וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לשר כהן: ישראל צריכה לעשות יותר כדי למנוע התקפות מתנחלים על פלסטינים

בכיר שמעורה בתכני השיחה ציין שהשר הביע הערכה להודעות הגינוי שפרסמו נתניהו, גלנט וכהן, אך הבהיר שהממשלה צריכה לעשות הרבה יותר. בדיון שכינס נתניהו בנושא, שר הביטחון הציע לפרסם הודעה שמגנה את האלימות, רה"מ תמך אך בן גביר התנגד, ולבסוף - לא התקבלה החלטה

בווידאו: ישיבת ממשלה במנהרות הכותל/רוני כנפו

שר החוץ של ארצות הברית אנטוני בלינקן אמר היום (שלישי) בשיחת טלפון שערך עם שר החוץ אלי כהן כי ארה"ב מודאגת מאוד מהתגברות ההתקפות מצד מתנחלים נגד תושבים פלסטינים.

בכיר ישראלי שמעורה בתכני השיחה ציין שבלינקן הביע הערכה להודעות הגינוי שפרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ אלי כהן, אך הבהיר כי ממשלת ישראל צריכה לעשות הרבה יותר כדי למנוע את ההתקפות. במשרד החוץ הוסיפו כי השר כהן "גינה בכל תוקף אירועים בהם אזרחים נוטלים את החוק לידיהם, ואמר שהממשלה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים".

השיחה בין בלינקן לכהן התקיימה במקביל לדיון שכינס ראש הממשלה נתניהו בנושא הטיפול באלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים. בדיון השתתפו בין היתר שר הביטחון גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש שב"כ רונן בר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

אנתוני בלינקן והשר אלי כהן. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה
"הממשלה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים". בלינקן וכהן/מערכת וואלה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון גלנט, ראש שב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי אמרו בדיון אצל ראש הממשלה כי יש לחדול מהתבטאויות שמלבות את המתיחות בגדה עוד יותר, ובמקום זאת לתת גיבוי למפקדי הצבא בשטח, כך לפי מקור שהשתתף בישיבה.

שר הביטחון גלנט הציע במהלך הדיון כי כל שרי הממשלה יפרסמו הודעה משותפת שמגנה אלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים. ראש הממשלה נתניהו תמך בהצעה אך השר בן גביר התנגד, ולבסוף לא התקבלה החלטה בנושא.

מקור שעודכן בפרטי הישיבה ציין כי נתניהו אמר במהלכה שישראל מאבדת לגיטימציה בינלאומית ולכן צריך לפעול נגד התקפות המתנחלים נגד פלסטינים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 11 ביוני 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
רצו לפרסם הודעה משותפת שמגנה אלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים, בן גביר התנגד - ולבסוף לא התקבלה החלטה/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

בן גביר: "למה כשהאנרכיסטים מציתים צמיגים מול הבית של לוין אין דיון עם ראש שב"כ והמפכ"ל?"

במהלך הדיון, השר בן גביר תקף וקרא לפעול ב"אותה הנחישות" מול הדרוזים ומול "האנרכיסטים". "כבר שבוע אני שומע מראשי מערכת הביטחון על האלימות החמורה של המתנחלים ועל כך שאסור להיכנע ולהתקפל בפניהם", אמר השר תוך שהוא משווה בין פרעות המתנחלים בכפרים הפלסטינים למפגינים הדרוזים ברמת הגולן ולמפגינים נגד המהפכה המשפטית: "איפה נעלמה אותה נחישות כשמדובר במקצת מהדרוזים, מה, כשהם יורים ותוקפים פתאום מותר להיכנע?".

"איפה נעלמה אותה נחישות מול האנרכיסטים שהציתו הבוקר צמיגים מול בית שר המשפטים? למה מחכים? שישרפו לו את הבית? למה בעניין הזה אין דיון דחוף עם ראש שב"כ והמפכ"ל?", אמר בן גביר.

בהמשך, השר תקף גם את מדיניות שב"כ, שטען כי עליו לחקור ולבצע מעצרים מנהליים נגד פושעים בחברה הערבית. "למה השב"כ חוקר נערי גבעות שהיו מעורבים ב'עבירות רכוש' ומוציא כלפיהם מעצרים מנהליים? אבל בפשיעה והרצח בחברה הערבית שב"כ מסרב לחקור ולעצור במעצרים מנהליים?", תהה.

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
השווה בין פרעות המתנחלים בכפרים הפלסטינים למפגינים הדרוזים ברמת הגולן ולמפגינים נגד המהפכה המשפטית. השר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בהתייחסו להתבטאויות המתנחלים נגד מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז, שהגיע אתמול לנחם את משפחתו של הראל מסעוד שנרצח בפיגוע בעלי, וספג קללות קשות מנערים שהיו במקום שטענו בין היתר כי המח"ט "רצח אותו", אמר בן גביר: "אני מתנגד להתנהגות כלפי המח"ט וראינו שכל הימין מתנגד לזה, אבל בואו לא נספר לעצמנו סיפורים. שבוע שלם ביקשתי לזמן דיון בקבינט על ארבעה נרצחים, ולא הייתה שום תגובה עד שצעקו על המח"ט, דבר פסול כמובן, ותוך יום אנחנו פה בדיון דחוף".

עוד אמר בן גביר במהלך הדיון: "אני שומע את הדיבורים על תורמוס עיא ועטרת, וברור שאני מתנגד למעשים שנעשו שם אבל בואו לא נהפוך את היוצרות. מי שנרצחים פה הם המתיישבים והטרור שצריך לכסח הוא בג'נין, לא בעטרת".

בן גביר מתח ביקורת על השיחה שערך השר גלנט עם בכיר הרשות חוסיין א-שייח', וכינה אותה "שיחת ההתנצלות לרשות הפלסטינית". לדבריו, "זה מחבל מורשע שישב 10 שנים בכלא, ואנחנו מתקשרים להתנצל בפניו וללטף אותו? אלה שמשלמים משכורות למחבלים, אנחנו צריכים להתנצל בפניהם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully