וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה, אוסטרליה וקנדה: "דואגים מאוד ממעגל האלימות המתמשך בגדה המערבית"

שרי החוץ של המדינות פרסמו הצהרה בה הביעו "דאגה עמוקה" בין היתר, מ"מעגל האלימות המתמשך" ומהאישור הישראלי לבנייה של אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. המדינות הבהירו כי "הרחבת ההתנחלויות מהווה מכשול לשלום והיא פוגעת במאמצים להשגת פתרון שתי המדינות"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שרי החוץ של בריטניה, קנדה ואוסטרליה, ג'יימס קלברלי, מלאני ג'ולי ופני וונג, פרסמו אמש (שישי) הצהרה משותפת בה הביעו "דאגה עמוקה" מהאירועים האחרונים בגדה המערבית (לשון ההודעה), ובין היתר, מ"מעגל האלימות המתמשך" ומהאישור הישראלי לבנייה של אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. כפי שנמסר בהצהרה, "הרחבת ההתנחלויות מהווה מכשול לשלום והיא פוגעת במאמצים להשגת פתרון שתי המדינות באמצעות משא ומתן". לצד הדברים האלו, שלושת השרים קראו לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה לאשר את הבנייה.

הכפר הפלסטיני ואדי פוקין ליד ההתנחלות ביתר עילית ב-19 ביוני 2019. רויטרס
"דואגים מאוד ממעגל האלימות המתמשך בגדה המערבית". ביתר עילית והכפר הפלסטיני ואדי פוקין, צפונית לגוש עציון/רויטרס

בהמשך להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בשבוע שעבר, יממה לאחר הפיגוע הנורא בעלי, במהלכה הודיעו על קידום מיידי של תכנון כאלף יחידות דיור חדשות ביישוב עלי - ביום שני מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי אישרה בנייה של כ-5,700 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון.

התכניות שאושרו מצטרפות לכמעט עשרת אלפים יחידות שפורסמו בכינוס הקודם של מת"ע, ומעמידות את חצי השנה שמאז הקמת הממשלה בשיא של העשור האחרון בהיקפי הבנייה בהתיישבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
זירת פיגוע הירי בעלי ביום שאחרי, 21 ביוני 2023. שלומי הלר
זירת פיגוע הירי בעלי/שלומי הלר

ביום שלישי החולף, שר החוץ של ארצות הברית אנטוני בלינקן שוחח עם שר החוץ אלי כהן לו אמר כי ארה"ב מודאגת מאוד מהתגברות ההתקפות מצד מתנחלים נגד תושבים פלסטינים. לפי בכיר ישראלי, בלינקן בלינקן הביע הערכה להודעות הגינוי שפרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ אלי כהן, אך הבהיר כי ממשלת ישראל צריכה לעשות הרבה יותר כדי למנוע את ההתקפות.

יממה לאחר מכן, בלינקן חשף כי במהלך השיחה עם כהן, הוא אמר לו ש"הרבה יותר קשה לנו, ואולי אפילו בלתי אפשרי", לחזק את הסכמי אברהם או להרחיב אותם באמצעות נורמליזציה עם סעודיה, "בזמן שהחצר האחורית של ישראל בוערת" - בהתייחסו להסלמה האחרונה ביהודה ושומרון.

בלינקן הוסיף ואמר שהידרדרות במצב בגדה המערבית לא תשרת את ישראל גם מבחינה מעשית, ורמז לתרחיש שבו הרשות הפלסטינית קורסת. "אם ישראל תמצא את עצמה, בכוונה או בטעות, אחראית לחייהם של שלושה מיליון פלסטינים ועוד חצי מליון מתנחלים - מה זה אומר לגבי המשאבים שהיא תצטרך להשקיע מבחינה ביטחונית בגדה במקום להשקיע אותם בעזה, בלבנון או באיראן. זה לא מתכנס", אמר בלינקן.

מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"על ממשלת ישראל לוודא כי התוקפים יעמדו לדין על הפעולות האלימות שביצעו"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמה ימים קודם לכן, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העביר מסר לרה"מ נתניהו על כך שמדינתו מודאגת מהתקפות המתנחלים נגד הפלסטינים. בשיחת טלפון שערך עם ראש המל"ל צחי הנגבי, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר כי על ממשלת ישראל לוודא כי התוקפים יעמדו לדין על הפעולות האלימות שביצעו וכן לבצע צעדים נוספים כדי להרגיע את המצב ולמנוע הסלמה נוספת בגדה המערבית.

"על כל הצדדים להימנע מצעדים חד צדדיים שעלולים להביא להתלקחות רחבה יותר - כולל בניה בהתנחלויות", הוסיף סאליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully