וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו שרידי "צוללת הטיטאניק": "חמשת הנוסעים נהרגו בפיצוץ"

"טיטאן", שנעלמה באוקיינוס האטלנטי, התפרקה לחלקים ואיש לא שרד. לא ברור אם צוותי ההצלה יצליחו להשיב את הגופות: "זו סביבה קשה ביותר". החברה שהפעילה את הצוללת, שמייסדה היה בין הנוסעים, ספדה להם: "היו חוקרים אמיתיים". הצי האמריקני כבר זיהה קול פיצוץ ביום ראשון

החיפושים אחת צוללת הטיטאניק/רויטרס

שרידי הצוללת "טיטאן" אותרו במהלך החיפושים אחריה במעמקי האוקיינוס האטלנטי, וכל חמשת נוסעיו נהרגו - כך הודיע הערב (חמישי) משמר החופים של ארצות הברית, שהוביל את המבצע הנרחב לאיתורו של כלי השיט. משמר החופים אמר כי הם נהרגו בשל "פיצוץ קטסטרופלי" בתא הלחץ של הצוללת, ששבריה אותרו כ-500 מטר בלבד מאתר שרידי הטיטאניק שאליו היא צללה.

חברת OceanGate, שהפעילה את הצוללת ושמייסדה סטוקטון ראש היה זה שניווט אותה במסע, ספדה לו וליתר הנוסעים. "האנשים האלה היו חוקרים אמיתיים שחלקו רוח יחודית של הרפתקנות, ותשוקה עמוקה לחקור ולהגן על האוקיינוסים בעולם", אמרו בחברה. "לבנו עם חמש הנשמות הללו ועם כל אחד מבני משפחותיהם בתקופה טרגית זו. אנו מתאבלים על אובדן החיים והשמחה שהם הביאו לכל מי שהם מכירים".

התקווה לאתר את הנוסעים בחיים הלכה ופחתה מאז שעות הצהריים, כשזמן אספקת החמצן המשוער שלהם - 96 שעות - אזל. כלי השיט התת-ימי, שאורכו 6.4 מטרים, איבד קשר עם ספינת האם שלו כשעה ו-45 דקות אחרי תחילת הצלילה ביום ראשון. במהלך החיפושים בימים האחרונים, שבהם השתתפו גם כלי טיס ושיט מקנדה ומצרפת, נקלטו רעשים מהאוקיינוס, אך במשמר החופים של ארצות הברית הבהירו כי הם לא הגיעו מהצוללת.

עתה, לא ברור אם גופותיהם של הנוסעים יחולצו מהאוקיינוס. "זו סביבה קשה ביותר", אמר אדמירל-משנה ג'ון מאוגר ממשמר החופים של ארצות הברית.

הצוללת "טיטאן", המשמשת למסעות לתצפית על שרידי הטיטאניק. רויטרס
הצוללת "טיטאן", המשמשת למסעות לתצפית על שרידי הטיטאניק/רויטרס

מאוגר אמר כי מוקדם מדי לקבוע מתי הצוללת קרסה לתוך עצמה. לדבריו, צוותי החיפוש, שהשתמשו בסונארים במים במשך יותר משלושה ימים, לא קלטו שום רעש חזק ואלים שעשוי היה להיווצר מהתפרקות הצוללת. עם זאת, פיזור שבריה, קרוב לאתר טביעת הטיטאניק, ומסגרת הזמן של התקשורת האחרונה עמה, מעידים כי היא גורלה נחרץ לקראת סיום הצלילה שלה ביום ראשון.

במקביל, הצי האמריקני הודה כי ניתוח אקוסטי שערך זיהה "חריגה התואמת קריסת לחץ או פיצוץ" בסמוך למיקומה של הצוללת בשלב שבו היא איבדה קשר. בכיר בצי אמר לוול סטריט ג'ורנל כי המידע הזה שותף עם מפקדי משימת החילוץ מיד לאחר שהתגלה, אך הם ההחליטו להמשיך במבצע משום שהוא לא היה חד משמעי. גורמים אמריקניים אמרו לעיתון כי הצי זיהה את קול הפיצוץ על ידי מערכת חשאית שנועדה לאתר צוללות אויב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ספינת המחקר "דיפ אנרג'י" במהלך החיפושים אחר הצוללת "טיטאן" באוקיינוס האטלנטי, 20 ביוני 2023. רויטרס
מטוס קנדי טס בצלה של ספינת מחקר המשתתפת בחיפושים, אתמול/רויטרס

החברה, שלפי דיווחים שונים הוזהרה מפני בטיחות הצוללת, הוציאה מסעות לעומק האוקיינוס תמורת 250 אלף דולר לכרטיס. לצד מנכ"ל ומייסד החברה, ארבעת הנוסעים האחרים היו המיליארדר וההרפתקן הבריטי האמיש הארדינג, בן 58; איש העסקים הפקיסטני שאהזדה דאווד, בן 48, ובנו סולימאן, בן 19, המחזיקים באזרחות בריטית; והחוקר הצרפתי פול-הנרי נרגולה, בן 77. הרשויות טרם אישרו את זהותם של הנוסעים, אך אלו פורסמו על ידי בני משפחה וחברים.

שון ליט, העומד בראש חברה שמחזיקה בבעלות משותפת על ספינת האם של "טיטאן", "פולאר פרינס", אמר אתמול לכתבים כי הם עקבו אחר כל הנהלים, אולם הוא סירב לפרט מה גרם לאיבוד הקשר עם הצוללת.

ספינת הטיטאניק. Shutterstock, ShutterStock
עדיין מסקרנת את העולם. ספינת הטיטאניק/ShutterStock, Shutterstock

שרידי הטיטאניק, שטבעה כשפגעה בקרחון בשיט הבכורה שלה ב-1912, משתרעים בעומק של כ-3,800 מטרים בקרקעית האוקיינוס. הם שוכנים כ-1,450 ק"מ ממזרח לקייפ קוד, מסצ'וסטס, ארצות הברית, וכ-800 ק"מ מדרום לסנט ג'ונס, ניופאונדלנד, קנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully