וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד של בן גביר למפכ"לות: "אצלי לא יחסמו כבישים. פגיעה בדמוקרטיה? תעשו בחירות"

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 21:24

במסגרת המרוץ הלא רשמי לתפקיד המפכ"ל הבא, אחד מהמועמדים המובילים להחליף את קובי שבתאי הוא ניצב יורם סופר, מפקד מחוז החוף במשטרה, שעלה לכותרות לאחרונה בעקבות האלימות הקשה שהפעילו שוטריו נגד מתנגדי המהפכה המשפטית. "למה צריך להגיד לשר לא?"

יורם סופר. -, אתר רשמי
"למה צריך להגיד לשר לא?". מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר/אתר רשמי, -

למרות שטרם הודיע באופן רשמי כי לא יאריך את כהונת המפכ"ל המכהן קובי שבתאי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ממשיך במאמציו לאתר את המפכ"ל הבא.

בתוך כך, הערב (ראשון) דווח בחדשות 12 כי אחד מהמועמדים המובילים לתפקיד הוא ניצב יורם סופר, מפקד מחוז החוף במשטרת ישראל, ומי שעלה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות הכוחנות והאלימות הקשה שהפעילו שוטרי המחוז שלו נגד מתנגדי המהפכה המשפטית, בזמן הפגנות שהתקיימו באזורים תחת אחריותו ביניהם בחיפה, כרכור, בית ראש הממשלה בקיסריה ועוד.

עוד בטרם שודר הריאיון עם ניצב סופר, הכתב שראיין אותו, יוסי מזרחי טען כי דבריו "יוצאי דופן", שכן כך לדברי מזרחי, סופר התייחס לנושאים רגישים כמו הדמוקרטיה הישראלית, הוא התבטא נגד המחאה נגד המהפכה המשפטית וסיפר כי הוא מתקשה לפנות תושבים יהודים מביתם בעוד הוא פחות מתקשה לפנות בני דתות אחרות.

מפקד מחוז חוף, של המשטרה, ניצב יורם סופר. דוברות משטרת ישראל
"למה צריך להגיד לשר לא?". ניצב סופר/דוברות משטרת ישראל

"את הריאיון הזה, השר בן גביר מאוד יאהב לשמוע", טען מזרחי. "הריאיון מעלה תהיות על הדרך שבה בכיר במשטרה תופס את זכויות האזרח הבסיסיות במדינה דמוקרטית", הוסיף.

בקטע הקצר מתוך הריאיון ששודר במהדורה, סופר אמר: "אצלי לא סגרו כבישים, ואם סגרו - טיפלתי ביד קשה. כי אני חושב שהיה צריך לטפל ביד קשה. בריונות היא בריונות. מי שתוקף שוטרים - תוקף את המדינה, מדינת ישראל, לא אותי באופן פרסונלי. מי שיורק על שוטרים יורק על מדינת ישראל, ולכן אם צריך לעצור אותם, צריך לעצור אותם".

"אם צריך לפזר אותם, לפזר אותם. אם אפשר לדבר איתם וזה מספיק, אז זה מספיק", הוסיף סופר כשלא ממש ברור למי הוא מתייחס, אם כי ככל הנראה רמז למפגינים נגד המהפכה המשפטית.

עוד בוואלה!

הערכה: בן גביר לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל שבתאי

לכתבה המלאה
ניצב יורם סופר. -, אתר רשמי
"אם אתם רוצים לעשות משהו נגד הדמוקרטיה יש בחירות"/אתר רשמי, -

בהמשך הריאיון, שישודר במלואו מחר, סופר התייחס למחאות נגד המהפכה המשפטית, שנמשכות מזה 24 שבועות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, ותהה מדוע מאפשרים במשך שמונה חודשים את "הפגיעה" הזו בציבור.

כשמזרחי השיב לו "כי הדמוקרטיה נמצאת בסכנה, זה למה", סופר הגיב בזלזול: "אם אתם רוצים לעשות משהו נגד הדמוקרטיה יש בחירות, אני לא הכלי", תוך שהוא טוען כי הצעדים שנוקטים חלק מהמפגינים נגד המהפכה המשפטית הם לכאורה צעדים "נגד הדמוקרטיה".

איתמר בן גביר, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

"אתה צריך לסמוך עליי שאני אעשה את העבודה שלי בכל מקום בניקיון כפיים, ללא אבחנה. בכל הדברים האלה מסביב", טען סופר. כשנשאל כיצד יפעל אם יידרש לומר לשר "לא" ולסרב לאחת מדרישותיו, סופר ענה: "מה זאת אומרת? למה אתה צריך להגיד לשר לא? אתה צריך להבין מה פחות או יותר הכיוון של השר, עד היום לא ראיתי פעם אחת שהשר אמר לי 'תעשה משהו'".

סופר, בן 59 מאשקלון כיהן בשנים האחרונות בכמה תפקידי מפתח במשטרה ביניהם סגן מפחד מחוז ש"י, מפקד מחוז דרום והחל משנת 2021 - מפקד מחוז חוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully