וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבוי הרפה של חיות אחרי המתקפה על שופטי רה"מ: "שופטי ישראל עושים מלאכתם נאמנה"

2.7.2023 / 14:32

נשיאת העליון סירבה לגנות ישירות את הדברים הקשים של פרקליט המדינה לשעבר, שכינה את התנהלות השופטים "פיגוע", בטענה כי אינה מתייחסת להליכים שעדיין מתקיימים. עם זאת, הדגישה שהיא מחזקת את ידי השופטים בארץ: "פועלים במקצועיות"

בווידאו: השבוע השני לעדות מילצ'ן: "אני החבר הכי טוב של נתניהו"/יותם רונן

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בחרה היום (ראשון) לא להתייחס במפורש לביקורת שהטיח פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, בשופטים שמנהלים את משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונתנה גיבוי רפה לשופטים. "הנשיאה בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט", נמסר מטעמה. עם זאת, הודגש בהודעה כי היא אמרה: "שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא".

בעבר חיות הגיבה בחריפות רבה יותר לביקורת על שופטים. כך לדוגמא, בדצמבר 2021 אמרה כי "אנחנו עדים למציאות שאמורה להטריד מאוד את כל מי שעצמאותה של הרשות השופטת יקרים לליבו". זאת, בתגובה למתקפה חריפה של השר דודי אמסלם על אחד משופטים העליון. "מזה תקופה לא מבוטלת אנחנו עדים להשתלחויות בוטות כלפי שופטים בעקבות החלטות שיפוטיות שניתנות על ידם", הוסיפה אז חיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות - 17 ביוני 2019. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
בנימין נתניהו ואסתר חיות/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

במקרה אחר, לאחר ששר המשפטים יריב לוין הציג את המהפכה המשפטית, תקפה חיות את התוכנית: "מדובר במתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו. למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית 'לתיקון' מערכת המשפט. אני אומרת - זו תוכנית לריסוקה. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

אתמול לדור מתח ביקורת חריפה בכנס "שבתרבות" בבאר שבע על הדברים שאמרו שופטי הרכב משפט נתניהו לפרקליטות בשיחה סגורה על הקושי להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4,000. לדור אמר כי "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט". לדבריו, "זו התחלה חמורה ומחפירה. לא נתנו לתביעה את ההזדמנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משה לדור. ראובן קסטרו
משה לדור/ראובן קסטרו

לדבריו של לדור, השופטים לכל היותר שמעו באופן אקראי שורה של עדים ויכלו להתרשם אולי באופן זמני - כשהתמונה המלאה לא בפניהם. הם יודעים שמאחורי אישום השוחד מתייצבת המערכת על כל בכיריה, היועמ"שית, יחד עם פרקליט המדינה, החוקרים הבכירים וחושבים שמדובר בפרשת שוחד".

"מה חשבו לעצמם השופטים? שהם אומרים זה דיון סגור", הוסיף לדור, "הם לא חשבו שדקות אחרי הדיון זה יגיע לנתניהו, ולכל סביבתו שרואים פנינה והזדמנות יוצאת מן הכלל - 'הנה התיק התרסק'. זה היה ממש פיגוע, ככה לא מנהלים תיק, בטח בפרשה מהסוג הזה שכל המדינה עוסקת בשאלה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully