וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת צוללת הטיטאניק: "שרידי אדם אותרו ככל הנראה בין ההריסות"

שבוע לאחר שנמצאו חלקים מצוללת "טיטאן" שהתפרקה בדרך לצפות בשרידי הטיטאניק, במשמר החופים של ארה"ב אמרו כי שרידים שהתגלו בהם יועברו לבדיקת גורמי המקצוע. חמשת הנוסעים, בהם מנכ"ל החברה, נספו בטרגדיה

בווידאו: ספינת התמיכה של טיטאן, Polar Prince, חוזרת לנמל סנט ג'ון/רויטרס

משמר החופים של ארצות הברית אמר הלילה (חמישי) כי בין הריסות שרידי צוללת "טיטאן" אותרו ככל הנראה שרידי אדם. גורמים במשמר החופים, שהוביל את החיפושים ומאמצי ההצלה של כלי השיט שהתפרק במעמקי האוקיינוס, אמרו כי הראיות יועברו לנמל בארצות הברית שבו גורמי מקצוע יבחנו באופן רשמי את השרידים. אתמול הושבו לחוף חלקים ראשונים מהצוללת.

על הצוללת הקטנה היו חמישה אנשים שהיו בדרכם לצפות בשרידי ספינת הטיטאניק הטרופה. ביום חמישי שעבר, אחרי ימים ארוכים של חיפושים שכללו כלי טיס ושיט מארצות הברית, קנדה ומדינות אחרות, הודיעו במשמר החופים כי כל הנוסעים, בהם מנכ"ל החברה שהפעילה את המסע, נספו. כלי השיט, שעורר שאלות בטיחותיות רבות לפני צלילתו האחרונה, ככל הנראה לא עמד בלחץ הרב המופעל בעומק של כארבעה קילומטרים בקרקעית האוקיינוס, והתפרק.

"הראיות יספקו לחוקרים מכמה תחומי שיפוט בינלאומיים תובנות קריטיות לגבי הגורם לטרגדיה הזו. יש עדיין כמות משמעותית של עבודה שצריך לעשות כדי להבין את הגורמים שהובילו לאובדן הקטסטרופלי של 'טיטאן' ולעזור להבטיח שטרגדיה דומה לא תתרחש שוב", אמר ג'ייסון נויבאואר, ראש החקירה במשמר החופים.

חלקים מצוללת "טיטאן" מוחזרים לנמל סנט ג'ון, קנדה, 28 ביוני 2023. רויטרס
חלקים מהצוללת מובאים לנמל בקנדה, אתמול/רויטרס

חלקי הצוללת המפורקת הובאו לנמל סנט ג'ונס בניופאונדלנד, הנקודה שממנה היא יצאה. החלקים - הכוללים את גופה הלבן ומגלשי הנחיתה שלה - הגיעו על סיפונה של הספינה הקנדית "הורייזון ארקטיק". החוקרים מקווים שבחינת רכיביה תשיב על חלק מהשאלות הרבות שנותרו לא פתורות.

הצוללת, שאורכה היה 6.7 מטרים, איבדה קשר עם ספינת האם שלה ב-18 ביוני, פחות משעתיים מהרגע שבו החלה לרדת למצולות. עוד לפני האסון, מומחים בתעשייה הטילו ספק רב בתכנונו של כלי השיט והעלו שאלות לגבי העבר הבטיחותי של OceanGate, החברה האמריקנית שהפעילה את הצוללת. החברה נסגרה לאחר ששרידי הצוללת אותרו.

חמשת הנוסעים, ששילמו 250 אלף דולר עבור המסע, היו מבריטניה, פקיסטן, צרפת וארצות הברית: מנכ"ל החברה שניווט את הצוללת סטוקטון ראש; שניים ממשפחה פקיסטנית אמידה, שאהזאדה דאווד ובנו סולימאן; ההרפתקן והמיליארדר הבריטי המיש הארדינג; וחוקר הטיטאניק פול-הנרי נרגול הצרפתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נוסעי צוללת הטיטאניק. רויטרס, אתר רשמי, עיבוד תמונה
חמשת הנוסעים שהיו על סיפונה של צוללת "טיטאן"/עיבוד תמונה, רויטרס, אתר רשמי

לפני שההריסות נמצאו על קרקעית האוקיינוס, לא הרחק משרידי הטיטאניק עצמה, העולם עצר את נשמתו בעת שזמן אספקת החמצן המשוער בצוללת הלך ואזל.

הספינה השתמשה ברובוט המופעל מרחוק כדי לחפש את חלקי הצוללת בקרקעית האוקיינוס האטלנטי, והחברה שהפעילה אותו, Pelagic, אמרה כי משימה זו הסתיימה. החברה, שלה משרדים בארצות הברית, הדגישה כי הצוות שלה עדיין מעורב בחקירת התאונה וכי היא לא יכולה להגיב עליה. החקירה מנוהלת על ידי כמה גופים בארצות הברית ובקנדה.

"הם עובדים מסביב לשעון כבר עשרה ימים, ועוברים את האתגרים הפיזיים והנפשיים של המבצע הזה, והם להוטים לסיים את המשימה ולחזור ליקיריהם", נמסר בהודעת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully