וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההתבטאויות החריפות נגד ישראל: שגריר אוקראינה זומן לשיחת הבהרה

27.6.2023 / 8:40

יבגני קורניצ'וק, השגריר בישראל, זומן לשיחה במשרד החוץ לאחר פוסט בפייסבוק שפורסם לפני יומיים, בו האשים את ישראל בצידוד ברוסיה, במסווה של "ניטרליות". משרד החוץ: "ממשלת ישראל ממשיכה לפעול ולקדם שיתופי פעולה כפי שסוכמו בין המדינות. התנהלות השגריר לא מסייעת"

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

שגריר אוקראינה בישראל יבגני קורניצ'וק זומן היום (שלישי) לשיחת הבהרה שתתקיים ב-3 ביולי במשרד החוץ בעקבות התבטאויותיו החוזרות ונשנות נגד מדיניות ישראל. השיחה תיערך עם ראשת המערך המדיני אסטרטגי עליזה בן נון. מהמשרד נמסר כי "ממשלת ישראל ממשיכה לפעול ולקדם שיתופי פעולה כפי שסוכמו בין המדינות. התנהלות השגריר אינה מסייעת".

שגרירות אוקראינה פרסמה לפני יומיים פוסט בפייסבוק בו האשימה את ישראל בצידוד ברוסיה, במסווה של "נייטרליות". לדברי השגרירות, הבחירה של ישראל משתקפת מ"רצף אירועים שנויים במחלוקת שאירעו מתחילת 2023, יחד עם היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה".

לאחר מכן, שר החוץ אלי כהן הודיע כי בעקבות ההתבטאות החריפה בדבר היחסים בין ישראל לרוסיה, שגריר אוקראינה יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ. בהודעה נאמר: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה בפומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינ"ל על גינויים לרוסיה. ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי באופן חסר תקדים (בשנת 2022 כ-80 מיליון שקל, והשנה מיועד תקציב גבוה יותר). מערכת ההתרעה שמתאימה ישראל לאוקראינה תציל חיים של אזרחים אוקראינים במדינה".

שר החוץ אלי כהן בביקור באוקראינה ומפגש עם הנשיא זלנסקי  16 בפברואר 2022. שלומי אמסלם לעמ משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ אלי כהן בביקור באוקראינה ומפגש עם הנשיא זלנסקי 16 בפברואר 2022/אתר רשמי, שלומי אמסלם לעמ משרד החוץ

האירועים השנויים במחלוקת, לפי הפוסט, כוללים את ביקור משלחת משרד החוץ באוקראינה בפברואר, וראיונות שהעניק ראש הממשלה שכללו הצהרות "במטרה להצדיק את חוסר הפעולה המוחלט של ישראל בכל הנוגע למתן אמצעים הגנתיים לאוקראינה במהלך השנה וחצי האחרונות". הטיעונים הישראליים נוגעים, לכאורה, ליחסים עם רוסיה בהקשר הסורי, לחשש מפגיעה בקהילה היהודית ברוסיה, ולטענות בדבר העברת נשק מערבי מאוקראינה לאיראן ולסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully