וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות העצורים המנהליים קוראות לבטל את הצווים: "החליטו להתעלל בהם בגלל לחץ אמריקני"

2.7.2023 / 16:34

בני משפחתם של ארבעת העצורים קיימו מסיבת עיתונאים וביקרו את התנהלות המשטרה ומערכת הביטחון: "המשטרה רוצה לעקוף את מערכת המשפט", וקראו: "יש לעשות מעשה בכדי שהם לא ישבו את הזמן הזה בכלא". עורכי דינם של העצורים תקפו: "צעד אנטי-דמוקרטי"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחות ארבעת העצורים המנהליים קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בקריאה לביטול צווי המעצר. לפני כשבוע וחצי, חתם שר הביטחון, יואב גלנט, על צווי מעצר לארבעת הצעירים, חבריהם של הנרצחים בפיגוע הירי בעלי, שחשודים באלימות נגד פלסטינים בכפר א-שרקיה שליד שכם.

דני ושירי שוסטרמן מרעננה, סיפרו על מעצר בנם: "עצרו אותו ביום שישי שעבר. שמו אותו במרתף של השב"כ ובחקירות. בחמישה הימים הראשונים לא ראינו אותו. השופט החליט לשחרר אותו הביתה, אבל שמו אותו בכלא חמישה חודשים ללא משפט וללא ראיות. הבן שלנו מתאמן כל יום לגיוס ליחידה מובחרת בצה"ל וזה ממש כואב לנו שזה נפל עלינו".

"אני בעד דמוקרטיה, באיילון חוסמים ומציתים צמיגים", ביקר הזוג את התנהלות המשטרה, "המשטרה רוצה לעקוף את מערכת המשפט וההחלטה של לשפוט ולשים ילדים בכלא - מי יודע איזה השפעה יש לזה על העתיד שלהם".

מסיבת עיתונאים של משפחות העצורים המנהליים הישראלים, שנעצרו בחשד למעורבות בפרעות בכפרים פלסטינים . 2  ביולי 2023. יוצר אור, אתר רשמי
מסיבת עיתונאים של משפחות העצורים המנהליים הישראלים, שנעצרו בחשד למעורבות בפרעות בכפרים פלסטינים . 2 ביולי 2023/אתר רשמי, יוצר אור

יהודה לוביצקי, שבנו יאיר בן ה-20 נעצר אמר: "הבן שלנו נעצר ללא משפט ונגזר עליו מעצר מנהלי של חצי שנה, בלי שום יכולת להבין על מה הוא מואשם. בלי שופטים. אין שום ראיות. לא התפתח שום דבר נגדם. החשד נגדם הוא גרימת נזק לרכוש. אנחנו לא מבינים מה הסיפור". לטענתו, "מישהו החליט להתעלל בהם בגלל שהאמריקאים לחצו, סתם קורבן של המערכת - חטפו אותו בלי משפט".

יהודה המשיך: "אני קורא לכל מי שחשובה לו הדמוקרטיה וכל מי שיושב בקואליציה לשבור את הכלים ולהגיד די לדבר הזה ולצעוק בושה. חטפו אותו מניחום אבלים אצל חבר שלו". יהודית אשתו, הוסיפה: "הבן שלנו קבר שני חברים טובים, הוא בא לנחם אבלים אצל משפחת מסעוד. הגיע הביתה כולו בוכה ואז נעצר על ידי השב"כ. אנחנו לא יודעים במה מאשימים אותו. על היזק ברכוש לא יושבים חצי שנה בכלא".

עידית מירוחם, שחתנה נעצר, ביקרה את התנהלות מערכת הביטחון: "לא שמענו שאימו של המחבל קיבלה מעצר מנהלי. הגיע הזמן שנבחרי הציבור שלנו לא ישתתפו בהצבעות השבוע. החתן שלי אויב ארץ ישראל? יש לעשות מעשה בכדי שהם לא ישבו את הזמן הזה בכלא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסיבת עיתונאים של משפחות העצורים המנהליים הישראלים, שנעצרו בחשד למעורבות בפרעות בכפרים פלסטינים . 2  ביולי 2023. יוצר אור, אתר רשמי
מסיבת עיתונאים של משפחות העצורים המנהליים הישראלים, שנעצרו בחשד למעורבות בפרעות בכפרים פלסטינים . 2 ביולי 2023/אתר רשמי, יוצר אור

עו"ד עדי קידר, מארגון חוננו, שמייצג את החשודים אמר: "אני חייב לומר שהצו הזה תפס אותנו בהפתעה. כי הנסיבות כאן שונות וצריכות לזעזע. אם היו חושבים שהרביעייה הזאת מסוכנת כבר לפני האירועים בחווארה למה לא עצרתם אותם לפני. המעצר המנהלי הזה הוא עונש. ומתנה לארגוני השמאל ולאמריקאים". עו"ד נתי רום הוסיף: "מדובר בצעד אנטי דמוקרטי. ביקשנו מבית משפט המחוזי לבוא בדברים עם גורמים במשרד הביטחון ולבטל את הצו הזה ולהציע חלופות".

ביום רביעי האחרון, שר הביטחון יואב גלנט חתם על צווי מעצר מנהלי לארבעה מתנחלים, שחשודים באלימות נגד פלסטינים בכפר א-שרקיה שליד שכם. גורם במשרד הביטחון הודיע על הצווים טרם נמסרו לעורכי הדין. הארבעה מוכרים לכוחות הביטחון, גלנט חתם על צווי המעצר המנהליים בהמלצת שב"כ שהצביע על מסוכנותם.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי ארבעת העצורים המנהליים מעורבים כבר כמה שנים באירועים אלימים, גלויים וחשאיים, היו עצורים בעבר והוצאו נגדם צווי הגבלה (צעד נוסף לפני מעצר מנהלי). חלק מהעצורים היו מעורבים בעבר בתקריות אלימות, כשפעלו נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully