וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר אוקראינה בישראל כתב פוסט חריף נגד הממשלה - ויזומן לשיחת נזיפה

25.6.2023 / 18:43

הפוסט האשים את ישראל ב"היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה" ובצידוד ברוסיה באמתלות שונות, תוך התעלמות מדעת הקהל בישראל ובעולם. בתשובה אמר שר החוץ אלי כהן: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה", וציין שהסיוע יגדל

זלנסקי וכהן נועדו בקייב: "מביעים סולידריות עם אוקראינה"/יוסי פונס

שר החוץ אלי כהן הודיע היום כי בעקבות התבטאות חריפות שגרירות אוקראינה בדבר היחסים בין ישראל לרוסיה, שגריר אוקראינה יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

בהודעה נאמר: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינ"ל על גינויים לרוסיה. ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי באופן חסר תקדים (בשנת 2022 כ-80 מיליון שקל, והשנה מיועד תקציב גבוה יותר). מערכת ההתרעה שמתאימה ישראל לאוקראינה תציל חיים של אזרחים אוקראינים במדינה".

שר החוץ אלי כהן בביקור באוקראינה ומפגש עם הנשיא זלנסקי  16 בפברואר 2022. שלומי אמסלם לעמ משרד החוץ, אתר רשמי
שר החוץ אלי כהן בביקור באוקראינה ומפגש עם הנשיא זלנסקי 16 בפברואר 2022/אתר רשמי, שלומי אמסלם לעמ משרד החוץ

שגרירות אוקראינה פרסמה היום בפייסבוק פוסט שבו היא מאשימה במילים חריפות את ישראל בצידוד ברוסיה, במסווה של "נייטרליות". לדברי השגרירות, הבחירה של ישראל משתקפת מ"רצף אירועים שנויים במחלוקת שאירעו מתחילת 2023, יחד עם היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה". האירועים, נאמר בפוסט, כוללים את ביקור משלחת משרד החוץ באוקראינה בפברואר, וראיונות שהעניק ראש הממשלה שכללו הצהרות "במטרה להצדיק את חוסר הפעולה המוחלט של ישראל בכל הנוגע למתן אמצעים הגנתיים לאוקראינה במהלך השנה וחצי האחרונות". הטיעונים הישראליים נוגעים, לכאורה, ליחסים עם רוסיה בהקשר הסורי, לחשש מפגיעה בקהילה היהודית ברוסיה, ולטענות בדבר העברת נשק מערבי מאוקראינה לאיראן ולסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוקראינית שקיבלה סיוע ממשרד החוץ. 21 באוקטובר 2022. משרד החוץ, אתר רשמי
אוקראינית עם הסיוע ההומניטרי הישראלי/אתר רשמי, משרד החוץ

הפוסט תוקף את "ההתעלמות הבוטה מגבולות מוסריים שהפגינו בכירים ישראלים" שהשתתפו בקבלת הפנים בשגרירות הרוסית בירושלים בשבוע שעבר. הוא מאשים את ישראל בכך ש"בעוד שמדינות דמוקרטיות מטילות סנקציות על רוסיה ומגדירות אותה כמדינת טרור המבצעת פשעי מלחמה על בסיס יום יומי, ישראל לא מטילה אף סנקציה אחת, ואף הגבירה בשנתיים האחרונות את המסחר הבילטרלי עם המשטר במוסקבה". לדברי שגרירות אוקראינה, ישראל מתעלמת מדעת הקהל שלה עצמה, ומיהדות התפוצות התומכת חד משמעית באוקראינה, וכן מהצהרות אנטישמיות של ממשל פוטין, ומסיימת את הכתוב בקריאה: "אנו מצפים מישראל להיות בצד הנכון של ההיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully