וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הנער שנהרג עם אביו בצוללת הטיטאניק: "ויתרתי על המקום עבורו"

כריסטין דאווד, שאיבדה את בנה סולימאן ואת בעלה שאזאדה, סיפרה כי היא הייתה אמורה להיות על סיפונה של "טיטאן". "נתתי את המקום לסולימאן כי הוא באמת רצה ללכת", אמרה. לדבריה, בנה תכנן לשבור שיא עולם בקובייה הונגרית - שאותה היה פותר תוך 12 שניות

בווידאו: ספינת התמיכה של טיטאן, Polar Prince, חוזרת לנמל סנט ג'ון/רויטרס

אמו של הנער שהיה על סיפונה של צוללת "טיטאן" סיפרה שהיא ויתרה על מקומה עבורו "כי הוא מאוד רצה ללכת". סולימאן דאווד, בן 19, ואביו שאהזדה, בן 48, היו בין חמשת הנוסעים שנהרגו בשבוע שעבר כשהצוללת התפרקה בעת שצללה לאתר שרידי ספינת הטיטאניק.

אמו, כריסטין דאווד, אמרה ל-BBC שהמסע תוכנן במקור לפני פרוץ מגיפת הקורונה, ושבנה התאכזב מכך שהוא לא מספיק מבוגר כדי ללוות אותם. "זה היה אמור להיות שאהזאדה ואני. ויתרתי ונתתי את המקום לסולימאן כי הוא באמת רצה ללכת", סיפרה. כשנשאלה כיצד היא מרגישה לגבי ההחלטה הזו, היא ענתה: "בואו נדלג על זה".

היא אמרה כי בעלה ובנה היו "כל כך נלהבים" מהמסע וכי סולימאן לקח עמו את הקובייה ההונגרית משום שהוא רצה לשבור שיא עולם, כשתכננן לפתור אותה בסמוך לשרידי הטיטאניק. אמו סיפרה כי הוא היה מצליח לפתור קובייה הונגרית בתוך 12 שניות בלבד.

שאהזאדה דאווד וסולימאן דאווד, בין חמשת נוסעי צוללת הטיטאניק. רויטרס
המשפחה לא איבדה תקווה עד הרגע האחרון. שאהזאדה וסולימאן דאווד/רויטרס

המשפחה עלתה על סיפונה של "פולאר פרינס", ספינת התמיכה בצוללת, ב-18 ביוני - "יום האב". היא ובתה בת ה-17 היו עוד על הסיפון כששמעו על כך שאבד הקשר עם כלי השיט.

"כולנו חשבנו שהם הולכים לצוץ אז ההלם נדחה בכעשר שעות או משהו כזה", אמרה. "היה רגע שבו הם היו אמורים לצוף שוב וכשהזמן הזה חלף ההלם האמיתי, לא הלם אלא דאגה, והתחושות הלא טובות החלו".

לדבריה, בתחילה הייתה להם תקווה רבה, והם שוחחו על הדברים שנוסעי הצוללת יכולים לעשות כמו להסיר משקל מהסיפון. היא אמרה כי התקווה אבדה כשחלפו 96 השעות שבתיאוריה היו לנוסעי הסיפון מתחת למים. בשלב זה, היא שלחה הודעה למשפחתה ואמרה כי היא "נערכת לגרוע מכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצוללת טיטאן. רויטרס
"כולנו חשבנו שהם הולכים לצוץ". צוללת טיטאן/רויטרס

בתה, היא סיפרה, נשארה אופטימית עד הרגע שבו משמר החופים של ארצות הברית התקשר לעדכן את המשפחה שנמצאו חלקי הצוללת באוקיינוס. ביום ראשון המשפחה ערכה הלוויה לשניים, ששרידיהם טרם נמצאו. היא אמרה כי היא ובתה ילמדו כיצד לפתור קובייה הונגרית לזכרו של סולימאן וכי היא מתכוונת להמשיך את עבודתו הפילנתרופית של בעלה.

מלבד השניים, על סיפונה של הצוללת היה סטוקטון ראש, מנכ"ל ומייסד חברת OceanGate, שהפעילה את הצלילות לשרידי הטיטאניק; החוקר הצרפתי פול אנרי נרז'ולה והמיליארדר הבריטי היימיש הרדינג. כל אחד מהנוסעים שילם 250 אלף דולר תמורת הנסיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיטאניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully