וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון בארה"ב: הוצאתי את פסקת ההתגברות מהרפורמה המשפטית

29.6.2023 / 7:13

ראש הממשלה אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הליך בחירת השופטים ישתנה, אבל גם לא יהיה כמו בהצעה המקורית של המהפכה. על העובדה שאינו מוזמן לבית הלבן: "אני אולי לא בא לוושינגטון אבל וושינגטון באה לפה. בכירים אמריקנים מגיעים לכאן כל הזמן ואני מדבר עם ביידן בטלפון"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (חמישי) לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" והתייחס לקידום החד צדדי של המהפכה המשפטית. נתניהו הודיע כי ימשיך לקדם את החקיקה, אך הסיר מהרפורמה את פסקת ההתגברות. עוד הבהיר ראש הממשלה בראיון כי "הליך בחירת השופטים לא ימשיך כמו שהוא היום, אבל גם לא יהיה כמו בהצעה המקורית של הרפורמה המשפטית".

ראש הממשלה התייחס גם ליחסי ישראל עם ארצות הברית. "אני אולי לא בא לוושינגטון אבל וושינגטון באה לפה. בכירים אמריקנים מגיעים לכאן כל הזמן ואני מדבר עם הנשיא ביידן בטלפון", אמר בהתייחסו לעובדה שטרם הוזמן על ידי הנשיא האמריקני לביקור בבית הלבן.

בנוסף טען נתניהו כי ישראל לא תוכל לאפשר לארצות הברית לספק לאוקראינה את מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל, מחשש שתיפול לידיים איראניות. בעוד הוא אמר כי העביר לקרמלין את דאגותיו בנוגע לקשרים הצבאיים ההולכים וגוברים של רוסיה עם איראן.

בנימין נתניהו בנאומו במליאת הכנסת. 26 ביוני 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
בנימין נתניהו בנאומו במליאת הכנסת. 26 ביוני 2023/צילום מסך, ערוץ כנסת

לאחר שלא נבחרה נציגה מהקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, ועד שיערכו בחירות חוזרות בכנסת הודיעו בממשלה כי לא יכנסו את הוודעה, הודיעו ראשי האופוזיציה כי הם משהים את שיחות ההידברות בבית הנשיא. בתגובה הודיעה הקואליציה על חידוש חד צדדי של חקיקת הרפורמה, ובוועדת החוקה החלו לקדם את צמצום עילת הסבירות. במקביל, נתניהו הודיע כי יבחן קידום של חלקים נוספים מהמהפכה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully