וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע השני לעדות מילצ'ן: "אני החבר הכי טוב של נתניהו"

2.7.2023 / 7:57

המפיק ממשיך להעיד מברייטון וטען כי לא הסתיר את החברות עם ראש הממשלה ואת העובדה שהעניק לו ולרעייתו מתנות: "הם מעולם לא התלוננו אם לא הבאתי". על התקופה כבעלי ערוץ 10: "התערבתי רק בתוכן של הישרדות". השופטת זעמה על ויכוח בין הצדדים: "שבו שניכם, אי אפשר ככה"

בווידאו: לפני תחילת העדות: מילצ'ן משוחח עם התובעת ופרקליט נתניהו/רוני כנפו

עד המפתח בתיק 1000 ואיש העסקים, ארנון מילצ'ן, ממשיך היום (ראשון) למסור את עדותו כחלק ממשפט נתניהו, זה השבוע השני. בשלב הזה תימשך החקירה הנגדית, שנערכת על ידי עמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עדותו של מילצ'ן מתקיימת בברייטון שבאנגליה, שם נמצאים צוותי התביעה וההגנה, והיא משודרת בשידור חי בפני שופטי בית המשפט המחוזי שנמצאים בירושלים.

בפתח עדותו היום סיפר שוב מילצ'ן על יחסיו הקרובים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואישר כי מעולם לא הסתיר אותם ולא את העובדה שהעניק להם מתנות. "לא התחבאנו, זה לא היה סוד. אני החבר הכי טוב של ביבי", אמר מילצ'ן. עוד אמר כי בני הזוג מעולם לא באו בתלונות אם לא הביא להם מתנות. זאת, לאחר שבשבוע שעבר רמז כי חשש שייתכן שיהפוך לאורח פחות רצוי בביתם במקרה כזה.

עוד סיפר על התקופה שבה היה אחד מבעלי ערוץ 10, והחליט להפסיק להזרים אליו כספים. "לא התערבתי בתוכן של החדשות, רק בשל דבר אחד - הישרדות". עוד אישר כי נתניהו אמר לו שהוא בכל מקרה לא מתכוון לקדם את חוק ישראל היום.

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. שאול אדר, אתר רשמי
ארנון מילצ'ן/אתר רשמי, שאול אדר

חדד המשיך לחקור את מילצ'ן על המתנות לנתניהו ואמר לו: "היית פגוע נורא מזה שאתה נחקר בנושא, לאור זה שראש הממשלה אמר שאפשר להמשיך עם הסיגרים והשמפניות". מילצ'ן טען כי ביקש מנתניהו שיאשר את הדבר עם היועמ"ש, וחדד טען כי נעשתה פנייה ליועמ"ש יהודה וינשטיין, שאמר כי ייעוץ בנושא אינו תפקידו.

בשלב זה, טענה הפרקליטות כי כלל לא נעשתה פנייה ליומע"ש בנושא. חדד התעקש: "אני אומר לך שד"ר יעקב וינרוט ייעץ בנושא הזה לביבי, וגם יועמ"ש המשרד לראש הממשלה שלומית ברנע פרגו". בשלב זה התפתח עימות בין הצדדים וחדד פנה לשופטים: "אני מבקש להוציא את התביעה להפסקה, אי אפשר ככה". ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, זעמה וצעקה על הצדדים: "שבו שניכם, אי אפשר ככה". לאחר הפסקה, חדד קרא לראש הממשלה בירושלים, "להרים את היד כדי שיראו איפה אתה". נתניהו הרים את ידו, ומילצ'ן ראה אותו.

עו"ד חדד שאל את מילצ'ן על הפערים שלו בין החקירה הראשונה לשנייה, בה הוא אמר שהוא ונתניהו לא חברים. "זה משפט מוזר, אני לא יודע למה אמרתי את זה, עד היום אני רואה בו חבר", טען מילצ'ן. חדד ניסה להסביר, "אני חושב שמה שקרה כשאתה מגיע לחקירה ונשאל שאלות אתה מתפוצץ, איך חבר שלך ביבי נתן לך להגיע למצב הזה, ולכן אתה מוסיף דברים שלא היו". מילצ'ן הודה, "אני לא יודע בגלל מה אמרתי איך, נלחצתי מאוד". לאחר מכן, אישר כי הוא ונתניהו "חברים טובים, כמו משפחה".

בנוגע ל"שמות הקוד" בהם כינו נתניהו ומילצ'ן את השמפניות ("ורודים") ואת הסיגרים ("עלים"), מילצ'ן הסביר שזה נבע מ"שובבות בין חברים". "לא היה מה להסתיר", אמר מילצ'ן וחדד הסכים, "הכול חלק מהשובבות המיוחדת ביניכם".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לעדות ארנון מילצ'ן בתיק אלף, בימ"ש המחוזי ירושלים. 29 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו בכניסה לבית משפט השלום בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום חמישי שעבר, ביום האחרון שבו מילצ'ן מסר את עדותו, התייחס חדד בפתח הדיון להערה של השופטת רבקה פרידמן פלדמן, לפיה אם הרוחות יתלהטו שוב בברייטון הסנגורים והפרקליטות יחזרו לנהל את הדיון מירושלים. "שמענו את ההערות של בית המשפט אתמול, לקחנו לתשומת הלב. אני לא רוצה חלילה שהרוחות יתלהטו, אנחנו לוקחים אחריות". בנוסף, לבקשתה של התובעת ליאת בן ארי, הורתה השופטת שלא ליצור קשר עם העד "לא באולם ולא מחוץ לאולם, עד סיום עדותו".

מיד לאחר מכן, חקירת הנגד של מילצ'ן המשיכה מהנקודה בה הסתיימה יום קודם, וחדד המשיך לתחקר אותו על הריאיון שהעניק לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" ב-2013. מילצ'ן אישר לחדד כי חשב שהריאיון בו דיבר על עברו הביטחוני הוא מה שיצר את הבעיה בקבלת הוויזה, ואת דבריה של הדס קליין כי הדבר הראשון שעשה היה ליצור קשר עם דן שפירו, "בלי קשר לנתניהו". בסיום סיכם מילצ'ן: "נתניהו לא עזר לי עם הוויזה ולא עם הפטור לתושב חוזר, זה לא חוק מילצ'ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully