וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מחו על יחס ישראל כלפי אוקראינה, בכיר במשרד החוץ השיב: השיקולים מורכבים

27.6.2023 / 12:01

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין, טען כי חוסר התמיכה המספיקה בקייב "חופרת בור" מול ארה"ב. הבכיר ממשרד החוץ סיפר שהוקצו 80 מיליון שקל לסיוע לאוקראינה, ואדלשטיין השיב כי שר החוץ לא עדכן את הוועדה על כך. בנוסף, הבכיר סיפר כי השר המליץ לנתניהו לבקר בקייב

בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבחמוט; בניין מגורים בזפוריז'יה נפגע במתקפה רוסית/רויטרס

חברי כנסת מתחו היום (שלישי) ביקורת על מדיניות ישראל כלפי אוקראינה במהלך דיון של ועדת המשנה לענייני חוץ של ועדת החוץ והביטחון. סמנכ"ל אירו-אסיה במשרד החוץ יובל פוקס השיב להם: "לישראל יש שיקולים רחבים של ביטחון לאומי, המציאות מורכבת, במערכת הממשלתית חושבים שחשוב להמשיך בשיח קונסטרוקטיבי עם הרוסים".

יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין, טען כי שמה של ישראל בעולם "ניצל" בזכות מתנדבים שהגיעו לאוקראינה. "גורמים שאחראיים על המדיניות אומרים שהכול בסדר ואין סיבה לשנות, אבל אנחנו חופרים לעצמנו בור מול ארצות הברית", אמר. "המשחקים האלה נגמרים בסוף לא טוב, עם כל הכבוד לאינטרסים המורכבים כדאי לחשוב טוב טוב כדי שלא נסתבך במשחקים האלה".

מבנה מגורים שנפגע במתקפת טילים רוסית על העיר קריבי ריה, אוקראינה, 13 ביוני 2023. רויטרס
מבנה מגורים שנפגע במתקפת טילים רוסית על העיר קריבי ריה, אוקראינה, 13 ביוני 2023/רויטרס

חבר הכנסת זאב אלקין הוסיף כי ישראל אינו עושה מספיק כדי לסייע לאוקראינה מבחינה הומניטארית. "פיצוץ הסכר היה אירוע דרמטי, אבל כשישראל, שיודעת להיכנס בענק לאירועים דומים, לא עושה כמעט כלום - זו טעות", הסביר. "אנחנו מבטיחים דברים לאוקראינה וזה לא קורה והתגובות שם מאוד קשות".

עוד אמר אלקין כי "אנחנו בקו שונה דרמטית מהמערב בכל הנוגע בלהוציא את המילה רוסיה מהפה שלנו, גם כשזה נדרש וברור, ישראל לא צריכה למצב את עצמה לצד הונגריה ביחס למלחמה באוקראינה". חבר הכנסת אמר גם כי ישראל לא התקדמה בשום דבר מהיום הראשון למלחמה בנוגע לסיוע צבאי לאוקראינה: "זו טעות גם כן, בסוף הלחץ עלינו יהיה כל כך גדול שנאלץ לסובב את ההגה בחדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ייענה להזמנת זלסנקי? נתניהו/ראובן קסטרו

נציג המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה מארק קורן אמר כי הממשלה הנוכחית ממשיכה את מדיניות הממשלה הקודמת עם עדכונים מסויימים, וציין כי חשוב להמשיך את השיח עם הרוסים. פוקס סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקציב 80 מיליון שקלים לתוכנית סיוע לאוקראינה, אך התקציב עוד לא הגיע והכול עוד תקוע. אדלשטיין השיב: "יש פערים עצומים בין הדיווח של שר החוץ לוועדה אתמול לבין מה ששומעים מאנשי המקצוע".

חבר הכנסת גדעון סער סיכם: "חוץ מדוברים בודדים - כולם מבינים שאנחנו באופסייד באירוע של המלחמה באוקראינה. מה שקובע זה איך אנחנו נתפסים במערב. יש משקל יתר לצרכים אופרטיביים על שיקולים אסטרטגיים, נדרשת הערכת מצב מחדש".

פוקס התייחס גם להזמנת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ואמר כי שר החוץ אלי כהן ומשרד החוץ ממליצים לראש הממשלה להיענות לבקר בקייב. אתמול אמר השר כהן כי נתניהו שוקל בחיוב אם לבקר באוקראינה. "אין תאריך אבל יש סיכוי טוב שזה יקרה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully