וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילצ'ן: נתניהו לא עזר לי עם הוויזה ולא עם הפטור לתושב חוזר

29.6.2023 / 8:25

חקירת הנגד של איש העסקים ומקורבו לשעבר של נתניהו נמשכת בברייטון שבאנגליה. בעדותו, אמר מילצ'ן לחדד כי גם בנושא הפטור ממס לתושב חוזר נתניהו לא עזר לו כלל. מילצ'ן על לפיד: הפסיק לקבל מתנות כשנכנס לפוליטיקה

בווידאו: לפני תחילת העדות: מילצ'ן משוחח עם התובעת ופרקליט נתניהו/רוני כנפו

עדותו של ארנון מילצ'ן, איש העסקים ועד המפתח בתיק 1000, המשיכה היום (חמישי). זהו היום החמישי לעדות מילצ'ן, במסגרת המשפט שמתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עדותו נערכת בבררייטון שבאנגליה, שם נמצאים עורכי הדין, והיא משודרת בשידור חי בפני שופטי בית המשפט המחוזי וראש הממשלה שנמצאים בירושלים.

בפתח הדיון התייחס סנגורו של ראש הממשלה, עמית חדד, להערה של השופטת רבקה פרידמן פלדמן לפיה אם הרוחות יתלהטו שוב בברייטון הסנגורים והפרקליטות יחזרו לנהל את הדיון מירושלים. "שמענו את ההערות של בית המשפט אתמול, לקחנו לתשומת הלב. אני לא רוצה חלילה שהרוחות יתלהטו, אנחנו לוקחים אחריות". בנוסף, לבקשתה של התובעת ליאת בן ארי, הורתה השופטת שלא ליצור קשר עם העד "לא באולם ולא מחוץ לאולם, עד סיום עדותו".

מיד לאחר מכן, חקירת הנגד של מילצ'ן המשיכה מהנקודה בה הסתיימה יום קודם, וחדד המשיך לתחקר אותו על הראיון שהעניק לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" ב-2013. מילצ'ן אישר לחדד כי חשב שהראיון בו דיבר על עברו הביטחוני הוא מה שיצר את הבעיה בקבלת הוויזה, ואת דבריה של הדס קליין כי הדבר הראשון שעשה היה ליצור קשר עם דן שפירו, "בלי קשר לנתניהו". בסיום סיכם מילצ'ן: "נתניהו לא עזר לי עם הוויזה ולא עם הפטור לתושב חוזר, זה לא חוק מילצ'ן".

לפני תחילת העדות: מילצ'ן משוחח עם התובעת ופרקליט נתניהו. ביני אשכנזי
ארנון מילצ'ן משוחח לפני תחילת העדות עם התובעת ועורך הדין של נתניהו. היום/ביני אשכנזי

לפיד הפסיק לקבל מתנות מאז שנכנס לפוליטיקה

לאחר מכן עברו השניים לעסוק בהטבת פטור ממס לתושב חוזר, שלפי כתב האישום נתניהו התערב בעניין הארכת ההטבה, ממנה נהנה מילצ'ן. גם בנושא זה מילצ'ן השיב לשאלתו של חדד ואישר כי נתניהו לא עזר לו בשום צורה, ואף כי הנושא כלל לא היה תלוי בראש הממשלה, אלא בלפיד, שהיה אז שר האוצר.

"אתה אמרת לחוקרים שזה עצבן אותך שניסו לצבוע את זה בצבעים של אינטרסים, שארנון מילצ'ן רוקח לעצמו איזה חוק. זה כמובן שקר מוחלט", אמר חדד למילצ'ן בהתייחסו ליוזמת הפטור ב-2008. מילצ'ן אישר.

חדד ומילצ'ן שבו לדבר על יאיר לפיד. העד אישר כי גם ללפיד, לפני שהיה פוליטיקאי, העניק מתנות ואף הטיס אותו לחו"ל, אך הוא הפסיק לקבל את המתנות כשנכנס לפוליטיקה. בנוסף, אישר מילצ'ן את דבריו של חדד כשאמר שהמתנות היו "על רקע חברי בלבד" וכי הקשר איתו לא היה אינטרסנטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לעדות ארנון מילצ'ן בתיק אלף, בימ"ש המחוזי ירושלים. 29 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בכניסה לבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר ההפסקה, חדד שוב שואל את מילצ'ן לגבי הטבת התושב החוזר. חדד שואל את מילצ'ן אם זוכר שפגש את לפיד לאחר שהתמנה לשר אוצר והעלה בפניו את נושא הארכת הפטור. תחילה מילצ'ן לא זוכר אך חדד מזכיר לו: "הייתה פגישה אחר כך במרתף של לפיד, אז לפני זה הייתה עוד פגישה, איך ידעתם להביא את פיני רובין אליה, אז לפני זה היה בבית ינאי". בעקבות הדברים מילצ'ן נזכר ומאשר ששתי הפגישות התקיימו במרווח זמן לא גדול.

חדד אומר למילצ'ן כי נשאל בחקירה אם שוחח בנושא עם ראש הממשלה, "וברור מאוד שמעולם לא ביקשת מראש הממשלה לעזור לך". מילצ'ן משיב: "יכול להיות שהזכרתי לו את זה, שאלתי אותו איך פותרים את זה".

עדות מילצ'ן במשפט נתניהו. 29 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מילצ'ן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול העיד מילצ'ן כי נתניהו לא עזר לו עם הוויזה לארצות הברית וכי לטעמו לא נעשתה עבירה פלילית במעורבות אפשרית של ראש הממשלה בעניין. עוד אישר מילצ'ן כי תפס את נתניהו כמנהיג שעושה רק מה שטוב למדינה, ואמר כי נתניהו "חוקק לו על הראש" חוקים שישפיעו לרעה על עסקיו, לא היה עוזר לו אילו היה מבקש עזרה. בתחילת העדות, לפני שהשופטים נכנסו לאולם בירושלים, מילצ'ן התחבק ושוחח עם שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, למרות שהתובעת בתיק וכן השופטים העירו לעד המפתח שלא ליצור איתה קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully