וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בן גביר לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל שבתאי

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 18:02

על פי גורמים בסביבת השר, השר לביטחון לאומי לא יאריך את כהונת המפכ"ל לשנה רביעית. זאת, על רקע הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית והביקורת הקשה כלפי תפקודם של השניים. שבתאי, ששוהה בימים האחרונים בגרמניה וישוב מחר ארצה, לא שוחח עם השר בימים האחרונים בנושא הכהונה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי - כך על פי הערכות של גורמים בסביבתו של השר. זאת, על רקע הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית והביקורת הקשה כלפי תפקודם של השניים. המפכ"ל שבתאי ששוהה בימים האחרונים בגרמניה לצורך ליווי קרוב משפחה לטיפול רפואי וישוב לארץ מחר, לא שוחח עם השר בן גביר בימים האחרונים בנושא אי-הארכת כהונתו.

המתיחות בין השניים שוב עלתה לאחרונה, וההחלטה על המשך כהונתו של המפכ"ל לשנה רביעית נדחתה עד כה. בסגל הפיקוד הבכיר וקצינים הכפופים להם במשטרה עוקבים בדריכות אחר היחסים בין השניים, חלקם מודאגים ולא בכדי, היות וקידומם לתפקיד הבא יוכרע במצב רוח של המפכ"ל והשר בן גביר שכרגע מתעסקים בכיפופי ידיים.

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
בן גביר ושבתאי/רוני כנפו

בעוד המפכ"ל שבתאי שוהה בגרמניה בימים האחרונים בעניין אישי, הספיק בן גביר למתוח ביקורת חריפה בכמה הזדמנויות ופלטפורמות על התנהלות המפכ"ל וצמרת המשטרה, כשהבולטת והפומבית בהם היה מכתבו למפכ"ל ולמפקד מחוז ת"א בעניין מעצרו של מפגין חרדי נגד מצעד הגאווה בעיר. בן גביר האשים את השניים כי הם לא מיישמים את המדיניות שלו.

בהודעה נוספת של בן גביר השבוע, בה התהדר בהישג של גידול בשכר השוטרים, הוא העריף שבחים על ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'. מי שהושמט מההודעה היה שותפו למאבק - המפכ"ל שבתאי.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא בציוץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את בן גביר "הרבה לפני תום כהונת המפכ"ל". הוא כתב, "כוונתו של בן גביר לסיים את כהונת המפכ"ל, אדם שבניגוד אליו תורם עשרות שנים למען ביטחון המדינה, בעת שהוא נמצא בחו"ל באירוע משפחתי אישי ורגיש - מביישת את מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully