וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נין, בירת הטרור: ההתרעות לפיגועים גוברות, והשטח בדריכות לקראת הסלמה

1.7.2023 / 18:22

בחודשים האחרונים התגבר מיקוד מערכת הביטחון בג'נין. צה"ל עלה מדרגה כשלפני שבועיים תקף מהאוויר חוליית פעילי טרור באמצעות כטב"ם, פעולה חריגה שאחריה ניסו בג'נין לשגר רקטות לעבר ישראל. כסף הטרור זורם, הפעילים מתארגנים - ובצה"ל דואגים לתגבר את השטח

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודשים האחרונים התגבר המיקוד של מערכת הביטחון וקהילת המודיעין במתרחש בג'נין, בזמן שהיקף הטרור וההתרעות לפיגועים ממשיך לעלות. הכסף הגדול שזרם אל העיר ממפקדות בלבנון, עזה, איראן ומדינות נוספות, תורגם לרכש אמצעי לחימה, תחמושת, חומרים דו-שימושיים, ייצור והטמנה של מטעני חבלה, ייצור ושיגור רקטות - וביצוע פיגועי ירי.

תופעה נוספת הרווחת בג'נין היא התארגנות ללא שיוך ארגוני. פעילי טרור מהפת"ח, חמאס, הג'יהאד האסלאמי ופורשי מנגנוני ביטחון הפלסטינים חברו יחד להקמת תשתיות, שלטענתם "יגנו" על מחנה הפליטים וסביבתו. אלו יחד מהווים אתגר גדול מאוד עבור מערכת הביטחון באיסוף מודיעין, מעצרים וסיכול.

כעת, בצה"ל ממתינים מחכים להחלטות הדרג המדיני על פעולה בג'נין. האזור תוגבר בזמן האחרון על ידי גדודי לוחמים, שנועדו להתמודד גם עם הפשיעה הלאומנית. בשטח ניכר כי חמושי מחנה הפליטים נערכים לתגובת צה"ל, והחליטו לבצר את המרחב. הפעילים הציבו מחסומים, בודקים כלי רכב חשודים, מיקמו תצפיתנים והציבו יריעות בד על גגות המחנה כדי למנוע מעקב. "הם נערכים למבצע גדול", הסביר גורם ביטחוני. "אנחנו מעריכים כי רמת הדריכות והמתח גבוהה מאוד. כל דבר קטן עלול להקפיץ אותם".

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הלילה ( 05 בספטמבר 2022) את דירת המחבל רעד חאזם שנמצאת בעיר ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה.

המחבל ביצע פיגוע ירי ב-7 באפריל 2022, בתל אביב, בו נרצחו שלושה אזרחים.. ללא, דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, ארכיון/דובר צה"ל, ללא

עליית המדרגה מצד צה"ל נעשתה לפני כשבועיים, כשאוגדת יהודה ושומרון הפעילה תא 'חופת אש' לסיכול חוליית טרור באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק. כתוצאה מהתקיפה נהרגו שלושה פעילי טרור, בצעד שצה"ל לא ביצע ביהודה ושומרון זה 17 שנה. כמה ימים לאחר מכן, שתי רקטות שוגרו מאזור ג'נין לעבר שטח ישראל. הרקטות נפלו בשטחי הרשות הפלסטינית ולא דווח על נפגעים.

טרם תקיפת הכטב"ם, שבעה לוחמי צה"ל נפגעו בג'נין כשנקלעו למארב מורכב בזמן חילוץ כוח מסתערבים שנחשף בזמן פעילות. תחילה, הופעל מטען נגד כלי רכב צבאי. כשהגיע רכב נוסף לחלץ אותו, הופעל מטען רב עוצמה גם כלפיו, שהונח מבעוד מועד מתחת לכביש, וכן נפתח ירי כבד לעבר הכוחות שהגיעו למקום. מיקום המארב תוכנן גם הוא ככל הנראה, שכן מדובר בצומת שהמחבלים יכלו לירות עליה מכמה מקומות בו זמנית.

פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, 9 במרץ 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, ארכיון/דובר צה"ל

בתחילת חודש מאי, על רקע היציאה למבצע "מגן וחץ", חשף ראש שב"כ רונן בר כי הארגון סיכל "חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין, שכבר החלה לייצר רקטות ומשגר על מנת לבצע ירי רקטי משטחי השומרון לעבר ישראל. חברי התשתית נעצרו והודו". עוד אמר ראש שב"כ כי בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של פעילים של הג'יהאד האיסלאמי שאחראיים לכמות גדולה של התרעות לפיגועים, ומעצרם מנע את מימושם.

בתקופה שקדמה לכך, ירו מחבלים כמה פעמים לעבר יישובים בגלבוע ובצפון השומרון, יישובים שעד אותו זמן היו נחשבים בטוחים. בחלק מהמקרים, המפגעים אף תיעדו את עצמם בשעת מעשה ופרסמו את הסרטונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully