וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש צוות החיפוש של הצוללת טיטאן: "צר לנו שלא הצלחנו להציל אותה"

אדוארד קאסאנו, מי שעמד בראש צוות החיפוש אחר כלי השיט הקטן, כינס מסיבת עיתונאים במהלכה תיאר באריכות את מאמצי החיפושים אחריה. "צר לנו שלא הצלחנו להציל את הצוללת", אמר לאחר שקולו השתנק והוא החל לדמוע

בווידאו: ספינת התמיכה של טיטאן, Polar Prince, חוזרת לנמל סנט ג'ון/רויטרס

אדוארד קאסאנו, מי שעמד בראש צוות החיפוש אחר הצוללת "טיטאן", כינס אתמול (שישי) מסיבת עיתונאים במהלכה תיאר באריכות את מאמצי החיפושים אחריה. כשהחל לדבר על הרגע בו נמצאו שרידיה של הצוללת - קולו השתנק והוא החל לדמוע.

בפתח דבריו, קאסאנו, מנכ"ל "פלג'יק שירותי הצלה", חברה ימית שמספקת שירותים שונים לחברות ולגופים שפועלים באוקיינוסים, סיפר על ערב 18 ביוני, היום בו התבקשה החברה שהוא עומד בראשה להתחיל במסע החיפושים אחר הצוללת.

"מיד התחלנו להרכיב את הצוות שיהיה אחראי על החיפושים", אמר. כמה רגעים לאחר מכן, קאסאנו התרגש ואף החל לדמוע כשפנה ליושבים בחדר ואמר להם: "צר לנו שלא הצלחנו להציל את הצוללת. יש פה הרבה רגשות, אנשים עייפים". לאחר שהתברר לחברה שיושבי הצוללת נהרגו בתאונה, קאסאנו אמר שמשמר החופים האמריקני יצר קשר עם משפחות צוות "טיטאן".

עוד במהלך מסיבת העיתונאים, קסאנו אישר שחברת "דיפ אנרג'י", שסייעה גם היא במאמצי החיפוש והחילוץ אחר הצוללת - איבדה במהלך המבצע המורכב את אחת מצוללות החיפוש שהפעילה מרחוק. "הכלי לא היה מסוגל לרדת לעומק של יותר מ-2,700 מטרים. הוא סבל מבעיה מכנית ואבד", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ביום חמישי שעבר, אותרו שרידי הצוללת "טיטאן" במהלך החיפושים אחריה במעמקי האוקיינוס האטלנטי. משמר החופים של ארצות הברית הודיע כי כל חמשת נוסעי הצוללת נהרגו בשל "פיצוץ קטסטרופלי" בתא הלחץ של הצוללת, ששבריה אותרו כ-500 מטר בלבד מאתר שרידי הטיטאניק שאליו היא צללה. אמש, משמר החופים מסר כי בין הריסות שרידי הצוללת - אותרו ככל הנראה שרידי אדם.

התקווה לאתר את נוסעי הצוללת בחיים הלכה ופחתה ככל שעברו הימים מאז החל מבצע החילוץ. כלי השיט התת-ימי, שאורכו 6.4 מטרים, איבד קשר עם ספינת האם שלו כשעה ו-45 דקות אחרי תחילת הצלילה ביום ראשון שעבר. במהלך החיפושים, שבהם השתתפו גם כלי טיס ושיט מקנדה ומצרפת, נקלטו רעשים מהאוקיינוס, אך במשמר החופים של ארצות הברית הבהירו כי הם לא הגיעו מהצוללת.

החברה "OceanGate", שהפעילה את הצוללת ושמייסדה סטוקטון ראש היה זה שניווט אותה במסע הוציאה מסעות לעומק האוקיינוס תמורת 250 אלף דולר לכרטיס. לצד מנכ"ל ומייסד החברה, ארבעת הנוסעים האחרים היו המיליארדר וההרפתקן הבריטי האמיש הארדינג, בן 58; איש העסקים הפקיסטני שאהזדה דאווד, בן 48, ובנו סולימאן, בן 19, המחזיקים באזרחות בריטית; והחוקר הצרפתי פול-הנרי נרגולה, בן 77.

שרידי הטיטאניק, שטבעה כשפגעה בקרחון בשיט הבכורה שלה ב-1912, משתרעים בעומק של כ-3,800 מטרים בקרקעית האוקיינוס. הם שוכנים כ-1,450 ק"מ ממזרח לקייפ קוד, מסצ'וסטס, ארצות הברית, וכ-800 ק"מ מדרום לסנט ג'ונס, ניופאונדלנד, קנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully