וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מחכים להחלטות הדרג המדיני על פעולה בג'נין: "לא בוחלים שם באמצעים"

27.6.2023 / 11:02

גורם צבאי הבהיר לוואלה! כי התעצמות קן הטרור דורשת "מעבר ממצב אחד לאחר". בינתיים, ניכרת דריכות במחנה הפליטים עצמו לקראת מבצע צבאי. החמושים מציבים באזור מחסומים, תצפיתנים ויריעות נגד מעקב של רחפנים: "המתח שם גבוה, כל דבר קטן עלול להקפיץ אותם"

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שיגור שתי הרקטות אתמול (שני) לעבר שטח ישראל הפתיע את מערכת הביטחון, שמיהרה לסרוק את השטח ולאתר את המשגרים שהוצבו במטעים. "בג'נין מתפתח כוח גדול שדורש מעבר של צה"ל ממצב אחד לאחר", הסביר גורם צבאי בכיר. כעת, סביר להניח כי בצה"ל מחכים להחלטות הדרג המדיני וכי להסלמה יהיה מחיר.

בשטח ניכר כי חמושי מחנה הפליטים נערכים לתגובת צה"ל, והחליטו לבצר את המרחב. הפעילים הציבו מחסומים, בודקים כלי רכב חשודים, מיקמו תצפיתנים והציבו יריעות בד על גגות המחנה כדי למנוע מעקב. "הם נערכים למבצע גדול", הסביר גורם ביטחוני. "אנחנו מעריכים כי רמת הדריכות והמתח גבוהה מאוד. כל דבר קטן עלול להקפיץ אותם", הוסיף אך הבהיר כי רמת המתח הגבוהה לא תוכל להישאר לאורך זמן.

"שיגור הרקטות להערכתנו מתחיל בתשתית טרור שמקבל את החסותו של מחנה הפליטים וזה מצריך טיפול. כרגע הסיטואציה היא לא של למבצע רחב היקף, אבל יש עדיין אפשרות לבצע מהלכים אחרים, לשנות את המצב הביטחוני במרחב", הסביר.

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני. 26 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרקטה ששוגרה אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כאמור, אוגדת יהודה ושומרון נמצאת בכוננות הגבוהה ביותר בה הייתה בשנתיים האחרונות. האזור תוגבר בזמן האחרון על ידי גדודי לוחמים, שנועדו להתמודד גם עם הפשיעה הלאומנית. קצין בכיר אמר היום כי בהערכת מצב הציגו גורמי מודיעין מידע לפיו הפשיעה הלאומנית והאלימות נגד פלסטינים גורמות להגברת הטרור: "זו עובדה, לא הערכה. רואים את זה במודיעין".

עוד אמר הקצין כי "על מנת לעצור את התופעה - מפקדים צריכים להתעסק בה. מפקדי פלוגות, מפקדי גדודים ומפקדי חטיבות. אין דרך אחרת לעצור את זה". עם זאת אמר כי "מצד שני, הם מתעסקים פחות בסיכול הטרור, נצטרך לערוך תיעדוף משימות". עוד הסביר הקצין כי התופעה ותגבור הגדודים פוגעים באימונים, ולכן פוגעים גם במוכנות למלחמה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מארב נגד חיילי צה"ל בג'נין בשבוע שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הגורמים מתחו ביקורת גם על עבודת המשטרה. "החיילים בשטח עוצרים מישהו, ממלאים טפסים, מעבירים אותו לידי המשטרה ולמחרת אנחנו רואים אותו שוב בשטח", הסבירו.

"ברגע שישראלים תקפו פלסטינים בתורמוס עייא הלוחמים אבטחו שבעה כפרים אחרים. אי אפשר להיות בכל מקום, לכן הוחלט על תגבור. על כל מתפרע אחד צריך לפחות שלושה או ארבעה לוחמים. אם יש 200 מתפרעים צריך 600 חיילים לפחות". הקצין הזהיר: "כשנכנס בן אדם למסגד בעוריף, לוקח קוראן וקורע אותו - יש לזה השלכות. הם מביאים את ההסלמה במו ידיהם". עם זאת, הבטיח כי ייפעלו לעצור את ההסלמה המסוכנת: "נמצא כל דרך לעצור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully