וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים חשפו את תמצית פרוטוקול הפגישה עם הפרקליטות: "הוצע לחזור מעבירת השוחד"

29.6.2023 / 18:11

לאחר הפרסומים בתקשורת על הצעת השופטים למדינה, ההרכב שדן בתיקי נתניהו פרסם את פרטי השיחה הסגורה, שבה הומלץ בין היתר לחתור להסדר טיעון כדי לסיים את המשפט במהרה. "קיימים קשיים בביסוס עבירת השוחד, המדינה רואה את הדברים בצורה שונה"

בווידאו:הגעת רה"מ בנימיו נתניהו לדיון בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,בימ"ש מחוזי ירושלים, 25 ביוני 2023/ביני אשכנזי

בית המשפט המחוזי בירושלים פרסם הערב (חמישי) את תמצית פרוטוקול הפגישה עם הפרקליטות ועורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה המליצו השופטים למדינה לסגת מעבירת השוחד במשפט שמתנהל נגדו. "לצדדים נמסרה עמדת השופטים, לפיה קיימים קשיים בביסוס עבירת השוחד", נכתב בתמצית הפגישה. "על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מהעבירה".

למסמך המלא

בפרוטוקול אף צוין כי "המדינה רואה את הדברים באופן שונה", בעוד נציגי הפרקליטות טענו כי "הוצגה לבית המשפט תמונה חלקית בלבד, ושצפוי כי בפרשת ההגנה יוצגו עניינים נוספים". בנוסף, דחפו השופטים להגיע להסדר טיעון: "צוין הצורך בסיום המשפט לטובת המדינה", ובתמצית אף הוסבר כי הדברים נאמרו "ללא קשר לתוצאות המשפט".

בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

עוד נכתב בתמצית: "עניין זה היה הסיבה היחידה לזימון הצדדים לישיבה, הדברים נאמרו בזהירות המתחייבת, וקיום הפגישה בלשכת ראש הרכב השופטים נבע מרגישותו של העניין. איש מהנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול".

לאחר הפגישה הודיעו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והפרקליטות כי הם ממשיכים להאמין שיצליחו לגרום להרשעתו של נתניהו בתיק, ושימשיכו לנהל את התיק. בתגובה, עורכי הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', ובעז בן צור, סנגורו של נתניהו, אמרו כי דעת בהרב מיארה "פזיזה ומופרכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully