וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לאבו מאזן: מגנה בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע על ידי קיצוניים

27.6.2023 / 12:58

נשיא המדינה שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית בעקבות ההסלמה והמתיחות ביהודה ושומרון בשבוע האחרון ומאז הפיגוע בעלי. הוא הדגיש את "חשיבות המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור" וגינה "בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע על ידי קיצוניים שהתבצעה בימים האחרונים"

יואב גלנט ולויד אוסטין/אלעד מלכה

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובשיחתם הדגיש את חשיבות "המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור, ההסתה והשנאה, ואת המחיר והכאב הנורא שגובה הטרור מהמשפחות השכולות ומהחברה הישראלית כולה". עוד הדגיש הנשיא כי הוא "מגנה בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע על ידי קיצוניים שהתבצעה בימים האחרונים".

מוקדם יותר, שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חסיין א-שייח' השניים שוחחו על התגברות אירועי הטרור בתקופה האחרונה, ועמדו על הצורך המשותף בהרגעת המצב בשטח, למען האוכלוסיה הישראלית והפלסטינית ביהודה ושומרון.

בשיחה בהשתתפות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הדגיש גלנט בפני השר א-שייח' כי כוחות הביטחון יפעלו לסיכול הטרור בכל מקום בו ידרשו, והעביר מסר לפיו יש לפעול במהירות ובעוצמה נגד מוקדי הטרור, הפועלים לערעור היציבות בשטח. גלנט טען שמערכת הביטחון רואה בחומרה את האלימות בימים האחרונים שהפעילו גורמים קיצוניים כלפי אזרחים פלסטינים והדגיש שישראל תפעל כדי למצות את הדין עם הפורעים.

מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לתקשורת, בתום ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי.  9 במאי 2023. לע"מ, צילום מסך
הדגיש שכוחות הביטחון יפעלו לסיכול הטרור בכל מקום בו ידרשו. גלנט/צילום מסך, לע"מ

מדובר בפעם הראשונה שמתקיימת שיחה פומבית בין שר לבכיר פלסטיני מאז הוקמה הממשלה. בשבוע האחרון - מאז הפיגוע בעלי בו נרצחו ארבעה ישראלים, עלתה כמות פיגועי הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון.

בסוף השבוע האחרון מתנחלים הציתו מבנים וכלי רכב פלסטיניים באום ספא, הסמוך לרמאללה. במקום פרצו עימותים בין המתנחלים לתושבי הכפר. כוחות צה"ל ומג"ב שהוזעקו למקום פיזרו אותם בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות. חייל צה"ל בחופשה נעצר בחשד שיידה אבנים לעבר פלסטינים, והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. בתוך כך, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי פרסמו הודעה משותפת שבה גינו את האירועים האלימים בימים האחרונים.

אתמול שוגרו שתי רקטות שוגרו מאזור ג'נין לעבר שטח ישראל. הרקטות נפלו בשטחי הרשות הפלסטינית ולא דווח על נפגעים. כוחות הביטחון החלו לתחקר את האירוע ומסרו כי לא הייתה סכנה ליישובים באזור. רקטה אחת נפלה כ-5 מטרים ממקום השיגור, השנייה נפלה לאחר כ-80 מטרים, שתיהן בשטח פלסטיני. "לפי תחקיר ראשוני הרקטות שוגרו מאזור המטעים של סילאת אל חרתיה", מסר גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully