וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים במשטרה: שבתאי יסיים את כהונתו, ניצב אשד יודח ממחוז תל אביב

28.6.2023 / 20:20

במהלך הפגישה, השר בן גביר הודיע למפכ"ל באופן רשמי כי הוא יסיים את תפקידו. בהמשך השיחה, עדכן המפכ"ל את בן גביר כי הוא לא רוצה שנה רביעית, כפי שהבהיר בשבוע שעבר. בסביבת השר מסכמים את סבב המינויים כסבב "טוב מאוד"

בווידאו: שבתאי בוועדת החקירה לאסון מירון: "אם התוכנית הייתה מסוכנת לא הייתי מאשר אותה"/לע"מ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי סיכמו הערב (רביעי) כי המפכ"ל יסיים את כהונתו ב-17 בינואר 2024, כשלוש שנים לאחר שמונה לתפקיד על ידי השר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה. "השר והמפכ"ל ימשיכו בעבודה משותפת עד לסיום כהונת המפכ"ל, וימשיכו לפעול לחיזוק משטרת ישראל, ולטובת אזרחי המדינה", נמסר בהודעה המשותפת למשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל.

במהלך הפגישה, השר הודיע למפכ"ל באופן רשמי כי הוא יסיים את תפקידו, ובהמשך השיחה, עדכן המפכ"ל כי הוא לא רוצה שנה רביעית, כפי שהבהיר בשבוע שעבר. בסביבת השר מסכמים את סבב המינויים כסבב "טוב מאוד".

בנוסף, בן גביר ושבתאי החליטו על שורה של מינויי בכירים במשטרה. במקום ניצב עמי אשד ימונה לתפקיד מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר, שמכהן כיום כמפקד מחוז דרום. במקביל, השניים הודיעו כי אשד ימונה לראש אגף הדרכה של המשטרה.

עמי אשד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
אם יחליט להישאר במשטרה, ניצב אשד ימונה לראש אגף הדרכה/ראובן קסטרו

לתפקיד מפקד מחוז דרום ימונה ניצב אמיר כהן, שמכהן כיום כמפקד מג"ב; לתפקיד הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית ימונה ניצב יורם סופר, שמכהן כיום כמפקד מחוז חוף; לתפקיד מפקד מחוז חוף ימונה תת ניצב דני לוי, שמכהן כיום כסגן מפקד מחוז ירושלים. לוי יקודם לדרגת ניצב; לתפקיד מפקד מג"ב ימונה תת ניצב בריק יצחק, שמכהן כיום כסגן מפקד מג"ב. יצחק יקודם לדרגת ניצב; לתפקיד ראש אגף תכנון ימונה ניצב יוסי רופא, שמכהן כיום כראש אגף לוגיסטיקה; לתפקיד ראש אגף תמיכה לוגיסטית ימונה תת ניצב יאיר חצרוני, שמכהן כיום כסגן מפקד מחוז מרכז. חצרוני יקודם לדרגת ניצב.

ניצב סופר ימלא את התפקיד במקביל להתמודדות על תפקיד מפכ"ל המשטרה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
מפקד מחוז חוף, של המשטרה, ניצב יורם סופר. דוברות משטרת ישראל
מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר. המועמד של בן גביר למפכ"לות ימונה לפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית/דוברות משטרת ישראל

ביום ראשון, המפכ"ל שבתאי הודה כי הוא לא מתכוון להמשיך לשנה רביעית בתפקידו. "זה לא סוד, אין בכוונתי להמשיך לשנה רביעית בתפקיד בתנאים האלה", אמר.

"בקדנציה שלי כמפכ"ל, במשך שנתיים וחצי, שירתתי תחת שלוש ממשלות ושלושה שרים. בתנאים שעומדים לרשותי כמפכ"ל, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות", המשיך שבתאי. השר לביטחון לאומי גביר התייחס לדבריו והודיע רשמית על סיום תפקידו של שבתאי. "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות מהותיות, אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה, מודה לו על שנים של שירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully