וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד: חטפנו וחקרנו על אדמת איראן את המתנקש שתכנן לחסל ישראלי בקפריסין

29.6.2023 / 19:00

לטענת המוסד, במהלך חקירתו סיפק המתנקש הודאה מפורטת בזכותה נחשפה ופורקה החולייה כולה. בדבריו, סיפר שהגיע לבית שבו שהה יעד החיסול לצורך מודיעין, אך היה מוכן גם לרצוח אותו. "נגיע לכל גורם שמקדם טרור נגד יהודים וישראלים בכל העולם, כולל על אדמת איראן"

המתנקש האיראני שהבאזי-עבאסעלילו שתכנן לחסל איש עסקים ישראלי בקפריסין/סעיף 27 א'

סוכנים של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים חטפו וחקרו באיראן את המתנקש שנשלח על ידי המודיעין האיראני להתנקש לאחרונה בחייו של איש עסקים ישראלי בקפריסין, כך נמסר בהודעה שפרסם הערב (חמישי) הארגון.

בתחילת השבוע הודיעה משטרת קפריסין על סיכול ניסיון הפיגוע האיראני נגד אנשי עסקים ישראלים ויעדים יהודיים במדינה. הפיגוע סוכל בשיתוף פעולה בין שירותי המודיעין של קפריסין לבין המוסד וארגוני מודיעין אחרים במערב. בהודעה שפרסם הערב המוסד נטען כי במבצע על אדמת איראן נחטף ונחקר ראש החוליה יוסף שהבאזי-עבאסעלילו. לטענת המוסד, במהלך חקירתו סיפק המתנקש הודאה מפורטת בזכותה נחשפה ופורקה החולייה כולה.

בסרטון וידאו של קטע מחקירתו אמר שהבאזי-עבאסעלילו כי מפעילו הוא חסן שושתרי זאדה, אדם שבמוסד נטען כי הוא פעיל בכיר וותיק באגף למודיעין חוץ (אגף 800) של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה האיראנים. המתנקש אמר בסרטון כי מפעילו האיראני הנחה אותו להגיע לקפריסין הצפונית שנשלטת בידי טורקיה ומשם יסייעו לו סוכנים פקיסטנים שעובדים עבור משמרות המהפכה להסתנן באופן לא חוקי לקפריסין עצמה.

המתנקש האיראני שהבאזי-עבאסעלילו שתכנן לחסל איש עסקים ישראלי בקפריסין. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
המתנקש האיראני שהבאזי-עבאסעלילו שתכנן לחסל איש עסקים ישראלי בקפריסין/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חסן שושתרי זאדה, המפעיל של המתנקש שהבאזי-עבאסעלילו שתכנן לחסל איש עסקים ישראלי בקפריסין. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חסן שושתרי זאדה, המפעיל של המתנקש שהבאזי-עבאסעלילו/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שהבאזי-עבאסעלילו הוסיף כי הפעילים הפקיסטנים עמם עבד כבר ביצעו בעבר התנקשויות עבור ארגון המודיעין של משמרות המהפכה. לדבריו, אחרי שנכנס לקפריסין הוא קיבל הנחיות לגבי היעד לחיסול באמצעות ממשק מיוחד של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה שהתבסס על אפליקציית וואטסאפ. "בצורה הזו קיבלתי ממנו תמונה ונקודות ציון לבית שבו הוא שוהה", הוא אמר בסרטון.

שהבאזי-עבאסעלילו סיפר בחקירתו כי הגיע לאזור הבית בו שהה היעד לחיסול כדי לאסוף מודיעין ולצלם את המקום עבור מפעילו. "התכנית שלי היתה שבמידה והאיש נמצא שם...במידה שמדובר במסלול ריק ושקט, לחסל אותו באמצעות הנשק", הוא אמר.

המתנקש האיראני שהבאזי-עבאסעלילו שתכנן לחסל איש עסקים ישראלי בקפריסין. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
שהבאזי-עבאסעלילו/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, מפעילו במשמרות המהפכה הורה לו לברוח מהמקום מיד אחרי שהוא מחסל את היעד. שהבאזי-עבאסעלילו סיפר בסרטון כי בשלב מסוים גילה מפעילו האיראני כי שירותי הביטחון של קפריסין עלו על עקבותיו והורה לו להסתיר את הנשק ולחזור לאיראן. המתנקש סיפר בסרטון כי החביא את האקדח בנקודה מרוחקת בלימסול, בתוך בור, עטוף בבד. לאחר מכן, נמלט מקפריסין.

זמן לא רב לאחר שהגיע בחזרה לאיראן נחטף שהבאזי-עבאסעלילו בידי שני סוכני המוסד שגבו ממנו את ההודאה לגבי חלקו בפיגוע. גורם בכיר במוסד אמר: "נגיע לכל גורם שמקדם טרור נגד יהודים וישראלים בכל העולם, כולל על אדמת איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully