וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: "אמרתי לאלי כהן - לא נוכל לקדם נורמליזציה עם סעודיה כשהחצר האחורית שלכם בוערת"

28.6.2023 / 19:25

שר החוץ של ארה"ב אמר בכנס של המועצה ליחסי חוץ בוושינגטון כי בשיחה שערך אתמול עם השר כהן, הוא הבהיר לו ש"הרבה יותר קשה לנו, ואולי אפילו בלתי אפשרי" לחזק את הסכמי אברהם או להרחיב אותם באמצעות נורמליזציה עם סעודיה, כשהמצב בגדה המערבית מסלים

בלינקן מצהיר: "כל האופציות על השולחן - לאיראן לא יהיה נשק גרעיני"/---

שר החוץ של ארצות הברית אנטוני בלינקן התייחס היום (רביעי) לשיחת הטלפון שערך אמש עם שר החוץ אלי כהן, וציין כי במהלך השיחה עמו, אמר לו ש"הרבה יותר קשה לנו, ואולי אפילו בלתי אפשרי", לחזק את הסכמי אברהם או להרחיב אותם באמצעות נורמליזציה עם סעודיה, "בזמן שהחצר האחורית של ישראל בוערת" - בהתייחסו להסלמה האחרונה בגדה המערבית. את הדברים אמר בלינקן בכנס של המועצה ליחסי חוץ בוושינגטון.

בלינקן אמר שהידרדרות במצב בגדה המערבית לא תשרת את ישראל גם מבחינה מעשית, ורמז לתרחיש שבו הרשות הפלסטינית קורסת. "אם ישראל תמצא את עצמה, בכוונה או בטעות, אחראית לחייהם של שלושה מיליון פלסטינים ועוד חצי מליון מתנחלים - מה זה אומר לגבי המשאבים שהיא תצטרך להשקיע מבחינה ביטחונית בגדה במקום להשקיע אותם בעזה, בלבנון או באיראן. זה לא מתכנס", אמר בלינקן.

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן נפגש עם שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן בריאד, 6 ביוני 2023. רויטרס
הנורמליזציה מתרחקת? יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ושר החוץ האמריקני בלינקן/רויטרס

בשיחת טלפון שערך אתמול עם שר החוץ כהן, בלינקן ציין כי ארה"ב מודאגת מאוד מהתגברות ההתקפות מצד מתנחלים נגד תושבים פלסטינים.

בכיר ישראלי שמעורה בתכני השיחה ציין שבלינקן הביע הערכה להודעות הגינוי שפרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ אלי כהן, אך הבהיר כי ממשלת ישראל צריכה לעשות הרבה יותר כדי למנוע את ההתקפות. במשרד החוץ הוסיפו כי השר כהן "גינה בכל תוקף אירועים בהם אזרחים נוטלים את החוק לידיהם, ואמר שהממשלה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים".

השיחה בין בלינקן לכהן התקיימה במקביל לדיון שכינס ראש הממשלה נתניהו בנושא הטיפול באלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים. בדיון השתתפו בין היתר שר הביטחון גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש שב"כ רונן בר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully