועקים עליה "את פושעת" וקוראים קריאות תמיכה בשוטר: "לוחם, לא פושע".

השוטר, ששמו אסור בפרסום, יושב באולם בית המשפט יחד עם משפחתו מאחורי פרגוד כדי שבני משפחת אל-חלאק לא יראו את פניו. מדובר בסיטואציה חריגה במיוחד, בה המשפחה של נפגע העבירה לא יכולים לדעת מי הנאשם. ‏בעקבות פניה של התקשורת לשופטת חנה מרים לומפ בנוגע להצבת הפרגוד באולם, היא הגיבה: "למה הוא מאחורי פרגוד? אני לא הוריתי להציב פרגוד".

רנא, אימו של אל-חלאק זעמה בסוף הדיון על הפרגוד באולם: "כל לילה אני מתפללת על איאד. אני פונה לאמא של השוטר, את לא תשני לא יום ולא לילה, את וכולכם פושעים. אני מבקשת בקשה אחת - לראות את השוטר ולדעת איך קוראים לו".

מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים מפגינים תומכי משפחת איאד אל-חלאק בדרישה כי ייעשה צדק עם השוטר שירה בו למוות 
אימו של אל-חלאק התמוטטה לפני הדיון. יעל פרידסון, מערכת וואלה!
אימו של אל-חלאק מתמוטטת לאחר שהותקפה מילולית על ידי פעילי ימין, היום/מערכת וואלה!, יעל פרידסון

אל-חלאק, בן 32, נורה כשהיה בדרכו מביתו בוואדי ג'וז למוסד לבעלי צרכים מיוחדים שבו למד בעיר העתיקה. שוטרים קראו לו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה למוות כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא.

לפי כתב האישום, בבוקר ה-30 במאי 2020, ימי גל הקורונה הראשון, עשה איאד אל-חלאק את דרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה בירושלים, כשהוא עוטה מסיכה כירורגית על פניו וכפפות שחורות לידיו. אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה וכך החל מרדף גלוי אחריו, אליו הצטרפו בהמשך גם הנאשם בהמתה ומפקדו, תוך כדי שהם קוראים לו בעברית וערבית לעצור ולהזדהות.

עוד בוואלה!

המתה בקלות דעת: כתב אישום הוגש נגד השוטר שירה למוות באיאד אל-חלאק

לכתבה המלאה
איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
לא הבין את בקשתם של השוטרים ונבהל. איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

אל-חלאק לא עצר והמשיך במנוסתו. בתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו של איאד שני כדורים שלא פגעו בו. כמה שניות לאחר מכן פנה אל-חלאק למתחם אשפה סגור בו נכחו עובד ניקיון, עובד ווקף ואישה נוספת אותה הכיר היכרות מוקדמת. הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו של איאד. בעודו עומד מולם, כשאל-חלאק עם גבו אל הקיר, ביצע לעברו הנאשם ירי. כתוצאה ממנו נפגע איאד בבטנו התחתונה ונפל ארצה. מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, כשאחד מהם פנה אל אל-חלאק בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח.

המקום בו נורה למוות הצעיר בעל הצרכים המיוחדים בעיר העתיקה בירושלם, 30 במאי 2020. מאיה הורודניצ'אנו
חדר האשפה בו נורה למוות אל-חלאק/מאיה הורודניצ'אנו

אל-חלאק, שהיה פצוע כתוצאה מהירי הראשון, התרומם מעט, הצביע לעבר האישה אותה הכיר ומלמל דבר מה. לפיכך, פנה אחד השוטרים אל אותה אישה ושאל אותה "היכן נמצא האקדח?". האישה השיבה "איזה אקדח?". במקביל למענה שלה, ועל אף שאל-חלאק היה על הארץ כשהוא פצוע כתוצאה מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם יריה לעבר פלג גופו העליון שגרמה למותו.

הריגתו של אל-חלאק עוררה מחאה בדרישה לחשוף את תיעוד מצלמות האבטחה מזירת הירי, למצות את הדין עם השוטרים שירו בו למוות, וכן לשנות את הוראות הפתיחה באש של כוחות צה"ל והמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully